Test Drive: 2018 Mazda6 Sedan Takumi Plus CD184 AT

Test Drive 2018 Mazda6 Facelift

Mazda6 este in prezent unul dintre cele mai importante modele din portofoliul producatorului nipon cu sediul in Hiroshima. Modelul a aparut pentru prima data in urma cu 16 ani, fiind un inlocuitor pentru modelele Capella/626. Cunoscuta si sub numele de Atenza in China si Japonia, Mazda6 ne-a fost prezentata inca de la bun inceput drept un model de clasa mijlocie, pregatit de lupta din segmentul sau de piata. Si se pare ca asa a si fost, cifrele dovedind ca Mazda6 a fost cel mai rapid model Mazda in ascensiunea catre cifra de un milion de unitati vandute.

Asa cum spuneam si mai devreme, prima generatie Mazda6 si-a facut debutul pe piata auto in anul 2002. Modelele Mazda6 au fost extrem de bine primite pe piata la acea vreme, clientii fiind incantati atat de designul modelului, cat si de ceea ce putea oferi el. In 2003, acest model s-a clasat pe locul secund in concursul „European Car of the Year”.

Cea de-a doua generatie Mazda6 ne-a fost prezentata cinci ani mai tarziu, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2007. Din nou, noile modele au fost primite cu aprecieri pozitive venite atat din partea pasionatilor auto, cat si din partea specialistilor. In 2010, modelele noii generatii Mazda6 au primit premiul „Family Car of the Year” din partea revistei de specialitate What Car?.

In 2012, cei de la Mazda prezintau in cadrul Salonului Auto de la Moscova modelele celei de-a treia generatii Mazda6. Infatisarea noilor modele a cucerit intreg publicul si nu numai, acest lucru fiind certificat in cele din urma si de jurnalistii de specialitate. Mazda6 a intrat in 2013 in finala „World Design of the Year”, fiind una dintre cele mai apreciate masini ale vremii din acest punct de vedere.

Acum insa, in 2018, avem ocazia sa vorbim despre ultimul facelift pe care l-a primit Mazda6, un model extrem de cautat si de iubit in intreaga lume. Versiunea improspatata a fost prezentata la finele anului trecut, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Asa cum era si de asteptat, niponii nu au umblat foarte mult la infatisarea acestui model, declarand ca si-au dorit in primul rand sa imbunatateasca comportamentul dinamic al masinii si sa ofere un plus de calitate la nivelul materialelor regasite la interior. Ce a iesit vom vedea impreuna in randurile urmatoare!

Noi am avut deja pe mana un model Mazda6 Facelift, drept pentru care astazi vrem sa va povestim toate impresiile pe care acesta ni le-a lasat. Per general, putem spune cu mana pe inima ca acest Mazda6 Facelift merita toti banii, fara nici cea mai mica indoiala. Cei de la Mazda au impresionat de fiecare data prin atentia acordata acestui model, iar fanii constructorului nipon au pretuit asta de-a lungul timpului.

Pana la a trece concret la treaba, va spunem ca noi am avut in teste un model echipat cu o unitate de motorizare diesel, capabila sa dezvolte 184 de cai putere la 4.000 rpm si un cuplu maxim de 450 Nm la 2.000 rpm. Transmisia este realizata prin intermediul unei cutii automate, cu sase rapoarte. Masina care a ajuns pe mana noastra este vopsita intr-o nuanta de culoare Rosu Soul Crystal, imprumutata de la CX-5, care trebuie sa va marturisim ca pe noi ne-a cucerit din prima secunda. De asemenea, modelul pe care noi l-am avut in teste a beneficiat de un nivel de echipare Takumi Plus, cel mai inalt nivel dintre cele cinci propuse de producatorul nipon.

Design Exterior

Mai intai, haideti sa aruncam o privire asupa formulei de dimensiuni cu care se prezinta acest Mazda6 Facelift: lungime de 4.870 de mm, latime de 1.840 de mm si o inaltime de 1.450 de mm. De asemenea, ampatamentul acestui model este de 2.830 de mm. Portbagajul este unul destul de incapator pentru nevoile de zi cu zi, avand un volum de depozitare a bagajelor de 480 de litri. Totodata, mai trebuie sa stiti ca noul facelift Mazda6 are o masa totala de putin peste 1.620 de kilograme.

Din punct de vedere al infatisarii exterioare, cei de la Mazda nu aveau de ce sa opereze schimbari radicale pentru acest facelift. Stiti cum se spune, daca ceva este bun, nu ai de ce sa il schimbi! Chiar si asa, daca ne uitam atenti vom putea observa anumite modificari facute parca in stilul CX-5. In partea frontala vom regasi in primul rand o grila revizuita si un spoiler redesenat. Bineinteles, mergand mai departe vom vedea niste blocuri optice regandite, mai subtiri si care se prelungesc pana in grila, despartite doar de un element cromat.

Proiectoarele de ceata pe care le stiam integrate in spoiler au disparut odata cu acest facelift, fiind montate acum in noile faruri cu LED. De asemenea, in partea din spate vom putea observa ca tevile de esapament au fost amplasate mai aproape de extremitati. Nu in ultimul rand, jantele cu dimensiuni de 17 si 19 inci vin acum cu un design nou, extrem de interesant.

Desi nu vorbim despre schimbari importante, parca noul Mazda6 a capatat un plus de eleganta si rafinament acum! Cei care preferau look-ul ceva mai agresiv al modelului pre-facelift, ar putea totusi sa nu fie foarte incantati de aceste modificari. In orice caz, Mazda6 beneficiaza de un design propriu, usor de diferentiat de orice alt model de pe piata. Iar timpul ne-a dovedit ca cei de la Mazda sunt extrem de buni in ceea ce priveste designul.

Design Interior

Nota eleganta despre care am pomenit mai devreme se pastreaza, bineinteles, si la interior. Reprezentantii producatorului nipon ne vorbesc despre imbunatatirea materialelor de la nivelul habitaclului, care acum sunt de o calitate superioara. Spre exemplu, daca va doriti ceva special, veti putea opta pentru elemente realizate din materiale nobile precum lemnul japonez sen, folosit in dese randuri la fabricarea instrumentelor muzicale. Plansa de bord a noului Mazda6 Facelift este schimbata, japonezii operand modificari la nivelul gurilor de ventilatie si a panoului de comenzi pentru climatizare.

Nu putem sa trecem peste nivelul ridicat de confort pe care il ofera noile scaune pe care ni le propun cei de la Mazda pentru acest facelift. Vorbim despre niste scaune complet noi, care au un sezut mai mare si care sunt, bineinteles, mult mai placute. In cazul in care veti opta pentru un nivel de echipare Revolution Top sau pentru unul superior, veti beneficia de scaune ventilate. De asemenea, nivelul de echipare Takumi Plus va aduce cu sine o tapiterie din piele nappa de cea mai buna calitate si insertii din lemn de frasin pe bord.

Panoul de bord pe care il regasim in interior este unul destul de minimalist, asa cum ne-au obisnuit deja cei de la Mazda. Se poate opta pentru o plansa de bord digitala, dispusa cu un ecran cu dimensiuni de 7 inci, insa chiar si in acest caz turometrul va ramane analogic. Spre deosebire de versiunea anterioara, noul facelift aduce o noutate importanta si la nivel de Head-Up Display, care acum este afisat direct pe parbriz. Din punct de vedere al tehnologiei, sistemul multimedia este prezent acum pe un ecran nou de 8 inci. Nu in ultimul rand, se poate opta atat pentru conectivitate Apple Car Play, cat si pentru Android Auto.

Pret

Sa conduci un model Mazda 6 facelift este o adevarata placere, nu putem sa nu recunoastem ca am fost impresionati! Reprezentantii producatorului nipon spuneau ca pentru acest facelift au fost pregatite un set de suspensii imbunatatite si o directie revizuita, iar asta se simte foarte bine in comportamentul dinamic al masinii pe sosea. De asemenea, habitaclul a fost izolat fonic mult mai bine acum, ceea ce face ca zgomotele din exterior sa nu se mai auda aproape deloc la interior.

Cei de la Mazda au acordat de aceasta data o importanta majora si capitolului sistemelor de siguranta activa. Spre exemplu, Mazda 6 facelift vine echipat din standard cu sisteme de avertizare la depasirea benzii de rulare si de control automat al fazei lungi, cu un sistem avansat pentru monitorizarea unghiului din spatele montantilor posteriori, cu senzori de parcare si cu un asistent inteligent de franare in oras. Noul sistem de monitorizare 360° foloseste patru camere perimetrale, iar imaginile suprinse se pot vedea pe ecranul de 8 inci de la interior. De asemenea, pilotul automat adaptiv poate actiona acum de la 0 km/h.

Pretul unui Mazda6 echipat cu o motorizare diesel de 184 de cai putere porneste in Romania de la 32.690 de euro si poate ajunge pana la 35.990 de euro (nivelul de echipare Takumi Plus). Cel mai ieftin Mazda6 Facelift pleaca de la 25.190 euro, echipat cu o motorizare pe benzina de 145 de cai. Nivelul de echipare Takumi Plus va va aduce suplimentar o tapiterie din piele nappa maro, plafon negru, trapa, grila frontala in culoarea Gunmetal, volan cu cusaturi speciale, kit lumini interior cu LED si ornamente din lemn la interior.

Foto: Denis Oros

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp