Test Drive: 2018 Mazda CX-5 2.5 Benzina 4x4 Aut6 Revolution Plus

Articol scris de C. Zanfir , in data de 11 Februarie 2018

Atunci cand pornim o discutie despre universul automobilelor, trebuie sa stim ca nu ne putem rezuma la un singur model. Nu putem vorbi exclusiv despre o singura masina sau o singura marca pentru ca e nevoie, intotdeauna, de comparatii si de pus informatiile in oglinda pentru a putea surprinde cat mai bine imaginea de ansamblu a unui automobil.

Asadar, cu alte cuvinte, nu ai cum sa vorbesti despre masini fara sa stii noutatile din piata. Este imposibil sa lasi lumina sa cada dintr-un singur unghi cand sunt atatea directii spre care s-o orientezi.

Primul meu test drive la Cars a venit cu o surpriza: Mazda CX-5. Daca anul trecut Andrei vorbea despre o Mazda CX-5 cu un motor diesel, capacitate 2.2 litri, BiTurbo, capabil sa dezvolte un numar de 175 de cai putere si un cuplu maxim de 420 Nm, anul acesta mi-a fost lasata pe mana bijuteria celor de la Mazda cu motor pe benzina, capacitate de 2.5 litri, 4x4, 194 de cai putere si un cuplu forta maxim de 258 de Nm.

Sa spui ca nu este o mare diferenta intre cele doua ar fi o eroare fatala fata de cele doua produse Mazda. In primul rand, trebuie sa luam in calcul faptul ca aceste cateva luni fac diferenta atunci cand vine vorba de tehnologie pentru ca, asa cum v-am mai spus si in alte articole, tehnologia nu sta pe loc si se dezvolta continuu, producandu-se schimbari chiar in momentul in care scriu aceste cuvinte pentru voi.

Inainte sa trec la informatiile care va intereseaza, as vrea sa fac o introducere care ma caracterizeaza. Adica sa va spun cateva cuvinte despre Mazda CX-5, in stilul meu, ca sa va deschid apetitul pentru cele ce urmeaza.

Primul test drive, primele emotii. M-am gandit indelung la ceea ce as putea scrie, mi-am luat notite in pauzele de condus si, inainte de toate, am simtit ce inseamna o masina de calibrul acestui model.

Nu e usor sa te urci la volanul lui CX-5 fara sa apreciezi, mai intai, munca din spatele acestei opere de arta. Spun opera de arta fara sa exagerez pentru ca design-ul tipic japonez al modelului Mazda CX-5 iti expune, inainte sa deschizi usa si sa apesi butonul Start/Stop, eleganta si grija fata de detalii pe care au avut-o constructorii chiar in stadiul in care CX-5 era doar o schita pe hartiile departamentului de Design.

Fara sa discriminez domnii, as putea spune ca Mazda CX-5 poate fi o masina perfecta pentru doamne, in primul rand datorita stilului de condus si, mai apoi, datorita frumusetii pe care o poarta caroseria, dar si structura interioara. Evident ca se preteaza ambelor sexe, insa cu siguranta doamnele ar aprecia foarte mult finetea si eleganta cu care se conduce aceasta masina, iar domnii ar depista foarte repede stilul agresiv si misterios al acestui model.

Eu nu sunt o adepta a masinilor cu transmisie automata din motive pur subiective, insa Mazda CX-5 m-a facut sa spun la final de weekend ca imi doresc o asemenea masina.

Este o masina solida si sigura, iar sistemele de siguranta te fac sa te gandesti ca pleci la drum cu un prieten bun si nu cu un simplu automobil.
Haidesti sa exploram impreuna ce poate sa ofere acest Mazda CX-5 SUV cu motor pe benzina de 2.5 litri.

Design Exterior

Mazda CX-5 este cel mai aratos SUV al japonezilor. Asa cum spunea si Andrei in articolul sau, de departe nu pare a fi o diferenta majora intre acest CX-5 si modelele din generatia anterioara, insa daca privim cu atentie vom observa o grila frontala mult mai fluida, ceva mai soft, dar in acelasi timp destul de agresiva si de graitoare datorita blocurilor optice cu accente misterioase care o incadreaza perfect si ofera intregului automobil un aer proaspat, sportiv si deloc cuminte.

Structura de baza pe care a fost construit acest SUV al japonezilor este renumita KODO Soul of Motion care o face pe Mazda CX-5 sa iasa de sub aripa protectoare a definitiei SUV-urilor si o propulseaza direct in categoria de automobile cu personalitate puternica, privire intensa si linii elegante care ar putea face pe oricine sa uite ca vorbim despre un SUV.

Poate doar dimensiunile ar trada ca CX-5 este conceputa, la baza, ca un SUV cu foarte mult spatiu, capabil sa te ajute sa transporti absolut tot ce ai nevoie si, in acelasi timp, sa ofere spatiu pasagerilor. Insa in prima faza te vei gandi la un automobil de lux… ca mai apoi sa-ti dai seama ca ai in fata cel mai iesit din tipare SUV pe care Mazda ti-l poate oferi.

Nuanta de Alb Snowflake Perlat a fost un deliciu, mai ales ca in perioada aceasta nu prea am avut parte de zapada atat de multa. Stiu ca veti spune ca un alb este plictisitor, avand in vedere ca am laudat atat de mult aspectul exterior, insa Snowflake Perlat este un alb special, un alb puternic si destul de capabil sa iasa in evidenta. V-am spus ca japonezii ii ofera lui Mazda CX-5 personalitate puternica, asa ca nici macar culoarea nu s-a abatut de la acest crez.

Mazda CX-5 cu motor pe benzina si 2.5 litri capacitate are o lungime de 4550 milimetri, latime de 1840 de milimetri, inaltime de 1680 de milimetri si o greutate de 1560 de kilograme. Are un ampatament de 2700 de milimetri si 5 usi. Jantele cu diametru de 19 inch inchid acest cerc perfect al design-ului exterior caruia nu ii poti reprosa absolut nimic.

Design Interior

Povestea CX-5 nu se schimba deloc nici la interior. Odata ce deschizi usa esti imbratisat de spatiul pe care eu il echivalez cu confortul. Si pentru ca sunt scunda, am sa va spun ce am gasit interesant la Mazda CX-5 inca de la inceput: scaunele care se regleaza pe inaltime prin actiunea unor simple mici manete laterale.

E destul de interesant pana iti dai seama cum sa le actionezi ca sa iti fie drumul lin, in scaun, dar odata ce ai prins miscarea vei vedea ca nu conteaza ce inaltime ai… Mazda CX-5 e gandita sa-ti ofere cel mai confortabil condus.

Am inceput cu acest detaliu pentru ca, inaintea display-ului generos si a functiilor multiple de pe volan, mi-am dorit sa simt capacitatea Mazda fara sa-mi fac probleme legate de inaltimea mea.

Revenind acum la display, pentru ca stiu ca va intereseaz acel mai mult, trebuie sa va spun ca diagonala acestuia este de 7 inch si ofera functiile urmatoare:

  • Applications cu Fuel Economy Monitor si Vehicle Status Monitor;
  • Entertainment care cuprinde statiile radio pe care iti doresti sa le asculti, dar si setarile de sunet unde iti poti personaliza sistemul audio asa cum iti doresti tu. Tot aici vei gasi si playlistul de muzica, in cazul in care doresti sa asculti muzica ta preferata din stick sau card;
  • Communication unde vei gasi agenda telefonica in cazul in care iti doresti sa o conectezi la masina pentru a-ti fi mai usor atunci cand vrei sa apelezi;
  • Navigation - evident, este functia care iti permite un acces mai usor la harti si la navigatie - din pacate, modelul pe care l-am avut la test nu a oferit si aceasta caracteristica.
  • Settings - aici veti gasi setarile display-ului, setarile pentru ceas si data, setarile functiilor de siguranta cu care este prevazuta Mazda CX-5, setarile autovehiculului, setarile sistemului de sunet, dar si setarile de conexiune ale dispozitivelor. Veti observa ca vorbim despre conexiunea prin Bluetooth si conexiunea Wireless pe care o permite automobilul.

Pentru ca am facut aceasta lista, as vrea sa mai adaug cateva detalii pe care trebuie sa le cunoasteti.

La functia de Entertainment am spus ca puteti gasi playlistul muzical de pe card sau stick. Pentru ca nu veti gasi slot de card sau USB pe interfata display-ului sau a panoului de bord, va trebui sa cautati in cotiera: aici se afla cele doua sloturi care va aduc mai aproape de muzica voastra preferata.

Pentru functia Communication o sa gasiti butoane pe volan pentru apel si pentru inchiderea apelului. Astfel ca discutiile cu cei drag sunt la un deget distanta. Poate ca unora li se va parea doar un moft, eu cred ca este necesar. Se intampla foarte multe accidente din cauza vorbitului la telefon la volan, asa ca Mazda CX-5 ofera functii care fac condusul sigur, chiar daca vrei sa apelezi un contact din agenda ta telefonica.

Display-ul cu diagonala de 7 inch se poate controla destul de lesne cu ajutorul consolei pozitionate intre cele doua scaune din fata. Astfel, atat tu, cat si pasagerul puteti sa manipulati sistemul infotainment MZD Connect.

Cred ca este foarte usor sa observi ca imediat dupa ce ai pasat butonul Start/Stop, Head-Up display-ul se va activa si iti va arata banda de mers, dar si momentele in care vei fi depasit.

Pentru ca suntem inca la interior si pentru ca am tot vorbit de muzica, trebuie sa va spun cate ceva si despre sistemul audio. In primul rand, senzatia de sunet clar si fidel va fi simtita de la primul play. Sistemul audio este dispus in interiorul masinii de asa natura incat sa simti ca te invaluie si te transpune in cel mai bun film. Oricat ai incerca sa-i gasesti nod in papura, nu exista. Te poti concentra la condus foarte bine, chiar daca sistemul audio Bose cu 10 difuzoare este de cea mai inalta calitate. Stiu ca multi dintre voi veti simti bassul inconfundabil… nu-l cautati in portbagajul principal. Mergeti un etaj mai jos, in portbagajul secundar, si veti gasi un subwoofer impresionant care reuseste sa-ti faca sufletul sa vibreze la cote inalte.

Si acum ca tot v-am dezvaluit aceasta caracteristica, Mazda CX-5 dispune de un portbagaj principal si unul secundar. Capacitatea totala a portbagajului este de 506 litri. Este construit de asa natura incat sa fie incapator, orice ai decide sa transporti.

Tot la capitolul design interior as vrea sa precizez izolarea fonica destul de simtitoare. Motorul abia daca se aude, iar masinile care trec pe langa tine par dintr-o alta poveste. Mazda CX-5 are acest efect de bula in care esti inchis si parca privesti spre o lume care se deruleaza pe repede inainte, in interiorul bulei, adica la volanul Mazdei CX-5, senzatia de confort si de liniste fiind inconfundabila.

Cateva aspecte as mai vrea sa va spun legate de Design-ul Interior: calitatea materialelor folosite este una destul de mare, iar ideea de SUV premium se poate vedea in accentele de plastic cu aspect de lemn care ii confera lui CX-5 o imagine de SUV de inalta clasa.

Motorizare

Probabil cea mai interesanta parte. Am tot spus ca am avut in maini o Mazda CX-5 cu motor pe benzina, capacitate 2.5 litri, 4 cilindri in linie, 194 cai putere si cuplu maxim de 258 de Nm.

Viteza maxima pe care o poate atinge aceast SUV elegant japonez este de 195 de km/h. Suta de kilometri este posibila in 9.2 secunde, iar stabilitatea pe care o ofera este de talie superioara.

Mai putem adauga pe lista o tractiune 4X4 si sistem de tractiune automat in 6 trepte de viteza. Eu m-am jucat putin si cu micuta maneta a schimbatorului care iti permite sa selectezi vitezele apasand butonul. Nu m-a impresionat foarte tare, asa ca raman la ideea ca Mazda CX-5 este o masina automata care se comporta ca un bun prieten de drum, facandu-te sa lasi de-o parte grijile condusului. E ca si cum ar face ea totul pentru tine. Si, suprinzator, functia G-Vectroring Control vine ca argument la afirmatia anterioara.

Mazda CX-5 dispune de tehnologia SKYACTIV care impreuna cu G-Vectoring Control reusesc sa monitorizeze directia, viteza vehiculului, dar si pozitia pedalei de acceleratie. Toate acestea pentru o manevrabilitate mult mai buna si o directie mult mai precisa.

Tractiunea integrala i-ACTIV utilizeaza 27 de senzori si intra in functiune doar atunci cand este nevoie de aceasta. Pe langa toate acestea, i-ACTIV reuseste sa ajusteze cuplul forta de 200 de ori pe secunda pentru a oferi o aderenta ideala.

Atunci cand spui Mazda CX-5 spui siguranta. Si ca sa nu credeti ca vorbesc despre siguranta doar pentru a da bine in articol, aceasta caracteristica importanta este sustinuta de cele 5 stelepe care le-a primit la testele EuroNCAP. Protectia pentru pasagerii din fata a atins cote de 95%, in timp ce protectia pentru copii a ajuns la 80%. Nici pasagerii nu au fost uitati, inregistrandu-se un punctaj exprimat in 78 procente.

Ce mi-a placut foarte mult a fost Lane Keep Assist-ul care mi-a demonstrat de cateva ori ca sa conduci o masina care nu-i a ta si mai e si SUV - deci mult mai inalta - poate sa dea putine batai de cap. Asta pana ce m-am obisnuit si Lane Keep Assist a functionat doar pentru a-i testa vigilenta.

Pentru ca am combinat aceasta parte de motorizare cu tehnologia si functiile pe care le ofera Mazda CX-5, as vrea sa va mai spun si despre oglinzile care te atentioneaza printr-un semnal luminos momentele in care esti depasit si momentele in care participantul la trafic din spatele tau este foarte aproape de tine. Asta se intampla pentru a te tine departe de o posibila coliziune.

Mazda CX-5 pe care am testat-o eu este echipata cu pachetul Revolution Plus care ofera scaune incalzite pe fata si pe spate, volanul este incalzit, farurile si proiectoarele de ceata cu LED, senzori de ploaie, senzori de parcare - pe care trebuie sa-i activezi din partea stanga a volanului, camera video pentru marsarier si tapiterie de piele.

Mai sunt de pus pe lista sistemul i-Stop, smart key access, buton Start/Stop, hayon actionat electric prin cheie sau de pe butonul situat la baza acestuia, sistem de inchidere automat pentru usi dupa plecare, pilot automat adaptiv cu asistenta inteligenta la franare si sistem de degivrare a parbrizului in zona stergatoarelor.

Pret

SUV-ul Mazda CX-5 are un pret de 34.190 de euro, echipare Revolution Plus, motor pe benzina, 2.5 litri, 4x4, 194 de cai, suta de kilometri atinsa in 9.2 secunde, cuplu maxim de 258 de Nm.

Modelul de baza costa undeva la 22.490 de euro.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

BMW Romania mi-a dat pe mana pentru cateva zile noul Seria 5 Touring (G31), asadar in acest material veti gasi, sper eu, toate informatiile necesare despre aceasta masina. Inainte sa...
de - 19 Octombrie 2018
Renault Koleos este o parte importanta a istoriei recente a producatorului francez, avand parte de un drum interesant inca de la lansarea sa si pana astazi. Desi pasionatii auto au...
de - 6 Iulie 2018
Citroen C4 Cactus este un model destul de cunoscut al constructorului francez, acesta bucurandu-se de un oarecare succes din partea publicului de la lansare si pana astazi. C4 Cactus a...
de - 25 Mai 2018
Mazda este unul dintre cei mai bine cotati producatori in intreaga lume, iar cifrele de vanzari inregistrate in ultimii ani dovedesc pozitia castigata. Spre exemplu, anul 2015 a insemnat pentru...
de - 10 Ianuarie 2018

Cele mai noi anunturi

4750.00 EUR - 18 Octombrie 2018
4250.00 EUR - 18 Octombrie 2018
0.00 RON - 18 Octombrie 2018
13370.00 EUR - 18 Octombrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare