Test Drive: 2018 Honda CR-V - sensibilitate utilitara

Test Drive 2018 Honda CR-V
Specificatii Tehnice
Pret
28.250 euro (base price)
Motor
1,5 litri
Putere
193 CP
Viteza Maxima
200
Transmisie
CVT (automata)
0-100 Km
9,5 secunde
Consum
12,3 l/100km
Nr LocuriNr Locuri
5/7
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Honda CR-V vine in Romania cu o noua generatie, asadar a trebuit sa o iau cat mai repede pentru a vedea despre ce e vorba. Stiu ca cititorii Cars.ro sunt interesati de acest model, asadar ne-am pregatit cu o editie speciala care sa demonstreze ce poate face aceasta masina. Va relatez mai jos despre ce este vorba in detaliu si va asigur de o experienta cel putin interesanta, daca nu chiar frumoasa.

Sa fie vorba de o restilizare simpla sau de o schimbare categorica? Honda CR-V prezinta cateva noutati despre care am mai amintit in materialele precedente in care am vorbit pe larg despre Civic 5D si Civic Type-R, insa acest SUV japonez aduce o schimbare de anvergura importanta pentru succesul marcii in Romania si, bineinteles, in Europa.

Honda CR-V si eu avem o desaga plina de amintiri placute. Modelul anterior a fost prima masina cu care am reusit sa ajung pe Transfagarasan, sa vad rasaritul si sa ma bucur de privelistile unice pe care le poti marturisi acolo. A fost un test plin de experiente in 2017, insa nu voi uita niciodata cat de usor mi-a fost sa ajung acolo si cat de placuta a fost senzatia de condus in tot timpul in care am urcat inspre punctul cel mai inalt al celui mai frumos drum public din Europa. Tot acum un an am urcat si pana la o manastire destul de izolata de lume si am vazut ca nu eram singurul care avea incredere in capacitatile masinii. Ma intalnisem cu un proprietar de Honda CR-V chiar la poarta lacasului de cult, dupa cum puteti vedea AICI. Avand aceste lucru in vedere, eu am plecat din start cu cateva asteptari ridicate. Mi-am pastrat, chiar si asa, capacitatea de analiza obiectiva pentru noul model. Incerc, cu fiecare masina testata, sa va ofer informatiile de care aveti nevoie, nefiltrate. Adaug un pic din subiectivismul propriu pentru a va oferi un punct de vedere personal care sa completeze o analiza clara si corecta pentru ca imi doresc sa aveti de fiecare data o imagine de ansamblu concreta.

Inainte de a discuta despre schimbarile notabile de la exterior, trebuie sa va spun si ca am pus noul CR-V la treaba pe final de 2018. Acest material nu este doar un test simplu in care fac cateva sute de kilometri. Cu acordul Honda Romania, am umplut masina cu pachete si voluntari ai Crucii Rosii Romane – Filiala Sector 6 si am plecat inspre oameni care au mai putin noroc ca noi. Le-am dus lucruri de care aveau nevoie (haine, alimente si jucarii) si am incercat sa ii ajutam sa aiba Sarbatori cat de cat frumoase. Cars.ro s-a alaturat initiativei si a sprijinit mobilitatea acestei actiuni la care au participat peste 25 de voluntari cu mai multe masini. Fiecare echipa a avut o lista cu oamenii la care a trebuit sa ajungem si am plecat cu incredere ca vom oferi macar cateva momente de liniste si vom starni zambete.

Dis-de-dimineata, dupa un cod galben de ninsoare, ne-am imbracat bine si ne-am pregatit sa iesim prin Bucurestiul plin de zapada. Am ajuns la oameni care pareau sa-si fi pierdut complet speranta, dar si la copii care s-au bucurat enorm de mult pentru orice lucru mic pe care l-am avut noi acolo in pachetele organizate de voluntarii Crucii Rosii Romane – Filiala Sector 6. Este uimitor cat de mult conteaza un astfel de gest infim pentru oamenii care nu isi permit sa aiba tot ce avem noi in aceasta perioada frumoasa a anului. Daca doriti sa sprijiniti initiativele Filialei Sector 6 de Cruce Rosie, atunci puteti vedea ce fac ei AICI si sa alegeti modul in care va puteti implica. Noi, cu siguranta, vom fi alaturi de ei si in initiativele viitoare pe care vor sa le intreprinda.
Acum ca v-am povestit si despre ce am facut pentru alti semeni de-ai nostri, e momentul sa revenim la Honda CR-V.

Sa pornim!

Design Exterior

Am incercat sa parasesc cat mai repede Capitala pentru a putea testa cu adevarat ceea ce are de oferit noul SUV japonez. Am plecat inspre un loc in care imi place sa merg de fiecare data cand simt ca vreau liniste pentru a putea discerne cu adevarat gandurile pe care le am despre o anumita masina.

Stand in frigul de afara, intr-un peisaj desprins dintr-un basm de Petre Ispirescu si uitandu-ma la noul Honda CR-V am inteles ca noua generatie este o declaratie. Honda vine sa arate ca poate inova, insa stie sa faca si masini care au un design indraznet. Desi pastreaza proportiile unui SUV clasic, noua masina adopta cateva dintre trasaturile cu care ne-am obisnuit deja pe Civic 5D si Type-R. Odata ce ti-a intrat in raza vizuala, noul CR-V iti spune: ”prietene, uita-te bine la mine si spune-mi ce bariere vrei sa depasim astazi!”.

Schimbarea generala adusa de noul model este vizibila chiar din momentul in care o privesti ochi in ochi. Farurile sunt mai agresive si primesc noul look interesant pe care l-am mai vazut pe noile masini ale marcii japoneze. Grila fata este mai proeminanta si asaza sigla marcii in asa fel incat nu vei putea niciodata sa nu iti dai seama ca nu e vorba de un model Honda. Senzorii pentru sistemele de asistenta si siguranta sunt amplasati discret si ascunsi prin diferite elemente de caroserie, astfel incat atentia ta si a celor care te vor privi va fi intotdeauna indreptata catre principalul subiect de efect: marimea specifica unui SUV capabil de a duce o familie in drumurile de zi cu zi, dar si in vacante mai provocatoare.

Echiparea completa LED asigura o vizibilitate foarte buna soferului, iar farurile de ceata chiar lumineaza foarte bine drumul. Sunt amplasate la un unghi bun, asadar vei avea parte de vizibilitate buna.

Fata emana o agresivitate parca nespecifica unui astfel de model, insa este bine temperata. Mie imi place ca ma duce cu gandul la Transformers. Nu stiu de ce, dar imi place sa cred ca noul CR-V ar fi un aliat bun pentru Optimus Prime. Cot la cot cu Bumblebee, sigur ar face treaba buna.

Am apreciat faptul ca (fara sa masor cu precizie) noul SUV are o capota mai scurta fata de modelul pe care il inlocuieste. Asta face ca manevrabilitatea acestei masini sa fie mult mai usoara, iar parcarea devine o rutina nu o bataie de cap.

Liniile care o definesc continua si in lateralul masinii, unde avem suprafete vitrate mari, ideale pentru cei carora le place sa priveasca drumul si sa se bucure de priveliste. Trebuie sa mentionez faptul ca usile sunt gandite cu cap si continua pana sub pragul inferior pentru a te proteja pe tine de mizeria care se poate aduna de-a lungul drumului. Poti fi fara grija. Pantalonii tai si a pasagerilor din masina ta vor fi curati. Apreciez faptul ca Honda nu a adoptat ceva extravagant pentru partea laterala a noului CR-V. E bine ca o astfel de masina sa pastreze o simplitate care sa emane masculinitate bruta. Chiar daca va fi mult pe placul mamelor, un SUV trebuie sa aiba o caracteristica clasica pe care sa transmita in timp si noilor modele. Pana ne-om schimba obiceiul de a conduce, e bine sa avem in continuare si masini care nu sunt neaparat modele fabricate in masa inspirate de lucrarile de licenta ale unor arhitecti iubitori de abstract.

Ne mutam in spatele masinii, unde observam cea mai dramatica schimbare. Stopurile arata, in sfarsit, bine! Se integreaza excelent cu trasaturile principale ale masinii si ii confera acea picatura de unicitate de care un astfel de model are nevoie pentru a se diferentia fata de competitori. Imi place ca, desi au o forma ciudata, nu par a fi desprinse de prin vreun SF. Nu stiu cate focus grupuri au facut cei de la Honda pentru a ajunge la aceasta varianta, insa este excelent modul in care au ales sa le implementeze. Faptul ca au ales sa foloseasca doar LED ma bucura enorm. Este un lucru despre care am mentionat in testele cu Civic 5D si Type-R. Nu intelegeam de ce au ales pentru blocurile optice spate sa mearga pe varianta clasica. Noul CR-V, insa, face lucrurile corect si se prezinta cum trebuie. Semnalizarea imi place cel mai mult! O dunga finuta si eleganta se intinde pana in marginea superioara a stalpului C, iar asta face ca masina sa aiba propria ei identitate care nu poate fi confundata cu un alt model.

Recunosc ca oglinzile laterale mi s-au parut putin cam mari, insa asigura o vizibilitate buna pentru a te pastra pe tine si pasagerii tai in siguranta.

Trebuie adaugat si faptul ca noul SUV japonez nu se alatura unui trend gresit pornit de unii constructori auto care a continuat si in 2018. Tobele de esapament sunt reale si completeaza cu bun gust identitatea completa a noului CR-V.

Acum c-am privit masina din toate unghiurile, trebuie sa intram si sa descoperim ce lucruri noi ne-aduce habitaclul acestei masini. Si-asa e frig afara, asa ca trebuie sa ne incalzim repede!

Design Interior

Deschizi usa noului Honda CR-V si dintr-o data esti invitat intr-un univers la care probabil nu te asteptai. Lemn, piele, scaune mari, electrice cu sprijin bun pentru fiecare parte a corpului, un bord modern, Head-Up Display, infotainment cu touch si un schimbator care pare desprins dintr-o nava din Star Trek. Vor fi oameni care imi vor spune ca exagerez. ”Ce-ai frate? Ce e asa Star Trek la un schimbator de cutie automata?” Ei bine, vedeti dumneavoastra, nu e despre cum arata acest schimbator, ci este despre ceea ce face si, mai ales, cum face. Despre asta vom discuta, insa, putin mai tarziu.

Revenind la analiza interiorului, pot spune ca este, fara indoiala, un loc in care iti doresti sa fii. Acest lucru este, evident, un aspect pozitiv. Faptul ca japonezii au ales sa faca, in sfarsit, o masina pe gustul multor europeni le va garanta, cred eu, un succes nesperat pentru acest SUV in 2018 si in anul care urmeaza.

Modificarile aduse noului CR-V aduc aceasta masina in 2018 si, pe langa schimbarile de exterior de care am mentionat mai sus, avem o restilizare completa la interior: scaunele primesc o croiala noua si interesanta, frana de mana este acum electromecanica si nu mai ocupa spatiu in zona centrala, cotiera este mai mare, volanul este mai placut de tinut in maini si are butoane aranjate bine, bordul este complet digital, iar sistemul de infotainment se imbina ideal cu designul interior al noului SUV japonez. Pot spune, fara nicio retinere, ca s-a facut o treaba buna la acest capitol. Mai ales ca, acum exista si optiunea cu 7 locuri! Familiile numeroase vor fi incantate.

Mi-ar fi placut, totusi, ca HUD-ul sa fie direct pe parbriz si nu proiectat pe un plexiglas care se ridica de fiecare data cand pornesti masina. Nu stiu cat de rezistent va fi acesta in timp. Daca e sa ne luam dupa reputatia japoneza, atunci ar trebui sa fie fiabil. Ramane de vazut.

Un alt aspect pe care mi l-as fi dorit imbunatatit este legat de sistemul de navigatie care este disponibil si in limba romana. Ma duce cu gandul la 2014 si asta cred e un minus pentru noul CR-V. Ma asteptam, sincer, ca acest nou model sa ofere si o navigatie mai aproape de lucrurile si aplicatiile cu care ne-am obisnuit pana acum. Nu ma intelegeti gresit. Sistemul functioneaza foarte bine, insa modul de afisare ar trebui schimbat la urmatorul facelift. Este necesar un upgrade in aceasta privinta.

Sistemul de sunet este bun, insa nu m-a dat pe spate. Va fi suficient pentru multi dintre clientii care vor alege aceasta masina drept companion, insa am incredere in Honda ca se poate si mai bine de atat.

Stergatoarele isi fac treaba in orice conditii si sunt amplasate foarte bine pentru a imbunatati aerodinamica automobilului.

Spatiile de depozitare sunt suficient si impartite inteligent, astfel incat poti sa iti pui mai multe lucruri pe care ti le doresti la indemana. Este de apreciat modul in care au accentuat unele lucruri pe care le vei folosi mai des si, per total, senzatia care-ti este conferita odata ce pasesti in interior este un care te va multumi.

Este de apreciat si faptul ca pe langa oglinda retrovizoare mai avem inca una cu ajutorul careia poti sa iti supraveghezi cu usurinta copiii din spate. Daca fac vreodata nazbatii, ii poti asmuti mintenas.

Sunt adeptul tehnologiilor noi si iubesc sa experimentez cu tot ce apare nou pe piata, insa, in acelasi timp, imi doresc din toata inima ca producatorii sa pastreze butoanele in masini pentru ceea ce conteaza. La drumuri lungi si, mai ales, pe timp de noapte nu vreau sa caut printr-un meniu ascuns intr-un infotainment sau sa ghicesc ce feedback haptic am primit... Honda implementeaza un compromis ideal intre pastrarea unor controale clasice si tehnologia touch. Este o alegere buna pentru cei care nu vor sa traiasca intr-un mediu analog, dar nici nu-si doresc un smartphone in jurul lor.

Spatiul din spate este suficient pentru trei oameni care pot calatori intr-un confort bun, iar portbagajul este incapator pentru bagaje suficiente de o vacanta de 5 zile in patru persoane.

Trapa panoramica este un plus pe care mi-l doresc in orice masina, in afara de cele de rally. Asadar, Honda CR-V are si aceasta optiune care aduce mai multa lumina in habitaclu si creioneaza un interior placut.

Am stat cat am stat, ne-am incalzit scaunele si volanul pentru a fi cat mai linistiti la volan, asadar e momentul sa plecam la drum!

Pret

Honda CR-V are pe final de 2018 un pret de pornire de 28.250 de euro in varianta cu tractiune fata, motor de 1,5 litri care produce 173 de CP si cutie de viteze manuala. Ajunge pana la 38.250 de euro in varianta cu tractiune integrala, motor de 1,5 litri care produce 193 de CP si cutie automata CVT.

Este, in opinia mea, un pret corect pentru ceea ce ofera. Sunt sigur ca doritorii pot obtine un discount pentru a se bucura de un pret mai bun, asa ca nu uitati sa intrebati de el cand va intalniti cu dealerul dumneavoastra preferat.

Finalmente, Honda CR-V aduce o schimbare necesara si utila pentru acest SUV. Face acest lucru cu stil si bun gust, fara a face rabat la calitate sau confort. Este o alegere buna pentru familie, dar si pentru persoane carora le place sa mai traiasca din cand in cand cate o aventura. Mai adaugam si faptul ca poti opta pentru o garantie extinsa de 5 ani sau 160.000 de km si aceasta masina devine chiar un automobil la care te gandesti din ce in ce mai serios.

Va multumesc ca ati fost alaturi de mine si in aceasta calatorie!

Din partea echipei Cars.ro va urez Sarbatori Fericite si va dorim multi kilometri plini de evenimente frumoase!
Pe curand!

Foto: Denis Oros

Newsletter

Whatsapp