Test Drive: BMW X1 xDrive 18d (F48) - arta de a face compromis

2018 BMW X1 xDrive 18d (F48) Test Drive
Specificatii Tehnice
Pret
37.988 euro (pret de pornire)
Motor
2 litri
Putere
150 cp
Viteza Maxima
250 km/h
Transmisie
Steptronic
0-100 Km
9.4 secunde
Consum
3,9 l/100 km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

BMW X1 va marca anul viitor 10 ani de existenta pe continentul european, primul model fiind produs in 2009. In SUA a fost exportat de-abia in 2012, insa unele tari precum China au modele speciale pe care noi, din pacate, nu le putem cumpara. Ia tara cu cea mai mare populatie din lume BMW a introdus un model de X1 long base si un model hibrid (xDrive25e iPerfomance). Pe ultimul mi-ar fi placut sa il avem si noi in Romania. Motivele le puteti gasi in testul efectuat cu BMW 530e iPerformance.

Modelul a primit recent un facelift discret, dar bine venit. Automobile Bavaria mi l-a incredintat pentru cateva zile, iar eu va voi prezenta in acest material toate informatiile de care cred ca veti avea nevoie pentru a va forma o impresie corecta si concreta despre acest automobil. Cum BMW X1 este deschizatorul gamei X a constructorului auto bavarez, este clar ca nu vom avea de-a face cu o masina plictisitoare sau a carui utilitate este limitata. Vor fi, insa, cateva (putine) aspecte mai putin placute pentru cei care vor „o masina mare BMW”, dar nu isi permit sa cheltuiasca foarte mult pentru o astfel de dorinta.

Cu toate ca inteleg nevoia de crossvere si SAV-uri (Sports Activity Vehicle), eu n-am fost niciodata fanul lor. Din fire sunt om caruia ii plac lucrurile transate clar, insa cu bun simt. Mi-a fost greu sa „tolerez” existenta masinilor de tipul acesta pentru ca tot timpul mi s-au parut a fi o incercare disperata de a tine langa o anumita marca clienti care nu-i inteleg si apreciaza ADN-ul. De cand eram un mic copil care descoperea seria NFS, am asociat Bayarische Motoren Werke cu M3. Sa ma urc la volanul unei masini care nu-i nici SUV, nici coupe, nici sedan si are siglele unei marci pe care eu o vedeam ca un aducator de senzatii tari si momente de adrenalina... Apreciez, insa, un compromis facut cu cap, gandit exact asa cum trebuie, plasat corect si pregatit pentru a oferi tot ce poate mai bun intr-o categorie de pret optima pentru mai multe buzunare.

Sper ca BMW se va gandi si la piata auto in continua dezvoltare din Romania si vor aduce varianta hibrid a lui X1 in tara noastra, in cele din urma. Sunt convins ca vor avea clienti pentru o astfel de motorizare!

Gata, ne oprim aici cu discutiile despre ce as vrea eu pentru Romania. Puneti-va centura, incepem! X1 e nerabdator sa fie descoperit de dumneavoastra!

Esential
Diesel
consum mic, cuplu bun
Antifonare
liniste in masina la viteze superioare
Configurare
variata si pentru toate buzunarele
Versatilitate
practic, util si sigur
Design Exterior

Ochii te vor insela doar noaptea si de la distanta destul de mare. Il vei confunda cu un X3 sau, daca nu esti fan al marcii, un X5. Stilul impunator al acestui SAV bavarez este caracteristic BMW si nu va avea o identitate confuza. Desi vorbim de un compromis, oamenii care se ocupa cu modelarea masinilor firmei nu au dat gres aici. BMW X1 (F48) este, fara doar si poate, originar din Munchen.

Grila fata iti transmite clar ca trebuie sa fii pregatit de doua lucruri: munca si confort. SAV-ul iti va contura personalitatea si le va arata celor din jur ca esti un om practic, serios, dar caruia ii place sa se bucure de drumetii lungi si putin confort. Siguranta de 5 stele (atat cat a obtinut la testul NCAP) este doar un lucru care iti va oferi tie linistea de care ai nevoie pentru a fi un sofer putin mai linistit in Romania.

Din materialele anterioare pe care le-am scris, stiti ca am cateva obsesii pe care le raportez de fiecare data fix asa cum sunt, fara sa indulcesc vreun pic situatia: farurile, stergatoarele si sistemul de muzica. De ultima parte voi preciza putin mai tarziu, insa luminile lui X1 sunt la nivelul la care ma asteptam pentru un BMW: clare, puternice si, important pentru o astfel de masina, aratoase. As fi vrut sa spun sexy, dar asta e termen pe care l-as atribui mai degraba noului Seria 8. Ce am avut eu echipat pe masina de test au fost optionale, din pacate. Va trebui sa platesti in plus daca iti doresti LED sau Adaptive LED. Stergatoarele nu dezamagesc, intrucat eu am folosit chiar si apa fara niciun pic de solutie adaugata si am reusit sa am vizibilitate maxima nefolosind vreun lichid special pentru curatare.

Pentru ca suntem la capitolul exterior trebuie sa fac o precizare pe care o consider importanta: X1 nu este un Seria 1 ridicat, iar aspectul acesta este important de aratat. Sunt multi constructori auto care fac astfel de miscari in momentul de fata, in ideea de a atrage clientela care nu se informeaza. Din nefericire, unii chiar muta un astfel de model la gama de lux de portofoliu, desi el ar fi trebuit sa coste cu 10.000 de euro mai putin! Asadar, BMW X1 (F 48) este o masina onesta. Nu te va pacali si nu va fi o minciuna fortata de dragul markentingului.

Afirmatia anterioara imi este dovedita si de nivelurile de echipare existente pentru aceasta masina. In functie de cum iti doresti sa arate sau in functie de ce vrei sa faci cu ea sau, mai important, in functie de cati bani ai disponibili pentru o noua masina ai la dispozitie sase (6!) stiluri din care poti alege! Daca esti un om care circula mai mult prin zonele rurale, atunci vei alege Advantage sau xLine pentru ca primesti un finisaj din plastic in marginile inferioare care este ieftin de inlocuit, astfel ca nu vei investi prea mult in intretinerea noului tau automobil. Daca traiesti mai mult in urban, atunci modelul M Sport s-ar putea sa iti surada pentru ca te reprezinta. Colorat in nuante puternice si cu un look care le arata celor din jur ca nu esti dispus sa faci sacrificii cand vine vorba de stil si prezenta, BMW X1 (F 48) se pliaza pe nevoile si doleantele oricaruia. Depinde doar de tine sa iti alegi fix ceea ce iti place.

Silueta masinii este ergonomica, dar voluptoasa in marimi potrivite. X1 nu iti va crea probleme la parcare, dar va fi usor de recunoscut. Cei care vor sta in spatele tau pe drum, vor sti ca la volan se afla un om caruia nu-i plac jucariile. Liniile masinii continua pe partea laterala, oferindu-i o prezenta specifica BMW, iar intalnirea finala pentru conturarea posteriorului denota o simplitate montata in stilul specific nemtesc: creativitatea se opreste la practicalitate, dar imbinarea este armonioasa.

Ca alegi sa circuli cu ea in oras sau in drumetiile tale, vei fi intotdeauna remarcat de ochi curiosi. Eu, spre exemplu, am reusit chiar s-o urc si pe un mic deal (vezi AICI), chiar daca X1 nu iti transmite un vibe de masina offroad. Este rezistenta si nu va fi capricioasa, cand o vei supune provocarilor.

Lucrurile pe care le spun nu sunt fantezii de-ale mele, intrucat confirmarea realitatii sta in numere. Cel mai slab an pentru X1 a fost cel de lansare a modelului, cand au vandut doar 8500 de unitati. In rest, pana in 2018 BMW a vandut anual peste 100.000 de X1, culminand in ultimii doi ani cu vanzari care au depasit 200.000 de unitati. In 2017 au fost vandute 286.743* de X1 in pietele unde marca bavareza este prezenta. Asadar, interesul pentru acest model este destul de mare.

(*conform raportului anual BMW Group din 2017, publicat in iunie 2018)

Design Interior

Daca din afara X1 poate sa le creeze unora o impresie gresita despre apartenenta masinii la BMW, cand pasesti in habitaclu nu mai incape nicio urma de indoiala. Din start stii pe ce vei pune mana. Volanul, desi putin diferit, este clar croit in stilul companiei auto germane. Recunosc, nu sunt deloc fanul acestui volan. Din fericire, va puteti echipa masina in ”haine” M-Sport. Aceasta optiune va va aduce, printre altele, si faimosul volan specific modelelor M: mai mare, mai gros, mai placut de tinut in mana si realizat din materiale premium. Scaunele au fost interesante pe modelul testat. Desi din piele, nu am fost foarte confortabil in ele. Sunt putin mai mare din punct de vedere fizic, insa am stat excelent in M4. Nu stiu de ce, dar am simtit ca n-as avea suficient sprijin lateral si baza scaunului nu mi-a asigurat un confort deplin. Sa nu uitam, totusi, ca nu vorbim de o masina in echiparea de top. Vreau doar sa stiti ca se poate si mai bine de atat, daca va ganditi la aceasta masina. Nu va lasati descurajati de faptul ca ar trebui sa bifati cateva optiuni in plus. Vor merita!

Ce este, insa, foarte clar la acest BMW X1 (F 48) e ca tot ce a fost folosit la interior denota interesul unei companii de a oferi ce se poate mai bun intr-un pachet cat mai atractiv posibil din punct de vedere financiar.
Sistemul de infotainment iDrive ramane in continuare cel mai bun. Momentan nu ii poate fura nimeni utilitate, versatilitate si simplitatea de a fi utilizat. Mercedes-Benz se apropie, insa, cu pasi repezi de bavarezi. Competitia ne va da, finalmente, ce este mai bun asa ca de abia astept lansari de noi modele!

Folosind consola centrala vei putea sa iti stabilesti destinatia, sa asculti muzica, sa vezi vremea, sa schimbi setarile masinii si sa vezi camera de marsarier. Te poti, bineinteles, conecta si la internet.

Ceasurile de bord digitale care pot fi gasite si pe Seria 3 sunt placute si ofera informatia strict necesara. Nu exista posibilitatea de a le configura, insa ecranul iDrive-ului iti va fi mai mult decat suficient in a-ti satisface orice dorinta.

Mi-ar fi placut ca aceasta masina sa aiba Head-Up Display (HUD) si trapa. Lucrurile acestea lipseau. M-am obisnuit pana acum sa stau cu ochii lipiti la drum pentru ca foloseam informatiile privind viteza, navigatia, schimbarea postului radio sau a piesei bazandu-ma pe ceea ce imi afisa HUD-ul. Trapa panoramica, pe de cealalta parte, nu doar ca aduce mai multa lumina in habitaclul lui BMW X1 (F 48) si-ti bucura pasagerii pentru ca se pot bucura de peisaje, dar te va ajuta sa vezi mult mai usor semafoarele din oras, daca se nimereste sa fii primul la rosu. Din fericire, aceste doua optiuni nu costa mai mult de 1300 de euro. Le poti avea si tu pe X1-ul tau! Sunt sigur ca cei de la Automobile Bavaria vor fi mai mult decat bucurosi sa te ajute in a-ti contura masina pe care ti-o doresti tu.

Accesul la portbagaj este facil, iar capacitatea este suficienta chiar si pentru o familie cu doi copii care pleaca intr-o vacanta de cateva zile.

Bancheta din spate este confortabila pentru doi pasageri adulti, insa trei oameni vor sta putin cam inghesuiti acolo, mai ales daca dau peste un sofer ca mine. Imi place sa am o pozitie mai relaxata la volan si, de obicei, imi trag volanul mult mai spate. Automat, si scaunul va trebui mutat mai in spate. La urma urmei, arta de a face compromis va gasi o cale de a multumi pe toata lumea, nu?

Suprafetele vitrate sunt potrivite, insa, asa cum am mentionat anterior, cred ca optiunea unei trape panoramice imbunatateste mult confortul din interior.

Odata cu aceasta masina, am auzit si eu sistemul standard de sonorizare la BMW, HiFi cum ii spun ei. Nu e rau, dar nici nu poate fi egal cu optionalul Harman/Kardon. Va multumi, insa, o pereche de urechi nepretentioase. Joasele sunt bune, iar claritatea se pastreaza chiar si atunci cand ajungi la 95% cu volumul.

Imi place noul schimbator care seamana cu cel de pe modelele MINI. Este mult mai stilat si placut de manevrat fata de cel din trecut. Acum este la fel de usor de accesat, insa a imprumutat caracteristica specifica a BMW: schimbi doar printr-o simpla miscare in fata sau in spate, nu trebuie sa treci prin fiecare treapta. In plus, noul Steptronic Sport are si padele pe volan pentru un condus mai facil iarna, cand frana de motor este esentiala. Desi X1-ul testat de mine nu le avea, sa stiti ca ele costa doar 212 euro. Cand va echipati noua masina, alegeti Steptronic Sport pentru a le avea. E drept, poti folosi si schimbatorul, insa este mult mai usor si placut cu padelele.

Finalul lui octombrie a fost cam racoros, asa ca nu uit sa va spun de un lucru: cand va cumparati o masina noua, bifati si volanul incalzit. Nu costa mult, dar va scapa de purtat manusi. Eu n-am avut si vreo 15 minute am tot suflat cand in palma stanga, cand in palma dreapta.

Pret

BMW X1 xDrive 18d (F48) pleaca de la 37.988 de euro si poate ajunge chiar si la 54.000 de euro pentru cei care vor sa adauge mai multe optiuni.

Va multumesc pentru ca ati fost alaturi de mine si in aceasta calatorie! Pe curand!

Newsletter

Whatsapp