Test Drive: 2018 Hyundai Santa Fe - un upgrade complet

Test Drive Hyundai Santa Fe 2018
Specificatii Tehnice
Pret
46.564 euro
Motor
2,2 litri
Putere
200 CP
Viteza Maxima
205 km/h
Transmisie
Automata (8 trepte)
0-100 Km
9,4 secunde
Consum
7,6 l/100km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Hyundai Santa Fe a fost o masina care mi-a trezit interesul inca de acum 8 ani, cand admiram un model achizitionat de un amic din Suceava. Era o masina cu cutie manuala, din a doua generatie si avea o culoare discreta care-i accentua unghiurile, dar o facea sa para si mai mica in dimensiuni. Mi-a placut mult si faptul ca avea un pret bun, ca era silentioasa si, din cate imi aduc aminte acum, stateam atat de bine in scaunul pasagerului fata incat nu voiam sa cobor prea curand din masina. Am facut drumuri lungi cu ea prin Bucovina si a fost pentru prima data cand am experimentat un model coreean. Cred ca s-a numarat printre primele masini despre care am fost impresionat ca exista atat de mult spatiu pentru bagaje.

Cativa ani mai tarziu, prin 2016, aveam o discutie cu un fost coleg de munca despre prima generatie de Hyundai Santa Fe. Aveam, la vremea aceea, un Tucson visiniu la test drive. Tin minte si acum de bucuria cu care-mi vorbea de masina lui. ”Florine, o am de 8 ani si n-am schimbat nimic la ea in afara de consumabile. Nu mi-a facut motorul probleme vreodata si piesele sunt foarte ieftine.” L-am lasat sa-mi mai povesteasca si, dupa putin mai mult timp, imi zice: ”Vreau acum s-o dau si sa imi iau Tucson-ul asta fix in culoarea asta pe care o ai tu. Imi place atat de mult! Trebuie sa vad si eu cat m-o ajunge rata, dar chiar e fain Tucson-ul asta nou.” Modelul de Tucson pe care il aveam eu in test drive a fost inlocuit anul acesta de o varianta noua pe care de-abia astept sa v-o prezint in detaliu, dar am vrut sa va arat ca exista oameni multumiti de aceasta marca. Santa Fe a fost si este, fara doar si poate, o masina arhicunoscuta in tara noastra, o masina apreciata si dorita.

Revenind la subiectul principal, noul Hyundai Santa Fe, eu pot sa va zic din start ca este intr-adevar un upgrade complet pe care firma coreeana a ales sa-l faca. Trebuie, insa, sa vedem daca l-au si facut asa cum trebuie! La urma urmei, Hyundai are o reputatie de pastrat in Romania.

Asadar, sa pornim in explorarea noului Hyundai Santa Fe!

Design Exterior

Nu exista alt mod de a o spune, insa o fac cu bucurie: aceasta masina este mare, este proportionata corespunzator gamei din care face parte si este, in adevaratul sens al cuvantului, un SUV. Chiar recent am avut o discutie cu un coleg jurnalist caruia ii spuneam despre cat de mult nu imi place trend-ul actual de lansare pe piata a cator mai multe masini care si-ar dori sa fie SUV, insa n-au ajuns la ”maturitatea” necesara.

Imi place noul limbaj de design pe care compania coreeana l-a ales. Santa Fe 2018 este impunator si usor de recunoscut in trafic. Grila fata este implementata in mod placut, farurile se integreaza extraordinar de bine cu caroseria, iar momentul in care o privesti ”ochi in ochi” este unul de care nu vei uita prea curand. Se observa faptul ca prin noul Santa Fe s-a dorit o noua creionare a identitatii Hyundai. Imi place ca au ales sa fie curajosi, dar nu au iesit prea mult din tipar. Nu exista nici semne ca s-ar fi realizat vreun compromis la exterior, asa ca asta nu poate fi decat un lucru bun pentru proprietarii actuali si viitori.

Chiar si asa, cred ca ideea de a imparti in doua sectiuni luminile poate fi un lucru care sa placa si displaca intr-acelasi timp. Nu stiu daca vor fi multi nemultumiti de acest lucru, insa veti observa ca aceasta idee nu este izolata in momentul de fata in lumea automobilelor. Sunt mai multi producatori care au ales sa faca acest lucru, dar celor de la Hyundai le-a iesit. Chiar daca pare putin neobisnuit la inceput, cu timpul chiar veti indragi aceasta noua infatisare. Este de mentionat si faptul ca aceasta noua fata a modelului Santa Fe inseamna si o munca mai usoara pentru schimbarea becurilor. Acesta e un lucru pe care vi-l pot povesti in detaliu specialistii Hyundai, insa nu uitati sa ii intrebati de treaba asta.

Pasim in lateralul masinii si observam o caracteristica continua dura care este ascunsa-ntre linii fine si decupaje interesante. Producatorul coreean nu s-a aventurat in a modifica prea mult partile laterale, lucru care ii confera noului model un aspect nou, modern, dar si denota o rigiditate pe care, pana la urma, un SUV real ar trebui sa o aiba. Este clar faptul ca o astfel de masina va petrece mai mult timp prin oras sau pe drumuri cel putin asfaltate inca de acum 10 ani si ca nu va cunoaste prea mult offroad, dar pentru identitatea completa a noului Santa Fe cred ca asta a fost alegerea cea mai buna.

Am fost, totusi, putin intrigat de acele bolte puse deasupra rotilor. Nu am inteles exact ce ar trebui sa semnifice, insa ii confera modelului o carectiristica interesanta. Nu le observi din prima, iar asta e un aspect pozitiv.

De departe cred ca cel mai interesant si frumos lucru la aceasta masina sunt blocurile optice spate. Le-am mai zarit prin Bucuresti, insa nu stiam exact modelul despre care era vorba. Se integreaza perfect cu caroseria masinii, iar efectul 3D este doar un bonus pentru cei care o vor privi de la distanta.

Suprafetele vitrate sunt suficient de mari, asadar copiii vor fi, in special, multumiti ca vor avea unde sa priveasca in timpul drumetiilor. Asta daca, bineinteles, n-au tableta cu acces la Internet.
Precizez scurt si despre jantele pe care le-am avut pe modelul testat, intrucat mi-au placut foarte mult si adauga acel ceva identitati noului Santa Fe. Viitorul proprietar ar face bine sa le aleaga.

N-ar fi un test drive complet daca n-as preciza despre faruri si stergatoare, nu? Ei bine, aici avem o mica problema. Daca mai sus am spus ca imi plac c-au ales sa mearga pe acest stil cu blocurile optice fata, trebuie sa va spun ca luminile mi s-au parut putin cam slabe. Pentru o masina atat de mare si atat de aratoasa cred ca ii erau utile niste becuri mai puternice. E drept, am prins si o vreme ploioasa cu ninsoare pe alocuri si stim ca acest aspect schimba complet conditiile de condus. Chiar si asa, sustin faptul ca masina asta merita niste blocuri optice calibrate mai bine pentru a conferi iluminarea potrivita soferului. In cazul in care v-am facut curiosi, va spun si ca masina asta a obtinut 5 din 5 stele la EuroNCAP. N-ar trebui sa va faceti prea multe griji, asadar. La urma urmei, depinde si de gustul fiecaruia.

Pe de cealalta parte, stergatoarele sunt excelente. Isi fac treaba cu brio, cu zgomot minim si eficienta ridicata.

Sa pasim in interior! Nu de alta, dar daca mai stam mult in vremea asta rece s-ar putea sa racim.

Design Interior

O categorica si binevenita schimbare la interior (pe care am primit-o cu toata bucuria) vei putea observa inca din primele momente in care te urci la volanul noului Hyundai Santa Fe. Scaunele din piele cu incalzire si ventilate au fost un bonus neasteptat. Bineinteles, primul lucru pe care l-am facut dupa ce m-am asezat la volan a fost sa pornesc incalzirea in scaune si, multumesc celui/celei care s-a gandit la treaba asta, sa las si volanul sa ajunga la o temperatura mai prietenoasa.

Dupa ce mi-am mai revenit din frig, am inceput sa ma uit prin jur si sa observ ca se folosesc materiale premium in acest nou SUV. Prin putine locuri dai de plastic si acolo unde gasesti acest material este, culmea, placut la atingere.

Scaunele sunt confortabile si te cuprind foarte bine pentru a-ti oferi confortul cautat, iar pozitia la volan este (sau poate fi, cu ajustarile potrivite) ideala pentru orice persoana.

Nu ai cum sa nu remarci faptul ca exista cateva optiuni noi pe Santa Fe din 2018. Dintre toate, insa, primul lucru care iti sare in ochi este noul bord, flancat de sistemul de infotainment. Ai in fata ta un ecran complet digital care iti afiseaza viteza pe care o parcurgi si diferite alte elemente precum nivelul carburantului (in distanta ramasa egala cu cantitatea din rezervor raportata la modul de condus), kilometrii realizate deja, treapta in care te afli, limita de viteza pentru drumul pe care circuli, anumite avertismente precum o usa deschisa sau, Doamne fereste, erori, sistemele de siguranta pentru rulare, temperatura de afara si modul in care conduci.

Dintr-un motiv pe care nu il inteleg pe deplin, Hyundai a ales sa adauge si 2 cadrane analog. Privind dintr-o perspectiva diferita, aproape ca ti se creeaza impresia ca ai in fata ta o formula matematica discreta, nu un simplu afisaj de bord. In stanga ecranului digital de care vorbeam anterior se afla un turometru, iar in dreapta temperatura apei din motor si nivelul de carburant.

Avem si padele pe volan! Din parte mea, Santa Fe primeste un plus la acest capitol. Iarna sau in conditii de ploaie severa este important sa ai acces la modul de condus manual. Acest lucru ar trebui sa iti fie cat mai facil, asadar padelele de pe volan sunt si utile, nu doar aratoase! Pe volan exista mai multe optiuni de control a masinii, insa te vei adapta foarte usor pentru a le utiliza cu eficienta. Sunt puse cu cap si sunt placute la atingere. Aflandu-te la carma noului Santa Fe vei fi un om multumit de alegerea facuta pentru ca vei interactiona in marea majoritate a timpului cu materialele de calitate si, cel mai important, o constructie solida la interior. Simt c-ar trebui sa precizez mai des acest lucru pentru c-am intalnit imbinari slabe pe masini extraordinar de scumpe. Nu e cazul aici. Totul pare sa fie bine pus la punct in noul model Hyundai.

Pana si butonul de Start/Stop are o senzatie placuta la tingere, fiind realizat din metal.

Apreciez modul in care au fost amplasate pentru un acces facil butoanele care controleaza luminozitatea afisajelor din interior, lane assist-ul, diferentialul blocabil, ESP-ul, senzorii pentru unghiul mort si deschiderea porbagajului. Ajungi usor la ele si sunt tot timpul in raza ta de viziune.

Din perspectiva soferului, noul Santa Fe arata bine la interior. Ochii tai vor fi intampinati de linii placute de design. Sistemul de infotainment este pozitionat pentru a-l putea accesa cu usurinta, iar pe langa faptul ca e tactil poti folosi si butoane! Vedem din ce in ce mai multi producatori care adopta o noua idee prin care se elimina mult din contactul fizic clasic, insa Hyundai iti ofera si treaba asta. E de apreciat pentru ca tind sa cred ca mai sunt oameni ca mine care nu vor un smartphone in masina, ci le place sa si atinga un lucru care raspunde imediat la comanda.

Sistemul de sunet KRELL este bunicel, insa cred ca se poate si mai bine de atat. Va multumi 95% din cei care vor sa asculte muzica in masina, asa ca nu e lucru pentru care sa iti faci griji.

Eu mi-as fi dorit un bass mai proeminent si claritate mai buna la volum mai inalt. Asigura-te, insa, ca muzica ta suna exact asa cum iti doresti. Tu vei face cele mai multe drumuri, asadar e important sa-ti asiguri tot confortul dorit.

Nivelul de confort continua si in spate, unde incaptrei adulti fara nicio problema. Ei vor fi cei mai bucurosi de trapa panoramica.

Spatiul de incarcare este, dupa cum se astepta oricine care privea aceasta masina din exterior, mare. Daca rabatezi bancheta, iti poti face linistit un pat pentru doua persoane sau loc pentru doua biciclete. Practicalitatea e la ea acasa cu noul Hyundai Santa Fe.

Bun, acum ca ne-am familiarizat si cu interiorul masinii... Sa pornim la drum!

Pret

Ei bine, pretul e un lucru de care s-ar putea sa fiti surprinsi. Mdelul testat de mine costa 46.564 cu TVA inclus in echiparea Luxury. La o prima vedere poate parea mult pentru un model Hyundai, insa e mai clar ca ”buna ziua” ca avem de-a face cu un upgrade complet pentru aceasta gama. Acest lucru se traduce si printr-un pret putin mai mare. Banii nu sunt dati, insa, in van. Stii pentru ce platesti si simti lucrurile pentru care dai banii tai.

Din lunga lista de optiuni pe care a avut-o completata masina testata de mine, amintesc aici doar cateva:

  • Asistenta la franarea de urgenta
  • Avertizare privind traficul la coborarea din masina
  • 4 moduri de condus
  • Display bord digital
  • Display infotainment tactil de 8 inchi
  • Diferential blocabil
  • Sisteme de asistenta pentru condus
  • Lumini complet LED
  • Head-Up Dislay
  • Incarcare wireless pentru telefon
  • Camera video pentru retur

Avem, asadar, suficiente motive sa intelegem de ce aceasta masina costa putin mai mult fata de cat ne-am fi asteptat.

Finalmente, pot spune ca noul Hyundai Santa Fe este o masina care introduce o schimbare importanta pentru compania coreeana. Clientii marcii vor fi fericiti sa vada acest salt, iar banii pe care ii cere nu sunt exagerati pentru dotarile pe care le ofera.

Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta calatorie!

Pe curand!

Foto: Denis Oros

Newsletter

Whatsapp