Test Drive: Mercedes-Benz A200 – redefinirea luxului modern!

Articol scris de Florin Amariei, in data de 7 Noiembrie 2018
Specificatii tehnice
Pret
30.297 euro (pret de pornire pentru A200)
MotorMotor
1,33 litri, 4 cilindri
PuterePutere
163 cp
Viteza MaximaViteza Maxima
225 km/h
TransmisieTransmisie
Automata
0-100 Km0-100 Km
8 secunde
ConsumConsum
6,8 l/100 km (as tested)
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Mercedes-Benz Romania au avut disponibil pentru cateva zile noul model de clasa A pe o culoare atat de frumoasa si-o echipare destul de buna, incat n-am putut sa-i rezist.

Trebuie, inainte de a intra in aventura pe care am avut-o cu Mercedes-Benz Clasa A200, sa va marturisesc ca eu am mai condus aceasta masina la lansarea oficiala in Romania din luna iunie anul curent. Organizarea oamenilor responsabili de evenimentul de lansare a fost impecabila, insa doua zile de condus pe drumurile extrem de frumoase ale tarii noastre (nu e ironie pentru ca in parcurs am avut inclus si Transalpina, dupa cum puteti vedea AICI) nu au fost suficiente pentru a-mi forma o parere avizata despre acest nou model al constructorului german care, la urma urmei, a inventat automobilul. A trebuit sa ne cunoastem mai bine pentru a va putea prezenta un rezultat documentat temeinic, asadar timp de patru zile am fost de nedespartit.

Benz Patent Motorwagen este testamentul unui om care nu a vrut sa renunte la visul sau, o declaratie a curajului, o dovada de incredere si sustinere din partea unei sotii si un punct de referinta in istorie pentru toti oamenii care, de-a lungul timpului, au iubit macar 1% din lumea complicat de frumoasa a automobilelor. Poate va intrebati ce legatura ar avea o casnicie cu Mercedes-Benz. Daca da, atunci aflati ca Bertha Benz a fost cea care a finantat proiectele sotului ei Karl Benz. In 1870 Bertha Ringer devenea partener si investitor in firma care se ocupa de constructii folosind fierul a lui Karl. Nu a prea avut succes, insa Bertha a continuat sa creada in omul care in mai putin de doi ani urma sa ii devina sot. Ea si-a folosit o buna parte din zestre pentru a finanta planurile de afaceri puse la cale de Karl Benz si pentru a-i sustine inventiile. In 1872 s-au casatorit, asadar Bertha preia numele de familie al sotului ei, devenind doamna Benz.

Dupa 14 ani de casnicie, Karl Benz depune actele pentru ceea ce urma sa fie recunoscut ca fiind primul automobil: o caruta de lux fara cai, cu 3 roti (una mai mica in fata si doua mai mari in spate) care folosea o noua tehnologie disjunsa din lumea bicicletelor impreuna cu primul motor pe benzina (intr-o varianta extrem de diferita fata de ce cunoastem noi in prezent). In mod normal, Bertha Benz ar fi detinut drepturile pentru aceasta inventie, insa dat fiind faptul ca era maritata cu inventatorul nu a putut sa le obtina. Celor doi soti li s-au alaturat inca doua nume pe care s-ar putea sa le cunoastetiȘ Gottlieb Daimler si inginerul Wilhelm Maybach. In primii 10 ani au produs 25 de unitati care ofereau diferite modele de echipare, insa trebuie sa mentionez si faptul ca Bertha Benz a devenit primul om care a condus un automobil pe o distanta lunga. Impreuna cu copiii sai a parcurs 106 km intr-un Model III fara a-i spune sotului ei si fara a cere permisiunea autoritatilor. Motivul pentru aceasta calatorie? A dorit sa-si viziteze mama si, pe langa asta, i-a demonstrat lui Karl Benz ca ar trebui sa aiba mai multa incredere in produsul sau si sa il dezvolte la un intreg nou nivel.

Numele de Mercedes-Benz apare pentru prima oara in 1901, cand a fost oficial inregistrat la OSIM-ul german din acea vreme de catre Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). In anul 1926 se produc primele masini sub brandul Mercedes-Benz, asadar in 2026 vom avea o aniversare importanta in lumea auto.

Luand in considerare istoricul de mai sus relatat cat de scurt am putut, intelegem un lucru foarte important: clasa A nu isi permite sa fie doar un hatchback, nu poate fi doar un competitor pentru BMW Seria 1 sau Audi A3, ci trebuie sa conduca acest segment. Misiunea pe care si-o aroga prin simpla existenta este destul grea pentru ca pe de o parte trebuie sa arate ca isi respecta istoria prin inovatie si progres, iar pe de cealalta parte trebuie sa fie si disponibila pentru clientii care vor un model Mercedes-Benz dar nu au disponibili sute de mii de euro de dat pe o masina.

Acestea fiind spuse... Sa purcedem in experienta pe care am avut-o cu Clasa A200!

Design Exterior

L-am remarcat in parcarea Mercedes-Benz Romania imediat ce-am ajuns acolo. Era curat si parcat langa mai multe modele ale marcii pe care nici nu le mai retin bine datorita culorii aprinse in care a fost echipat A200-ul de test: un rosu aprins, dar suficient de cizelat incat sa nu-ti rupa ochii. Iti atragea atentia, dar pastra o nota de discretie. Simti cum te indeamna la explorare. Incep increzator si cu un mic zambet pentru ca stiam ca ma va astepta o perioada frumoasa alaturi de Clasa A.

Noul limbaj de design a impartit fanii marcii in doua tabere, insa parerea mea personala este ca privirea furioasa, agresiva i se potriveste. Mie imi creeaza senzatia ca e un rechin sau o viespe, in functie de unghiul din care privesc. Farurile complet LED care pot fi echipate optional si cu functia adaptiva (MULTIBEAM LED) sunt aratoase si, bineinteles, foarte utile atunci cand conduci la apus sau in miez de noapte. Iti vor asigura suficienta vizibilitate, incat tu sa fii sigur pe tine.

Steaua incercuita troneaza in mijlocul grilei fata si iti spune din start ca trebuie sa stii cu ce fel de masina ai de-a face.

Liniile care-i accentueaza fata si umerii o fac pe Clasa A sa para un luptator de K1 care in timpul liber asculta Vivaldi.

Spre surprinderea mea, spatele masinii ma confuza putin. Nu inteleg exact ce vrea sa semnifice acel bloc de lumini, insa e clar ca vine in completarea intregii masini. Modul in care au fost ele gandite este, insa, de necombatut. Stilul lor este clar unul aparte si te va diferentia fata de ceilalti participanti la trafic. Aici e vorba, la urma urmei, strict de gustul fiecaruia, lucru pe care nu il putem discuta. N ne certam pe gusturi individuale. Ce apreciez, in schimb, este faptul ca noua generatie de Clasa A rezolva cateva dintre problemele modelului pe care il inlocuieste:

  • Spatiul de depozitare din portbagaj este mult mai usor de accesat acum
  • Accesul la locurile din spate a fost imbunatatit, portierele fiind mai largi
  • Persoanele mai inalte de 1,90 pot sta mult mai confortabil acum pe bancheta spate

Indraznesc sa spun ca noul Clasa A devine o masina prin care clientul Mercedes-Benz declara lumii care-l priveste trei lucruri: imi place calitatea, ador linistea si nu imi limitez propriul confort. Dar despre aceste lucruri discutam mai jos.

Design Interior

Momentul in care deschizi usa soferului din noul Clasa A este cu siguranta unul de care nu vei uita prea curand. Nu de alta, dar cu siguranta te vei intreba daca nu a facut cineva o gluma scumpa si ti-a adus un bord de Clasa S in masina asta. Da, noua generatie introduce o schimbare radicala in ceea ce priveste interiorul. Diferenta fata de modelul precedent este colosala. Esti intampinat de materiale de calitate, de un miros specific masinilor foarte scumpe, de o ambianta cum rar intalnesti pe masini care costa sub 50.000 de euro si te simti ca intr-un mic palat personal pe 4 roti. Faptul ca Mercedes-Benz a reusit sa faca din Clasa A un Clasa S al hatchback-urilor este o realizare impresionanta. E drept, multe din aceste lucruri costa pentru ca sunt optiuni, insa cine nu si le-ar dori pe propria masina? Cel mai mult timp il vei petrece in interior, asa ca voi incerca sa ti-l descriu cat de bine pot pentru a-ti forma o parere cat mai buna inainte de a vizita un dealer.

Dupa aproape trei ani de aventuri cu masini am dezvoltat trei mici obsesii pe care mi le verific imediat: sistemul de sunet, stergatoarele si luminile. Sistemul Burmester (optional) este bun, calibrat corect si acopera 80% din nevoile ascultatorului de muzica, insa nu poate sa egaleze performantele oferite de Burmester 3D Surround. Ce va pot spune cu certitudine este ca aceasta optiune de echipare este absolut necesara pentru cei care petrec mai mult de doua ore pe zi in masina. Va spuneam la inceputul acestui material ca am avut ocazia sa conduc noul Clasa A la lansarea oficiala in Romania. Ei bine, acolo am avut pe mana si o masina pe care era sistemul de sunet de baza. Sub nicio forma nu va multumi pe cineva care vrea sa se bucure de sunet bun si de o minima calitate a radioului. Platiti un pic mai mult, insa primiti ceva mult, mult mai bun!
Continui cu stergatoarele de care nu am nimic de comentat. Si-au facut treaba cu brio atat pe timp de ploaie sporadica, cat si atunci cand am vrut sa curat parbrizul de polen (sper ca asta era). Adaug si faptul ca pentru 136 de euro puteti sa aveti sistem de spalare a parbrizului cu lichid incalzit. Avand in vedere ca vine iarna, pentru 1000 de lei in plus scapati de o grija zilnica! De lumini am mentionat mai sus, asa ca nu ma repet.

Placerea a atinge noul Mercedes-Benz Clasa A


Da, este o placere. Aproape toate materialele folosite pentru a construi acest automobil testat de mine sunt de inalta calitate si nu vei avea pentru vreo secunda impresia ca te afli in cel mai ieftin model al gamei constructorului din Stuttgart. De la butoanele pentru ajustarea oglinzii sau incalzirea si/sau racirea scaunelor, pana la gurile de ventilatie si controalele de pe volan, totul se simte premium, in adevaratul spirit Mercedes-Benz.

Clasa A reuseste, asadar, sa mentina stacheta producatorului auto german la un nivel inalt oferind calitate la un pret bun. De performante vom vorbi putin mai jos.

Iei loc in scaunul soferului si ti-l asezi asa cum doresti. M-a surprins cat de mult il poti cobori in profunzime. Fiind un tip inalt si destul de corpolent, am reusit sa ma fac confortabil in mai putin de 3 minute, timp in care mi-am reglat si oglinzile.

Pui mana pe volan si descoperi o mica bucurie de copil cand privesti in jurul tau. Interiorul acestui model este atat de placut ochilor, incat n-ai vrea sa mai iesi de acolo. Si, culmea, stiu ca ar fi putut sa devina fabulos printr-un upgrade la varianta AMG. Te inveti extrem de repede sa controlezi cele doua ecrane LCD mari din fata ta cu ajutorul unor butonase touch sensitive care imi aduc aminte de un anumit producator de telefoane mobile si te bucuri de fiecare noutate pe care o descoperi prin posibilitatea de a personaliza aproape tot dupa propria-ti dorinta.

Sistemele de siguranta sunt, din nou, un plus. Am observat ca blind spot monitoring nu e activ doar in trafic, ci te alerteaza si atunci cand vrei sa cobori si vin masini din spatele tau, dupa cum puteti vedea AICI. Da, face acelasi lucru si pentru pasagerii din spate. Un mare plus din partea mea pentru Mercedes-Benz.

Pentru toata lumea cred ca nu e valabil cand spun ca sistemul de pastrarie a benzii este putin agasant. Eu l-am dezactivat la un moment dat pentru ca ma forta sa raman in banda mea printr-o franare scurta sau prin revenirea in spatiul propriu de condus prin trei atentionari fine. Chiar si asa, este util celor care nu prea reusesc sa se incadreze corespunzator pe drum.

In mod surprinzator, am gasit ceva care sa nu imi placa deloc la aceasta masina: consola centrala. Pentru un oarecare motiv, scartaia cand o atingeam cu piciorul. Avand in vedere ca masina este foarte bine izolata si nu prea auzi mult zgomot de afara chiar si la viteze mari, a fost putin dezamagitor sa aflu ca nu este fixata cu precizie germana. Din fericire, sunt sigur ca este un caz izolat. In testul de doua zile prin tara cu celelalte doua modele de Clasa A (le puteti vedea AICI si AICI) nu am avut aceasta probleme. Cand am predat masina, cei de la Mercedes-Benz mi-au cerut un feedback scurt si le-am mentionat despre consola centrala. Cred ca pana acum a si fost rezolvata.

Apreciez, cu toate astea, schimbarea venita prin adaugarea unui trackpad responsiv similar celui de pe un laptop. Este mult mai atragator si util fata de ceea ce putea gasi pe fosta generatie de Mercedes-Benz Clasa A.

Mi-ar fi placut sa am si trapa pe modelul de test, insa n-am avut acest noroc. Este, insa, o optiune care-si merita toti cei 1.100 de euro.

Pentru cei carora le place sa vorbeasca cu masina lor sau vor sa fie cat mai siguri in trafic exista noul MBUX. Controlul de voce este atat de usor de folosit acum (in limba engleza) pentru ca masina te invata si se modeleaza dupa stilul tau de a vorbi. Inteligenta artificiala este pusa la treaba pentru confortul tau!

Motorizare

Modelul testat de mine a fost echipat cu un motor pe benzina de 163 de CP conectat la o cutie automata in 7 rapoarte cu dublu ambreiaj. S-a comportat excelent atat in depasiri, cat si in trafic. Am fost, insa, putin contrariat de faptul ca schimbarea nu se facea atat de repede pe cat credeam eu. In unele situatii (cand fotograful ma punea sa tot schimb pozitia masinii pentru ca dumneavoastra sa va bucurati de cele mai bune fotografii posibile pe care le puteti chiar descarca si folosi ca wallpaper) credeam ca sunt in Drive sau Reverse, iar eu de fapt eram in Neutral. Necesita un pic mai multa atentie, daca esti un tip de sofer mai grabit.

Motorul pe benzina este silentios, iar cei 163 de cai sunt suficienti pentru a satisface nevoile oricarui sofer. Pentru cei care doresc mai multa exista si alte variante superioare de motorizare, dupa cum veti vedea imediat.

Notabila este functia de dezactivare a doi cilindri din patru, atunci cand se face coasting pe autostrada pentru economisirea de combustibil. Smart thinking!

 

Pret

In Romania avem disponibile noua (9!) variante de motorizare (8 benzina si 1 diesel) pentru Mercedes-Benz Clasa A, dupa cum urmeaza:

  • A 160 – 109 CP, 80 de kW
  • A 180 – 136 CP, 100 de kW
  • A 200 – 163 CP, 120 de kW
  • A 220 – 190 CP, 140 de kW
  • A 220 4MATIC – 190 CP, 140 de kW (4x4)
  • A 250 – 224 CP, 165 kW
  • A 250 4MATIC – 224 CP, 165 de kW (4x4)
  • A 35 4MATIC+ - 306 CP, 225 kW
  • A 180d – 116 CP

Pretul cel mai mic il are Mercedes-Benz A 160 care pleaca de la 26.036 de euro in tara noastra, in timp ce unica varianta de motorizare pe motorina porneste de la 31.178 de euro.
Va multumesc pentru ca ati fost alaturi de mine in aceasta calatorie. Pe curand!


Foto: Denis Oros

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Mazda6 este in prezent unul dintre cele mai importante modele din portofoliul producatorului nipon cu sediul in Hiroshima. Modelul a aparut pentru prima data in urma cu 16 ani, fiind...
de - 11 Noiembrie 2018
Va prezint in detaliu experienta pe care am avut-o cu noul BMW Seria 5 in echiparea plug-in hybrid, botezat de bavarezi 530e iPerformance. Daca saptamana trecuta v-am povestit despre noul...
de - 2 Noiembrie 2018
BMW Romania mi-a dat pe mana pentru cateva zile noul Seria 5 Touring (G31), asadar in acest material veti gasi, sper eu, toate informatiile necesare despre aceasta masina. Inainte sa...
de - 19 Octombrie 2018
Renault Koleos este o parte importanta a istoriei recente a producatorului francez, avand parte de un drum interesant inca de la lansarea sa si pana astazi. Desi pasionatii auto au...
de - 6 Iulie 2018

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare