Test Drive: 2018 Mitsubishi Eclipse Cross – ambitia de a schimba o legenda

Articol scris de Florin Amariei, in data de 3 Decembrie 2018
Specificatii tehnice
Pret
33.903 euro (as tested)
MotorMotor
1,5 litri
PuterePutere
163 CP
Viteza MaximaViteza Maxima
200 km/h
TransmisieTransmisie
Automata (CVT)
0-100 Km0-100 Km
9,8 secunde
ConsumConsum
8,4 l/100 km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Mitsubishi Eclipse Cross preia numele unei masini care iti transmite viteza, adrenalina si, cel mai important, amintiri placute: Mitsubishi Eclipse. Modelul al carui nume il preia a fost o legenda printre pasionatii de jocuri video de racing si cei care chiar isi permiteau sa isi cumpere un astfel de model. Eclipse era un Coupe cu tractiune integrala si un motor turbo de doi litri. De dragul celor care isi aduc aminte de vremurile linistite in care se bucurau de seria NFS, va spun ca Mitsubishi Eclipse a putut fi gasit in NFS Underground, NFS Underground 2, NFS Undeground Rivals, NFS Carbon, NFS ProStreet si NFS World. Pentru pustii care descopereau lumea jocurilor video, Eclipse va avea un loc clar in minte lor. Totusi, suntem in 2018. Lucrurile se schimba, lumea evolueaza, iar piata auto se adapteaza. Asa ca... Lui Mitsubishi Eclipse I se adauga ”Cross” in denumire si deja stim ca este vorba despre un crossover, o incercare de adaptare la curentul din prezent. Clientii nu mai vor acum masini decapotabile sau masini de viteza, ci isi doresc o masina decenta, la un pret bun, cu un consum eficient, care sa fie practica pentru treburile de zi cu zi si, probabil cea mai notabila schimbare a preferintelor celor care vor sa-si cumpere o masina, o pozitie mai inalta la volan.

Trebuie mentionat si faptul ca Mitsubishi a traversat o perioada nefasta din punct de vedere financiar. Pentru aproximativ un deceniu, compania japoneza a incercat sa propuna prospectilor clienti cateva masini care, din pacate, nu si-au gasit succesul sperat. Un astfel de model este Mitsubishi Outlander PHEV care, in ciuda faptului ca a oferit acest sistem hibrid printre primii, nu a avut parte de vanzari foarte bune. Compania a fost, in cele din urma, cumparata de Nissan. Chiar si asa, este important sa va spun ca Nissan nu a interferat in treburile administrative si creative ale Mitsubishi. In continuare, compania cu un istoric puternic in raliuri isi va controla singura propriul viitor.

Fiind castigator al Dakar de 12 ori, avand 5 titluri WRC si producand modele precum Evo sau Pajero, Mitsubishi este clar un producator auto pe care nu ai cum sa il ignori si de care, bineinteles, nu ai cum sa uiti.

Avand aceste aspecte in vedere, este esential sa intelegem ca masina testata de mine cateva zile este fara doar si poate o incercare de crestere a vanzarilor prin oferirea unui model care sa se adreseze celor care isi cumpara un automobil care poate satisface toate nevoile generale. Eclipse Cross poate ca nu e primul lucru la care te-ai gandi atunci cand spui Mitsubishi Motors, insa il vei vedea din ce in ce mai des prin Romania. Am observat prin Capitala cateva modele in diferite culori si masina se integreaza si discerne intr-acelasi timp de celelalte masini din traficul bucurestean. Nu degeaba 77% din vanzarile Mitsubishi in Europa sunt reprezentante de SUV-uri.

In Romania modelele vandute sunt ASX, Eclipse Cross, Outlander, Outlander PHEV, Pajero 5D si L200. Atentia noastra, insa, se indreapta inspre noul membru al familiei japoneze: Mitsubishi Eclipse Cross.

Sa pornim!

Esential
Design indraznet
implica o prezenta clara.
Confortul
este maximum posibil in acesti bani.
Cutia CVT
imbunatateste considerabil experienta relaxata de condus.
Sistemele de asistenta
te mentin in siguranta.
Design Exterior

Modelul pe care l-am avut eu la test a fost configurat cu bun gust. Combinatia de argintiu (crom) si rosu (o vopsea special realizata pentru aceasta masina facuta din 6 straturi) l-au facut pe Eclipse Cross un adevarat eyecatcher. Cu greu iti luai ochii de la el, mai ales ca liniile si forma il scot cu usurinta in evidenta.

Incep direct cu propriile obsesii despre care stiti prea bine pana acum: farurile si stergatoarele pentru ca despre sistemul de sunet vom vorbi putin mai tarziu. Formar interesanta a luminilor este o trasatura noua in cadrul Mitsubishi pe care eu o accept cu multa bucurie. Imi place noul lor stil, iar faptul ca Eclipse Cross capata o forma indrazneata este binevenit. In echiparea testata de mine am avut lumini LED care functioneaza impecabil si asigura soferului o vizibilitate foarte buna. Desi pare un pic ciudat la o prima privire faptul ca blocurile optice sunt impartite in doua, vei observa ca pe parcurs intelegi ca aceasta forma este una foarte buna. Stergatoarele isi fac treaba foarte bine, insa vreau sa punctez un aspect important de care eu chiar m-am bucurat: parbrizul incalzit. Pe langa asta, duzele de apa sunt si ele incalzite. Iarna cu Eclipse Cross va fi o foarte mica bataie de cap pentru proprietari.

Pasind in lateralul masinii observam ca liniile indraznete continua, iar masina asta pare ca a fost realizata de cineva care a castigat un campionat international de origami. In ciuda tuturor creselor si a modelarii parca desprinsa dintr-o formula matematica de geometrie, Eclipse Cross are propria personalitate intr-un segment tot mai aglomerat. Ce au reusit sa faca cei de la Mitsubishi cu aceasta masina este un succes personal al companiei: diferentierea. Il recunosti usor in trafic, stii ce masina e atunci cand trece pe langa tine si impresioneaza prin propria-i prezenta. Suprafetele vitrate sunt potrivite in fata, insa pentru cei care vor calatori cu tine si vor sta in spate s-ar putea sa fie putin nemultumiti. Nu-ti face griji! Japonezii au avut si acest aspect in minte cand au facut designul acestei masini. Exista o trapa si pentru cei din spate! Acest aspect ii ajuta pe cei care vor fi alaturi de tine la drumuri lungi si-ti vor mentine copiii interesati de lucrurile care conteaza cu adevarat.

Trecand in spatele masinii observ ca stilul indraznet abordat pana acum s-a cam oprit. Desi se afla in armonie cu restul masinii, iti trebuie putin timp pana te obisnuiesti cu modul in care arata posteriorul lui Eclipse Cross. Modelul a starnit si usoare controverse datorita acestei alegeri de realizare a haionului, facandu-i pe unii sa creada ca extinderea si impartirea lunetei in doua parti este o greseala. Pare, ce-i drept, la o prima impresie ca ar fi vorba de un compromis nefast. In realitate, lucrurile difera. Odata ce-l conduci, iti vei da seama de utilitate  reprezentata de acea bara luminoasa care separa geamul haionului. N-am gasit pe nicaieri mentionat acest lucru si inca nu inteleg de ce nu vor jurnalistii auto sa-l mentioneze. Circuland pe timp de noapte, acea bara care cuprinde si stopul central acopera luminile celor care vin din spatele tau! Chiar daca avem un sistem de protejare impotriva disperatilor care circula cu faza lunga, este esential sa intelegem ca utilitatea acestei alegeri de constructie merge mai departe de stil si este chiar practica. Bun, clar iti va trebuie putin timp sa te obisnuiesti cu ideea ca trebuie sa privesti putin mai atent la ceea ce se afla in spatele tau, insa vizibilitatea nu iti este grav afectata de aceasta decizie de design. La urma urmei, poate sa iti placa sau nu. Este alegerea ta, dar trebuie sa o vezi cu ochii tai inainte de a lua decizia. Nu te hazarda si nu actiona dupa cateva vorbe aruncate de unii indivizi care trec superficial printr-o masina sau care, pur si simplu, sunt ignoranti. Recomand un test-drive pentru a intelege aceasta masina!

Un alt lucru cu care am ramas in memorie este reprezentat de oglinzile laterale. Nu par a fi mari, insa cuprind suficient de multa informatie vizuala, aproape neasteptat de multa.
Este de apreciat si atentia la detalii. Spre exemplu, usile se inchid in asa fel incat atunci cand cobori, nu te vei murdari. Structura interioara de rezistenta este acoperita integral de usa, asadar mizeria nu va ajunge niciodata pe hainele tale. In plus, modelul testat de mine cuprinde si o nota subtila de design care, insa, va fi apreciata de cei care privesc masina cu atentie. O linie rosie trasata la baza masinii ii confera lui Eclipse Cross un alt plus in ceea ce priveste diferentierea fata de competitie. Nu este ceva extraordinar, insa intr-o lume in care dinamismul din lumea auto incepe incet-incet sa devina o poveste din trecut sau, daca acceptati, un salt inspre viitor in lumea masinilor electrice care se aliniaza politicilor stricte de mediu.

Proportionat, Eclipse Cross pare a fi putin inghesuit si da senzatia c-ar fi un sedan mai ridicat, insa lucrul asta se observa doar atunci cand il privesti cu foarte multa atentie si doar din spate. Masina arata foarte bine din fata si va multumi romanii care aleg sa fie practici, dar sa aiba si o masina care sa le reflecte stilul propriu. La urma urmei, chiar daca iti doresti un autombil cu practicalitate crescuta, vrei sa fie intr-o anumita proportie si o extensie a propriei personalitati. Mitsubishi s-a gandit la acest lucru, iar Eclipse Cross poate indeplini si aceasta misiune. Este, in proportie de 90%, o sculptura reusita.

Gata cu statul pe-afara pentru ca e suficient de frig. Sa pasim in interior!

Design Interior

Deschizi usa si esti intampinat de multa piele si, evident, plastic pe alocuri. Este multumitor faptul ca vorbim de un plastic mai moale, cat de cat placut la atingere.

Mi-ar fi placut sa spun ca designul indraznet de care am amintit mai sus poate fi regasit si la interior, insa in varianta testata de mine am avut parte de ceva simplu si, daca imi permiteti, conformist. Nu e nimic rau in acest lucru. Dimpotriva, s-ar putea ca unii sa fie fericiti ca Mitsubishi Eclipse Cross nu prezinta vreo nebunie la interior.

Este surprinzatoare atentia la detaliu, intrucat cusaturile contrastante sunt prezente cam peste tot in masina ceea ce ii confera acestui SUV un aer de masina aproape premium.

M-am asezat in scaunul soferului si am apreciat pe loc faptul ca am avut parte de un suport bun. Mi-am gasit rapid pozitia preferata, fara prea multa bataie de cap si am cautat sa ma obisnuiesc cat mai repede cu toate butoanele pe care le puteam gasi in habitaclu.

Incep cu sistemul de sunet pentru ca este un aspect important pentru orice viitor client. Am avut echipat pe modelul testat sistemul superior de sonorizare despre care nu pot spune nimic de rau. Joasele sunt prezente intr-o cantitate suficienta, iar inaltele nu deranjeaza. Echilibrul este suficient de bun si poate fi ajustat dupa preferinte. Mi-as fi dorit un bass mai puternic, insa asta tine doar de gustul personal. Sunt increzator in faptul ca pentru 95% din oameni sistemul de muzica prezent pe Eclipse Cross va fi suficient de bun.

Volanul este placut la atingere, fiind imbracat in piele si poate fi ajustat in profunzime si inaltime. Sistemele de siguranta sunt usor de accesat si la indemana, iar controlul pentru Head-Up Display este pus la indemana pentru a ti-l pozitiona fix asa cum doresti. Iluminarea se ajusteaza automat, insa poti face si tu acest lucru fara nicio problema. Multe masini au acum sisteme de operare complexe pe care trebuie sa le inveti, insa in cazul lui Eclipse Cross este facil sa accesezi lucrurile care conteaza si pe care le vei modifica destul de des pentru ca vor face parte din utlizarea zilnica sau saptamanala.

Am regasit, spre surprinderea mea, un habitaclu prietenos si familiar. Acum doi ani am avut un Outlander PHEV pe mana care avea acelasi sistem de infotainment ca acest Eclipse Cross. Imi place ca au pastrat acel sistem de deschidere clasic al ecranului pentru introducere CD-ului sau a cardului SD de memorie, insa e important sa stiti ca puteti alege si un ecran tactil modern care vine la pachet cu CarPlay si Android Auto. Chiar si asa, n-am simtit nevoia de ceva mai nou sau mai modern, intrucat acest infortainment si-a facut treaba foarte bine. Navigatia a functionat cum trebuie, iar accesul pentru schimbatul pieselor sau al radioului este facil si poate fi facut si de pe volan. Nu trebuie sa iti iei ochii de la drum. Totusi, nu uitati ca puteti obtine ceva mai bun de atat. In plus, odata ce platiti mai mult pentru sistemul de infotainment mai avansat veti primi si un touchpad controller care seamana cu un mouse de laptop integrat.

Scaunele incalzite, volanul incalzit, parbrizul degivrant, functia de autohold a franii, HUD-ul si pozitia confortabila de condus sunt cateva din caracteristicile importante ale lui Eclipse Cross. Sistemele de siguranta sunt si ele prezente, insa, de cele mai multe ori, eu nu cred ca le voi folosi pe aceasta masina. Am testat lane assist pe autostrada si mi se pare ca se bazeaza prea mult pe identificarea marcajului, uneori masina ajungand prea aproape de margina benzii de rulare.

Adaugam la aceasta reteta suspensia MacPherson pe fata si este clar ca aceasta masina a fost creata cu scopul de oferi un confort cat mai bun la un pret competitiv.

Sistemul S-AWC care controleaza tractiunea 4x4 poate fi ajustat in functie de situatia in care conduci si ajusteaza mai multe lucruri pentru a adapta masina la conditiile de drum. Acesta
Exista si un buton ECO! L-am apasat sa vad daca schimba ceva important, insa nu face decat sa reduca din puterea acceleratiei pentru a imbunatati consumul.

Este loc pentru trei persoane in spate, insa confortabil vor sta doi. Bancheta este ajustabila si poate fi chiar impinsa mai in fata pentru a mari capacitatea de incarcare.

Notabil este si faptul ca habitaclul este izolat fonic destul de bine, iar motorul de-abia daca-l simti! Aproape ca iti creeaza impresia ca e hibrid sau electrica, insa veti afla datorita cui simtiti acest lucru mai jos.

Motorizare

Mitsubishi Eclipse Cross vine cu un motor turbo de 1,5 litri benzina in 4 cilindri care dezvolta 163 de CP cu tractiune fata sau integrala si poate fi achizitionat cu cutie manuala sau automata CVT.

Un aspect important pe care vreau sa-l evidentiez la aceasta masina este legat cu cutia automata de viteze. Desi tehnologia este disponibila inca din 2013, eu de-abia acum am remarcat-o. CVT te face sa simti ca si cum ai conduce o masina electrica, intrucat nu exista niciun ”sughitat” atunci cand schimbi viteza, chiar si in modul manual cand folosesti padelele de pe volan. Este de incercat si de trait aceasta tehnologie, intrucat ajuta extraordinar de mult la crearea unei senzatii placute de condus. Acesta poate fi inteles ca o tehnologie-umbrela ce acopera diverse interpretari ale aceluiasi principiu in functie de configuratia tehnica a fiecarui vehicul. Indiferent de masina, scopul lui este sa gestioneze fortele ce apar in timpul condusului cat si cele de franare ale celor patru roti, in particular prin reglarea cuplului divizat intre rotile din stanga si cele din dreapta.

Ca punct de pornire, sistemul 4WD transmite cuplul optim catre rotile din spate, in functie de anumiti parametrii cum ar fi pozitia clapetei de acceleratie, viteza vehiculului si conditiile de drum, etc. Apoi, la Eclipse Cross, S-AWC incorporeaza un sistem Active Yaw Control („AYC” – control activ al giratiei) controlat de activarea franei individual pe fiecare roata. Astfel implementat, S-AWC determina cu precizie actiunile soferului si comportamentul vehiculului, utilizand informatii de la senzori privind directia, giratia, cuplul, forta de franare si viteza rotilor. Asa cum solicita sistemul de controlul al giratiei, S-AWC directioneaza momentul giratiei la componentele relevante ale sistemului pentru a sprijini vehiculul in a urma intocmai intentia de virare a soferului.

Sistemul S-AWC (Super - All Whell Control) imbunatateste manevrabilitatea in curbe, stabilitatea vehiculului la rularea pe drumuri drepte, la schimbarea de banda sau la rularea pe suprafete foarte alunecoase asigurand un raport de cuplu standard impartit intre puntile fata/spate de 100/0 %, raport ce poate fi modificat instant la nevoie pana la maximum 50/50 %.

Puterea maxima a motorului poate fi obtinuta la 5500 de rotatii pe minut, asa ca motorul pe benzina trebuie antrenat in turatii superioare pentru a profita de sportivitatea pe care o ofera cei 163 de cai putere.

Pret

Masina testata de mine in echipare Intense+ costa 33.903 euro cu TVA inclus, insa in momentul de fata poate fi achizitionata cu 31.523. Daca va decideti sa o achizitionati, sa le spuneti ca v-am ajutat si noi sa va convingeti.

Exista o varianta superioara de echipare denumite Instyle+ care cost 35.688 de euro, insa eu cred ca ceea ce v-am prezentat este suficient pentru un sofer care vrea o masina buna la toate, dar cu care nici nu vrea sa exagereze sau sa testeze anumite limite.

In dotarile Intense+ pentru Mitsubishi Eclipse primesti:

  • Sistem de monitorizare a unghiului mort
  • Sistem de autoaprindere a farurilor si senzor de ploaie
  • Sistem de monitorizare a presiunii in roti
  • Parbriz cu protectie fonica si incalzit
  • ESS - Semnalizare vizuala pentru franarea de urgenta
  • Imobilizator electronic
  • Sistem de avertizare la parasirea involuntara a benzii de rulare si asistenta la schimbarea acesteia
  • Sistem de mitigare a coliziunilor frontale si City Crash Provision
  • Computer de bord cu display multifunctional tip LCD color cu contrast ridicat
  • Digital Audio Broadcast (DAB)
  • Oglinzi exterioare cu functie de semnalizare integrata, reglabile si rabatabile electric, in culoarea caroseriei
  • Cruise Control adaptiv (ACC) cu limitator de viteza si comanda de pe volan
  • Aer conditionat automat cu controlul temperaturii pe 2 zone
  • Bancheta spate cu spatar rabatabil si sezut glisant cu optiune de pliere asimetrica 60:40
  • Scaun sofer reglabil pe inaltime / Scaun pasager cu buzunar pe spatele spatarului
  • Consola centrala fata cu suport de pahare si cotiera fixa
  • Proiectoare de ceata
  • Bancheta spate incalzita
  • ABS (Anti-lock Braking System); EBD (Electronic Brake-force Distribution); BA (Brake Assist)
  • Airbag-uri laterale pentru sofer si pasager si airbag-uri de tip cortina
  • Ancore ISO-FIX pentru scaune copii (x2) montate la bancheta spate
  • ASC+TCL+HSA Sistem de control activ al stabilitatii si tractiunii; Hill Start Assist System: asistenta la pornirea in rampa
  • Centuri de siguranta cu 3 puncte de ancorare pentru toate locurile si cu pretensionare
  • Comanda a sistemului SDA prin touchpad
  • Frana de mana electrica cu functie de auto hold
  • Geamuri fumurii (lateral spate si luneta)
  • Priza de 12V in consola centrala fata
  • Rulou portbagaj
  • Tapiterie din material textil de culoare neagra
  • Sistem de operare fara cheie (KOS) / Inchidere Centralizata cu telecomanda
  • Smartphone Display Audio (SDA) cu functie Bluetooth si redare MP3 / Sistem de sunet Rockford Fosgate cu 8 difuzoare+ subwoofer cu 2 porturi USB si comenzi pe volan + control vocal
  • Camera pentru mersul in marsarier
  • Sistem de camere perimetrale (360 de grade)
  • Geamuri fata/spate actionate electric cu functie de urcare si coborare automata pentru geamul soferului
  • Scaune fata incalzite
  • Senzori de parcare fata si spate cu avertizare de trafic la iesirea cu spatele din parcare
  • Tetiere fata si spate reglabile pe inaltime (2xfata; 3xspate)

Finalmente pot spune ca Mitsubishi Eclipse Cross este un pariu bun facut de compania japoneza si cred ca va avea parte de succes in Europa. Ramane, insa, de vazut cati vor aprecia stilul nou adus de renumitul constructor auto.

Va multumesc ca ati fost alaturi de mine si in aceasta calatorie!

Pe curand!

Foto: Denis Oros

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Porsche Panamera a fost o masina care a creat numeroase controverse de la lansare si pana astazi inclusiv, insa acest aspect nu a contat la capitolul vanzari. Masina a fost...
de - 9 Decembrie 2018
Saptamana trecuta v-am povestit despre modelul Civic 5D, asadar cred ca e momentul oportun sa mutam lumina pe sportivul Type-R. Tot in materialul mentionat anterior am spus cateva lucruri esentiale...
de - 29 Noiembrie 2018
Povestea Honda Civic a ajuns la a zecea generatie. Dupa aproape jumatate de secol de existenta a modelului japonez, avem in fata noastra o masina pe care unii o vor...
de - 25 Noiembrie 2018
Boxster este un nume care nu mai are nevoie de niciun fel de prezentare in lumea pasionatilor auto. Si aici nu ne referim doar la cei care iubesc tot ce...
de - 21 Noiembrie 2018

Cele mai noi anunturi

14999.00 EUR - 13 Decembrie 2018
4350.00 EUR - 13 Decembrie 2018
4300.00 EUR - 13 Decembrie 2018
2300.00 EUR - 13 Decembrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare