Test Drive: 2018 Renault Captur 120 Tce EDC

2018 Renault Captur 120 Tce EDC Test Drive

Succesul de care s-a bucurat segmentul SUV-urilor in ultimii ani este de notorietate printre pasionatii acestui domeniu, popularitatea acestor modele crescand parca pe zi ce trece chiar si acum, dupa ce deja au trecut ani buni de cand vanzarile in cadrul acestui segment au explodat. Ei bine, tot acest succes de care s-a bucurat aceasta categorie a schimbat practic strategiile multor constructori auto in ultimii ani. Asa cum era si de asteptat dupa primii ani in care popularitatea SUV-urilor se facuse remarcata, multi dintre cei mai importanti constructori la nivel mondial au inceput sa se concentreze pe dezvoltarea cat mai multor astfel de modele.

Modelul Renault Captur este unul dintre cele mai cunoscute nume care fac parte din segmentul crossoverelor subcompacte, fiind de asemenea si unul dintre cele mai importante nume din portofoliul constructorului din Hexagon. Noi, pasionatii auto, am auzit pentru prima data de Captur in urma cu mai bine de sase ani, atunci cand conceptul cu acelasi nume ne-a fost prezentat pe scena Salonului Auto de la Geneva. Fiind primit cu numeroase reactii de apreciere, proiectul Captur a urcat in topul prioritatilor producatorului francez, asa ca nu a mai trecut mult timp pana l-am putut vedea in „carne si oase”.

Dupa doi ani de munca, francezii se prezinta la festivalul organizat in primavara fiecarui an in capitala Tarii Cantoanelor cu primele modele Renault Captur. Noile modele ne-au fost prezentate la acea vreme ca avand la baza modelele Clio si beneficiind de un limbaj de design semnat de nimeni altul decat Laurens van den Acker, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in acest domeniu din lume. Francezii au mai sustinut atunci ca noile lor modele Captur aduc cu sine viitorilor clienti o intreaga serie de posibilitati de personalizare atat pentru exterior, cat si pentru interior.

Asa cum spuneam si mai devreme, noile modele Captur au fost primite inca de la debut cu reactii extrem de pozitive, atat de la pasionatii auto prezenti la eveniment, cat si din partea publicatiilor de specialitate. Iar asta s-a vazut destul de repede in cifra de vanzari. Desi modelele Captur s-au vandut abia din luna aprilie a anului 2013, la finalul anului, crossoverul francez a ocupat pozitia a treia in topul celor mai bine vandute modele din acest segment, fiind devansata de Nissan Juke, respectiv Dacia Duster. De asemenea, Captur a fost si cel mai bine vandut model din segment in ultimul sfert al anului 2013. Anul 2014 i-a adus lui Captur si Premiul „Best Small SUV Less Than 20.000$” oferit de revista de specialitate „What Car?”.

Parcursul lui Renault Captur a continuat pe un drum ascedent, devenind in scurt timp unul dintre cele mai cunoscute nume de pe piata auto europeana. Drept dovada, Captur a ocupat cea de-a 14-a pozitie la sfarsitului anului 2015 in topul celor mai bine vandute masini in Europa, inregistrand nu mai putin de 195.323 de unitati comandate. Anul 2016 s-a dovedit in cele din urma a fi si mai bun, clasand Captur drept cel mai bine vandut SUV din segment in Europa, cu putin peste 215.000 unitati.

Asadar, toate semnele sunt bune pentru cei de la Renault in ceea ce priveste crossoverul Captur, insa odata cu trecerea anilor, si tendintele pasionatilor auto par sa se schimbe. Iar asta se dovedeste a fi o incercare grea prin care trec toate modelele care o duc foarte bine in materie de cifre de vanzare. Pana la urma urmei, de ce sa schimbi un model care se vinde foarte bine doar pentru ca asta e tendinta pe piata la nivel general?

Ei bine, cu aceasta dilema se pare ca s-au confruntat si francezii de la Renault cu privire la Captur. Despre o noua generatie nu putea fi vorba inca, asadar a fost luata decizia pentru dezvoltarea unui model facelift. Noul model avea ca scop principal aducerea lui Captur in tendintele actuale ale pietei, neschimband totusi nimic in mod radical. In cele din urma a iesit un facelift timid, fara modificari importante, pregatit sa faca fata cerintelor pietei pentru inca cativa ani buni.

Dupa un prim set de fotografii publicate de reprezentantii constructorului francez, in aceasta primavara a venit si ziua cea mare in care am facut cunostinta cu noile modele aduse pe scena Salonului Auto de la Geneva. Au mai trecut cateva luni pana in toiul verii si iata ca acum am avut bucuria de a testa si noi pentru cateva zile aceste noi modele. Urmeaza sa impartasim impreuna cu voi in randurile care urmeaza care au fost impresiile pe care ni le-a lasat noua acest nou Captur facelift abia lansat in urma cu cateva luni.

Design Exterior

Incepem, asa cum v-am obisnuit si pana acum, cu ceea ce tine de partea exterioara a noilor modele Captur facelift. Cum va spuneam si anterior, francezii si-au dorit sa nu aduca schimbari masive pentru acest facelift, multumindu-se doar sa aduca un aer ceva mai proaspat si care sa se muleze mai bine pe tendintele actuale din domeniu. Asadar, avem de-a face cu o improspatare care era necesara pentru Captur pentru a face fata concurentei tot mai masive din segmentul din care face parte.

Concret, modificarile sunt putine, dar pot fi observare de la o prima privire ceva mai atenta. Pentru inceput vom observa noua grila frontala, care a fost reconceputa, fiind preluata de la modelul Kadjar. Observam mai apoi luminile de zi care au capatat acum forma literei C, blocurile optice putand fi de asemenea comandate si cu tehnologie full-LED. Nici spoilerele nu au scapat neatinse de acest mic facelift pe care francezii ni-l propun in acest an.

Unul dintre punctele pe care francezii au insistat inca de la lansarea initiala era cel legat de multiplele posibilitati de personalizate ale modelelor Captur, atat la nivel exterior, cat si la nivelul habitaclului. Francezii aduc odata cu acest facelift doua culori noi care pot fi alese pentru vopsirea caroseriei: Ocean Blue, respectiv Atacama Orange. In total, producatorul francez ofera nu mai putin de 30 de posibilitati de a combina culorile pentru noile modele. Clientii vor mai putea alege de asemenea si niste jante cu dimensiuni de 16 si 17 inci, oferite in cate doua versiuni distincte.

Una peste alta, noul Renault Captur arata destul de interesant si, cel mai probabil, va ramane in topul preferintelor clientilor acestui segment pentru inca cativa ani. Din punct de vedere al dimensiunilor, Captur beneficiaza de o lungime de 4122 mm, de o latime de 1770 mm, respectiv de o inaltime de 1566 mm. Cu un ampatament de 2606 mm, noile Captur facelift dispun de o masa totala de 1205 kilograme.

Design Interior

Ajungem acum la nivelul habitaclului, acolo unde inginerii celor de la Renault au umblat un pic mai mult cu ocazia acestui facelift. Pe langa restilizarea scaunelor pe care o putem repera imediat cum deschidem usa noilor modele, remarcam inca din primele secunde materialele de o calitate superioara care au fost folosite de aceasta data si volanul reconceput. Un nou element important care isi face aparitia la aceste noi modele este reprezentat de plafonul panoramic. Spatiul pentru pasageri este destul de ofertant, acelasi lucru putand fi spus si despre portbagaj care se prezinta cu un volum de 377 de litri.

Din punct de vedere al tehnologiei, francezii pun la dispozitia clientilor acum nu mai putin de trei sisteme de infotainment din care se poate alege: R-Link, MediaNav si R&Go. Cel mai important dintre ele, R-Link Evolution, ne propune un display touchscreen cu dimensiuni de 7 inci si conectivitate Android Auto. Totodata, este disponibil un sistem audio Bose cu sase difuzoare si un subwoofer.

 

Pret

Una peste alta, Renault Captur reprezinta una dintre cele mai bune solutii pentru cei care isi doresc un model din acest segment. Noile modele beneficiaza de un design interesant atat la exterior, cat si la interior, aduc cu sine pasagerilor un confort ridicat, sunt destul de capabile din punct de vedere al performantelor tehnice si se bucura de un consum redus si de un grad de siguranta ridicat.

Modelul testat de noi, in varianta de echipare Zen, are un pret de pornire de 16.500 euro. Pentru versiunea de 90 de cai putere veti plati ceva mai putin insa, pretul de achizitie pornind de la 13.100 euro.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp