Test Drive: 2018 Mazda3 Facelift Takumi

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 10 Ianuarie 2018

Mazda este unul dintre cei mai bine cotati producatori in intreaga lume, iar cifrele de vanzari inregistrate in ultimii ani dovedesc pozitia castigata. Spre exemplu, anul 2015 a insemnat pentru cei de la Mazda un numar de aproximativ 1.5 milioane de autovehicule puse pe picioare, automobile care au ajuns in toate colturile lumii. Aceasta cifra i-a clasat pe cei de la Mazda pe locul al 15-lea intre cei mai mari producatori auto din lume, clasificati in functie de numarul de automobile produse. Si anul 2016 a adus pentru niponi peste 1.2 milioane de automobile scoase pe poarta fabricii.

Unul dintre cele mai cunoscute modele cu care cei de la Mazda au iesit in fata este Mazda3, un model care a aparut pentru prima data pe piata in anul 2003. Prezentat drept un model care ar urma sa ajunga pe piata in 2004, Mazda 3 era un inlocuitor pentru modelele Familia/323/Protege.

Modelul compact a fost cunoscut pe piata asiatica drept Mazda Axela, un nume care urmarea sa evidentieze o combinatie perfecta intre “acceleratie” si “excelenta”. Mazda 3 s-a bucurat de un succes considerabil inca de la momentul lansarii, acesta reusind sa fie vandut in luna ianuarie a lui 2014 intr-un numar impresionant de 4 milioane de unitati.

Cu o asemenea cifra de vanzari, inca din prima luna in care putea fi comandat, nu este de mirare ca Mazda 3 a fost numit imediat drept cel mai rapid vandut model din portofoliul producatorului nipon. Asiaticii au mizat pe cateva caracteristici cheie, care prind intotdeauna la o buna parte a publicului. In primul rand, vorbim despre niste performante decente, oferite la un pret mai mult decat accesibil. Apoi putem aduce in discutie si un design atragator, un capitol la care cei de la Mazda au excelat intotdeauna.

Cu toate aceste atuuri de partea sa, Mazda3 a devenit rapid unul dintre cele mai cunoscute modele din segmentul sau, ajungand rapid in topul preferintelor clientilor europeni. Cea de-a doua generatie a modelelor Mazda 3 a venit abia peste sase ani de la momentul lansarii, noile modele fiind prezentate in 2008 in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Modelele celei de-a doua generatii au beneficiat si de un facelift substantial patru ani mai tarziu, acestea primind o caroserie mult mai rigida, o noua cutie de viteze cu sase trepte si, nu in ultimul rand, tehnologia SkyActiv.

Desi imbunatatirile aduse in 2012 au fost substantiale, cei de la Mazda decid un an mai tarziu ca a venit momentul ca cea de-a treia generatie sa intre in scena. Principala modificare adusa de aceasta a treia generatie era la nivel de infatisare, noile modele primind un design nou si modern. Noul design a fost extrem de indragit de clientii europeni, Mazda3 situandu-se in continuare in topul preferintelor. Salonul Auto de la Paris din toamna anului 2016 ne aduce un nou facelift pentru modelele Mazda3, de aceasta data fara schimbari majore.

Astazi vrem sa va vorbim si voua despre un nou model Mazda3, facelift, pe care am avut ocazia sa il testam. Hatchback-ul a venit echipat cu o unitate de motorizare pe benzina, cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 120 de cai putere si un cuplu maxim de 210 Nm, incepand de la 4.000 rpm. Transmisia este realizata prin intermediul unei cutii de viteze manuale, cu sase rapoarte.

Design Exterior

In absenta unor modificari substantiale ale facelift-ului prezentat in 2016 pe scena Salonului Auto de la Paris, nu vom insista prea mult pe partea de infatisare exterioara. Printre modificarile care pot fi observate la noile modele facelift se numara in primul rand spoilerul frontal care a suferit o revizuire, beneficiind acum de un aspect tridimensional mai accentuat, urmat apoi de zona posterioara care a fost usor imbunatatita.

De asemenea, cele doua blocuri optice sunt acum legate de o zona cromatica. Legat de blocurile optice, acestea sunt acum adaptive, ajustandu-si astfel intensitatea in functie de trafic. Nu in ultimul rand, jantele din aliaj cu dimensiuni de 18 inci au primit un nou design odata cu acest facelift. In orice caz, daca nu sunteti printre cei extrem de familiarizati cu modelele Mazda 3, va va fi destul de greu sa remarcati aceste modificari aduse de facelift, asa ca nu trebuie sa va chinuiti prea tare in acest sens!

Din punct de vedere al cifrelor la acest capitol, noile modele Mazda 3 facelift beneficiaza de urmatoarea grila de dimensiuni: o lungine de 4.470 mm, o latime de 1.795 mm, respectiv o inaltime de 1.465 mm. De asemenea, noile modele beneficiaza de un ampatament de 2.700 mm. Greutatea hatchback-ului compact nu este una foarte mare, masa totala a acestuia fiind de 1.280 de kilograme. Portbagajul nu este unul extrem de mare, avand un volum de depozitare al bagajelor de doar 364 de litri.

 

Design Interior

Din punct de vedere al habitaclului, nu putem sa nu remarcam grija pe care o poarta cei de la Mazda atat pentru sofer, cat si pentru pasagerii care urmeaza sa se urce intr-o masina produsa de acestia. Pe langa ergonomie si materialele de calitate foarte buna, cei de la Mazda aduc si un spatiu destul de generos atat pentru cei din fata, cat si pentru pasagerii din spate.

Asa cum probabil deja stiti, cei de la Mazda se bazeaza intotdeauna pe conceptul Jinba Ittai, un concept care trebuie sa asigure ideea de unitate intre cal si calaret, adica intre masina si sofer. Cu o astfel de filosofie care il are mereu in centru pe sofer, este si normal ca modelele Mazda sunt laudate intotdeauna din acest punct de vedere.

Nici din punct de vedere al habitaclului nu sunt aduse modificari extrem de vizibil. Daca vrem sa facem o diferentiere clara intre modelele ante si post facelift, niponii ne-au propus odata cu acesta, un volan usor imbunatatit si un nou buton care deserveste frana de mana electronica si care duce astfel la disparitia levierului care actiona frana de mana. De asemenea, instrumentarul de bord vine de aceasta data cu un turometru centrat pe trei sferturi, viteza fiind afisata pe cel de-al patrulea ecran.

Noile modele Mazda 3 nu stau deloc rau nici la capitolul tehnologie, consola centrala fiind dominata de un ecran multimedia cu dimensiuni de 7 inci pe care este afisat sistemul de infotainment. Versiunea Challenge aduce cu sine sistemul auto de climatizare si pilotul automat, in timp ce versiunea Attraction beneficiaza inca din standard de scaune si volan incalzit.

Motorizare

Asa cum va spuneam si mai devreme, modelul pe care l-am testat noi a venit echipat cu o unitate de motorizare pe benzina, cu o capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 120 de cai putere si un cuplu maxim de 210 Nm. Modelele Mazda3 au fost realizate in asa fel incat sa se muleze cat mai bine pe dorintele celor care prefera un stil de condus ceva mai sportiv, treptele de viteze putand fi schimbate rapid. In orice caz, pentru cei care isi doresc ceva mai mult de atat, exista si varianta de motorizare care ofera 165 de cai putere.

Din punct de vedere al performantelor tehnice, Mazda3 sta destul de bine. Mai exact, vorbim despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h care poate fi realizata in doar 8.9 secunde, un timp deloc rau care situeaza modelele nipone peste Volkswagen Golf sau Opel Astra. Viteza maxima pe care o pot prinde modelele Mazda 3 este de 195 km/h, la acest capitol existand si alte modele din acest segment mult mai potente. Per total, Mazda 3 ofera niste performante decente.

In ceea ce privste consumul, un aspect extrem de important pentru marea majoritate a celor care se indreapta spre acest segment de automobile, modelele Mazda3 echipate cu versiunea Takumi, ar inregistra un consum mediu mixt de doar 5.1 litri la 100 de kilometri. Bineinteles, aceste cifre depind foarte mult si de stilul de condus pe care il veti adopta. Daca va veti “juca” permanent cu masina dorind sa vedeti cat de mult poate sa va ofere, cu siguranta ca aceste cifre de consum vor fi ceva mai mari.

Un alt aspect foarte important in cazul acestui model Mazda3 este acela al placerii de a conduce. Oricat de incredibil ar suna pentru unii, conceptul Jinba Ittai, chiar reuseste sa creeze acea conexiune intre sofer si masina. Mai mult decat atat, niponii au dotat noile modele si cu sistemul G - Vectoring Control, o tehnologie care ajuta la distribuirea mai buna a maselor la virare. Scaunele sunt confortabile, pozitia de condus este joasa, directia este ferma, iar suspensiile sunt perfecte pentru cei care isi doresc ceva mai multa sportivitate la volan.

Si la capitolul siguranta stau bine modelele Mazda 3. Ultimul test efectuat de specialistii de la EuroNCAP s-a desfasurat in 2013, insa avand in vedere ca de atunci nu a mai aparut decat un facelift, rezultatele sunt de actualitate. Modelele Mazda 3 au obtinut un scor maxim de 5 stele. Defalcat, automobilele producatorului nipon au inregistrat un scor de 93% in ceea ce priveste siguranta pasagerilor adulti in cazul producerii unui accident, respectiv de 86% in cazul pasagerilor minori. Cei de la EuroNCAP au notat modelele Mazda 3 si cu un punctaj de 81% in legatura cu sistemele de asistenta de care dispune.

Pret

Ultimul avantaj de care beneficiaza modelele Mazda 3 este legat de preturile destul de accesibile la care pot fi achizitionate. Astfel, modelele facelift pleaca de la pret minim de 15.290 de euro, cu toate taxele incluse. Modelele echipate cu versiunea Challenge au un pret de pornire de 17.390 de euro, in timp ce cele ce beneficiaza de versiunea Takumi pornesc de la 19.890 de euro.

Insa, versiunea Takumi aduce cu sine cateva dotari de top precum jantele din aliaj cu dimensiuni de 18 inci, sistemul de blocare a portierelor fara cheie, sistemul Head-Up-Display sau camera video pentru mersul cu spatele.

Asadar, chiar daca modelele Mazda 3 au niste preturi usor peste celelalte modele care se regasesc in segment, noi credem ca pot reprezenta o alegere extrem de buna pentru cei mai multi dintre voi.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Cand dai peste o reteta castigatoare, ale carei rezultate sunt foarte apreciate, orice alterare a ingredientelor se resimte instant si nu intotdeauna in sens pozitiv. Domeniul auto este unul capricios,...
de - 29 Septembrie 2017
Cand cei de la Jaguar si-au anuntat intentiile de a dezvolta un model de tip SUV, cei mai multi dintre noi au ridicat din sprancene. Toate forumurile comunitatilor de pasionati...
de - 25 Septembrie 2017
Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune...
de - 15 August 2017

Cele mai noi anunturi

1200.00 EUR - 25 Februarie 2018
6750.00 EUR - 25 Februarie 2018
1799.00 EUR - 25 Februarie 2018
3600.00 EUR - 25 Februarie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare