Test Drive: 2017 Peugeot 308 GTi

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 15 August 2017

Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune despre noi, cei satisfacuti de hergheliile de cai putere de sub capota, veleitatile sportive ale unui model reprezinta un punct foarte important in orice alegere pe care o facem in acest domeniu. Este drept ca nu toti beneficiem de locul propice unde sa testam acesti cai putere, insa dorinta pentru agresivitate si condus sportiv este mereu acolo.

Vara lui 2015 a reprezentat un moment important pentru francezii de la Peugeot si implicit pentru noi toti. Banuiti deja despre ce model vom vorbi in randurile urmatoare? Este vorba, bineinteles, despre Peugeot 308 GTi, model lansat de producatorul francez in urma cu doi ani. Acest model hot-hatch era mult asteptat de fanii constructorului francez si nu numai, acesta aparand dupa ce clasicul 306 Gti-6 ne parasise in urma cu nu mai putin de 13 ani. Asadar, toate premisele de la acea vreme semnalau ca vom avea de-a face cu un model al carui nume se va consacra pe scena auto din acest segment.

Modelele Peugeot 308 au ajuns pe scena auto internationala in 2007, acestea fiind dezvaluite in premiera in urma cu zece ani. Dezvoltat sub numele de cod „Project T7”, Peugeot 308 avea sa inlocuiasca in majoritatea pietelor din intreaga lume vechiul model 307. Prima generatie a primit, patru ani mai tarziu, si un facelift care avea sa aduca in fata pasionatilor auto de la editia din acel an a Salonului International Auto de la Geneva un model mai actual din punct de vedere al cerintelor pietei.

Toamna lui 2013 ne aducea cea de-a doua generatie pregatita de Peugeot pentru modelele 308. Noile modele au fost primite extrem de bine de public, iar revistele de specialitate au confirmat debutul promitator. Un an mai tarziu a venit recunoasterea oficiala, noul 308 primind premiul pentru „European Car of the Year”. Hot-hatch-ul francez a castigat competitia din acel an a ravnitului premiu european devansand alte doua modele interesante: BMW i3, respectiv Tesla Model S. Mai mult de atat, revistele de specialitate din Italia, respectiv Elvetia, au numit Peugeot 308 drept „Car of the Year”.

Francezii au stiut cum sa prezinte si sa vanda noul model 308 GTi, acesta devenind in scurt timp unul dintre cele mai ravnite modele de pe piata. Cu un plus de dinamism, asa cum ii sade bine unui model care poarta acronimul GTi, hot-hatch-ul francez avea sa devina o prezenta notabila in acest segment. Segmentul compactelor sportive este unul dintre cele mai disputate de pe piata, iar 308 GTi avea de infruntat nume importante precum Volkswagen Golf 7 GTi, Ford Focus ST, Renault Megane RS, Opel Astra OPC sau Seat Leon Cupra.

Echipa Cars.ro trebuia sa testeze acest hatchback sportiv, ca sa putem traduce pentru voi experienta de la volanul unui 308 GTi nou nout. Desi beneficiaza sub capota de o unitate de motorizare cu o capacitate de doar 1.6 litri, Peugeot 308 GTi se dovedeste a fi extrem de capabila.

Modelul testat de noi beneficia de o putere de 270 de cai putere, adica varianta cea mai puternica a hot-hatch-ului. 308 GTi dispune si de o varianta putin mai cuminte, cu doar 250 de cai putere ascunsi sub capota. Modelul in cauza beneficia de o transmisie manuala efectuata prin intermediul unei cutii cu sase trepte.

Design Exterior

Peugeot 308 GTi lansat initial a avut la baza modelul clasic 308, model premiat si apreciat de multi specialisti. Asadar, era greu de crezut ca francezii pot da gres in ceea ce privea aspectul exterior al masinii. Inspirat de asemenea si din conceptul Peugeot 308 R Concept, GTi beneficiaza de faptul ca poate fi vopsita in doua culori distincte, acest lucru sporind imaginea dinamica pe care o infatiseaza.

Despre infatisarea exterioara a 308-ului lansat in 2013 nu sunt foarte multe de spus. Modelul lansat atunci a impresionat prin liniile sale generale fluide si curate, devenind astfel in scurt timp o vedeta in portofoliul constructorului francez. Peugeot 308 GTi ne aducea in plus si alte cateva elemente modificate in comparatie cu modelul standard: o grila frontala reconceputa sau prize de aer cu dimensiuni ceva mai generoase. Totodata, logo-urile GTi pot fi observate imediat la nivelul caroseriei.

In plus, 308 GTi se distingea printr-un deflector de culoare neagra, prin evacuarile duble cu care fusese prevazut si cu bosajele mai largi. Un alt aspect demn de mentionat este ca 308 GTi prezenta o garda la sol redusa cu 11 mm, un set de jante cu dimensiuni de 18, respectiv 19 inci, precum si alte cateva mici modificari, printre care o noua bara de protectie si niste stopuri reconfigurate.

Design Interior

Primul lucru care iese in evidenta insa, este cel legat de tapiteria din piele, care acum imbraca partial habitaclul. Accentele de culoare rosie sporesc lookul sportiv al modelului si pot fi regasite la nivelul volanului, scaunelor, panourilor usilor si chiar si al levierului schimbatorului. Scaunele au o configuratie sportiva, de tip scoica, in timp ce volanul prezinta o tesire in partea inferioara, asemenea bolizilor cu veleitati de circuit. Pedalierul din aluminiu contribuie si el la consolidarea acestei imagini de model de raliu.

Motorizare

Capota este in continuare punctul de interes, centrul de greutate al modelului, iar noi ne declaram surprinsi de ceea ce poate face aceasta unitate de motorizare cu o capacitate de doar 1.6 litri, imprumutata de la RCZ. Modelul nostru putea sa ajunga pana la 270 de cai putere. Cuplul maxim al motorului era de 330 Nm, fiind disponibil inca de la 2000 rpm. Hot-hatch-ul beneficiaza de o transmisie manuala, etajata sportiv, realizata prin intermediul unei cutii cu sase trepte.

Performantele lui Peugeot 308 GTi sunt extrem de interesante. Acest model poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde. Nu este o diferenta mare nici fata de versiunea de 250 de cai, aceea avand un timp cu doar doua zecimi de secunda mai mare. Viteza maxima pe care o veti putea atinge la bordul lui 308 GTi este limitata electronic la 250 km/h.

Inginerii francezi au pus la punct pentru acest model un sasiu mult mai rigid, o directie noua si un ESP care se poate deconecta complet, toate acestea ajutand practic la performante tehnice de nivel superior. De asemenea, hot-hatch-ul francez mai dispune de un diferential cu alunecare limitata Torsen pe puntea din fata si niste discuri ale sistemului de franare de 380 mm pe fata, respectiv 280 mm pe spate. Pentru a ajuta performantele, 308 GTi este echipat si cu un set de anvelope speciale Michelin Pilot Super Sport.

Lucrurile stau destul de bine si daca avem in vedere consumul pe care il inregistreaza 308 GTi. Producatorul promite un consum mediu de doar 6 litri necesari pentru parcurgerea a 100 de kilometri, ceea ce, trebuie sa recunoastem, nu este deloc rau. Bineinteles, consumul poate varia si in functie de conditiile de rulare si de modul fiecaruia de a conduce automobilul. Din punct de vedere al emisiilor, 308 GTi inregistreaza un scor de 139 grame/kilometru.

Pret

Noua ne-a placut cum s-a descurcat Peugeot 308 GTi pe sosea, acesta asigurand un curs de rulare foarte bun pe tot parcursul drumurilor pe care le-am efectuat. Imaginea si elementele sportive pe care le regasim atat la exterior, cat si la interior, ne-au facut de multe ori sa ne dorim sa conducem si mai sportiv, iar 308 GTi ne-a demonstrat ca se poate. Chiar daca drumurile nu au fost mereu dintre cele mai bune, dinamica sportiva si confortul celor din habitaclu au fost mereu prezente.

Ramane ca fiecare dintre voi sa se convinga de capacitatile noului Peugeot 308 GTi, insa in urma interactiunii noastre cu acest model, cei care sunt in cautarea unui hot-hatch, obligatoriu trebuie sa ia in calcul si aceasta varianta.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

Cand dai peste o reteta castigatoare, ale carei rezultate sunt foarte apreciate, orice alterare a ingredientelor se resimte instant si nu intotdeauna in sens pozitiv. Domeniul auto este unul capricios,...
de - 29 Septembrie 2017
Cand cei de la Jaguar si-au anuntat intentiile de a dezvolta un model de tip SUV, cei mai multi dintre noi au ridicat din sprancene. Toate forumurile comunitatilor de pasionati...
de - 25 Septembrie 2017
Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile...
de - 13 August 2017
Stiti senzatia aceea minunata cand faci ceva pentru prima oara? Asa a fost pentru mine experienta pe care am avut-o la volanul Mazda MX-5, cu ocazia organizarii test drive-ului Transfagarasan...
de - 12 August 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook