Test Drive: BMW 530d xDrive Touring (G31) - cine mai are nevoie de SUV?

2018 BMW 530d xDrive Touring (G31) Test Drive
Specificatii Tehnice
Pret
89.986 euro (as tested)
Motor
3.0 diesel
Putere
265 cp
Viteza Maxima
250 (limitat electronic)
Transmisie
Integrala (4x4 automat)
0-100 Km
5,6 secunde
Consum
6,8 l/100 km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

BMW Romania mi-a dat pe mana pentru cateva zile noul Seria 5 Touring (G31), asadar in acest material veti gasi, sper eu, toate informatiile necesare despre aceasta masina.

Inainte sa imi spuneti ca exagerez sau gresesc zicand ca un Touring poate inlocui un SUV, va rog sa aveti rabdare si sa parcurgeti alaturi de mine experienta pe care am avut-o cu acest BMW Seria 5. Exista o mica sansa ca la final sa imi spuneti ca am dreptate sau, cel putin, voi reusi sa va conving ca un SUV nu este singura optiune pe care o aveti, atunci cand va ganditi la achizitia unei masini noi in care sa incapa sotia, copiii, catelul si bagajele pentru o vacanta de cateva zile.

In primul rand, vreau sa lamurim denumirea acestei masini: BMW Seria 5 Touring. Pasionatii adevarati ai lumii auto sau doar ai marcii bavareze vor sti ca Touring nu inseamna neaparat o masina ”break” sau ”combi”, asa cum ne-am obisnuit noi sa numim masinile cu o asemenea silueta. Termenul a fost folosit pentru prima data in SUA, in anul 1908 pentru un Ford Model T, dupa cum se precizeaza in editia revizuita a The House College Dictionary din 1968. Peste ocean, in Regatul Unit, termenul de ”Tourer” era folosit pentru a descrie aproximativ acelasi tip de masina. Evident, acel Touring sau Tourer de acum un secol nu are nicio legatura cu masinile pe care le avem noi in prezent denumite astfel.

Asadar, ce intelegem din faptul ca BMW a ales termenul de ”Touring” ca sa-si numeasca varianta break a Seriei 5? Un lucru foarte simplu: este o chestiune de marketing. Nu au inventat-o bavarezii, ci lumea constructorilor auto s-a adaptat incet-incet la a-si denumi caroseriile masinilor pe care le produc dupa anumiti termeni. Spre exemplu, francezii folosesc SW (station wagon sau sports wagon), Mercedes-Benz utilizeaza nomenclatura ”T-Modell”, Volkswagen a decis ca i se potriveste ”Variant”, Skoda folosea termenul ”combi” care a prins si la noi, iar englezii le spun ”wagon” sau ”estate wagon”. Mai exista si termenul de ”shooting break”, insa acesta este atribuit masinilor construite sub forma de break (sau combi, daca va preferati acest termen) care au doar doua portiere laterale, nu patru.

Sper ca v-a placut micul istoric, dar va spun ca de-a lungul acestui material vom folosi denumirea oficiala a masinii testate: BMW Seria 5 Touring (G31).

In al doilea rand, va marturisesc faptul ca de 8 luni am tot vrut sa ajung la masina aceasta. Aceasta intarziere in a o testa nu se datoreaza faptului ca BMW Romania n-ar fi avut-o disponibila de pe la inceputul anului curent, ci pentru ca a fost vara si tentatia de a conduce modele mai sportive sau decapotabile a fost prea mare. Acum, iata-ne in fata faptului implinit: am testat cum se cuvine Seria 5 Touring.

M-am gandit din momentul in care mi s-a confirmat faptul ca voi primi masina ce as vrea sa fac cu ea. Am gasit o solutie simpla pe care cred ca o practica multi dintre voi sau, cel putin, ceea ce am facut eu seamana cu activitatile pe care le intreprindeti zilnic sau ati vrea sa le faceti cu o astfel de masina in viitor. Am vrut sa recreez un scenariu simplu, dar in care sa se regaseasca cat mai multi soferi interesati de un astfel de vehicul. Eu tind sa cred ca am reusit, insa dumneavoastra aveti votul final.

N-o mai lungesc! Vorba multa, saracia omului, corect? 

Esential
Motorul de 3 litri diesel
inseamna consum mic.
Portbagaj generos
incarci tot ce-ti doresti!
Cutia ZF in 8 trepte
se adapteaza usor oricarei situatii.
Adaptive LED si Harman/Kardon
inseamna lumini puternice si sunet bun!
Design Exterior

Zis si facut. Am luat masina-n primire si mi-am setat GPS-ul direct spre Suceava. Bineinteles, am avut mai intai de infruntat traficul din Bucuresti si-n oras te descurci mai mult decat decent cu acest automobil. Motorul si cutia lucreaza impecabil pentru a-ti oferi cel mai economic parcurs posibil cand traficul are valori mari, iar habitaclul este suficient de izolat pentru a nu auzi toata galagia si claxoanele grabitilor. Problematica poate fi parcarea in Capitala noastra minunata. Eu, spre exemplu, cu greu am reusit sa gasesc un loc bun si sigur de parcare in sectorul 2, avandu-i in vedere marimile. Sistemul de camere 360 disponibil pe acest model ajuta enorm de mult pentru o parcare corecta. Pana la urma, am plecat din Bucuresti… Desi am experimentat drumul lung la bordul unui Seria 5 sedan (limuzina), m-am convins ca trebuie sa fac acelasi lucru si cu Touring-ul (G 31), pe langa altele.

Intr-o frumoasa dimineata de toamna, putin racoroasa si cu un soare timid, m-am asezat confortabil in scaunul soferului, mi-am pus centura si am pornit!

Primul lucru pe care l-am remarcat a fost motorul de 3 litri diesel care produce 265 de cai putere sau 195 kW. Este la fel de silentios ca unul pe benzina in oras. Am prins bine de volanul generos M (optional) si am inceput sa ma conving ca nu va fi un drum plictisitor. Nu m-au impresionat dimensiunile masinii la inceput pentru ca nici nu le-am observat. BMW Seria 5 Touring masoara 4,94 de metri in lungime, 1,49 de metri inaltime si 2,12 metri in latime, conform datelor oficiale comunicate de constructor. Pare ca e mult mai lung fata de verisorul sau sedan (pentru ca frate i-ar fi 530i xDrive Touring sau M550d Touring, nu?), insa ochii ne insala. Diferenta de lungime intre Seria 5 Sedan si Seria 5 Touring este de doar 1,5 cm!

Totusi, cand priveam masina dintr-un unghi anume mi se parea ca e putin inclinata in fata. Cel mai probabil, asta se datoreaza faptului ca nu ma obisnuisem inca cu silueta ei.

Ca tot amintim de design, va spun ca ma bucura faptul ca bavarezii au reusit sa faca un automobil care poate fi la fel de practic ca un SUV, dar sa iti ofere si bucuria de a mai abuza de cand in cand de pedala de acceleratie pentru o farama de bucata de drum national liber sau autostrada. Bun, poate diferenta dintre un X5 și un Seria 5 Touring (G31) este mare, cand amintim de iesitul de pe carosabil, insa cati proprietari de SUV stiti ca practica si offroad-ul? Luand acest aspect in considerare, pot s-o spun fara nicio urma de indoiala ca treaba pe care o face o masina din gama X poate fi indeplinita cu brio si de un Touring. Totul se rezuma, in cele din urma, la gusturi. Si deoarece stiu ca sunteti oameni care vor o analiza onesta asupra unei masini noi, trecem la urmatorul capitol.

BMW Seria 5 Touring (G31) este usor de condus, directia fiind suficient de precisa pentru un break. Iti ofera un feedback bun. Optiunile Adaptive Drive si Integral Active Steering ajuta enorm la ”micsorarea” dimensiunilor masinii si o fac sa se simta sportiva in mainile fericitului posesor, chiar daca, sa nu uitam, vorbim de un break diesel. Chiar si asa, la viteze superioare am remarcat ca vantul lateral se resimte in directie. Fiind undeva pe la jumatatea drumului spre Suceava, pe E85, am simtit la un moment dat cum sunt impins inspre banda a doua, desi eu imi vedea de treaba mea pe banda intai. La urma urmei, Codul Rutier spune ca asta trebuie sa faci de fiecare data cand circuli pe drumurile publice: Art. 42. Cand circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule in functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, avand obligatia sa revina pe prima banda ori de cate ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane. Totusi, nu vreau sa fiu un carcotas. Era avertizare emisa de ANM pentru un cod galben de vant puternic, dar cred ca ar trebui sa stiti toate aspectele experientei pe care am avut-o.

Design Interior

Am facut prima oprire la benzinaria mea preferata din Bacau si abia acolo am observat ca masina nu este gri! Am deschis capota sa vad configuratia automobilului. Aveam impresia ca lumina se joaca cu ochii mei pentru ca-s obosit, dar era vorba despre o alta dotare optionala. Acum era o culoare BMW Individual care-si merita toti cei 2357 de euro: Champagne Quartz. In lumina puternica masina capata o nuanta de auriu fad, seara este gri, iar in lumina slaba vei vedea un maro deschis. In plus, este fascinant sa privesti cum soarele releva tot felul de unghiuri colorate de granule mici. Totusi, nu ma credeti pe cuvant. Cereti-i unui dealer al bavarezilor din Romania sa v-o arate, daca o au pe stoc. Poate fi un lucru pe care doar dumneavoastra il stiti cand va decideti sa dati banii pentru o astfel de optiune, dar sunt sigur ca va va oferi o cu totul alta perspectiva asupra Touring-ului.

Drumul continua dupa aceasta pauza revelatoare si ajung, dupa 7 ore de condus linistit si relaxat, in Suceava. La destinatie mai realizez inca un lucru: cat de multe am putut incarca in aceasta masina! Rivalii lui BMW Seria 5 Touring (G31) sunt Audi A6 Avant, Mercedes-Benz E-Klasse T-modell, Volvo V90 si/sau Jaguar XF Sportsbrake. Desi are o capacitate mai mica (570 de litri) a portbagajului fata de rivalul din Stuttgart, vei putea pune aproape orice in acest break, mai ales ca scaunele pentru pasagerii din spate pot fi culcate printr-o simpla apasare de buton din portbagaj sau, daca va e mai la indemana, folosind butoanele amplasate langa stalpul C al masinii.

V-am spus ca drumul a durat aproximativ 7 ore. Ei bine, nu stiu daca semanam, insa mie imi place sa ascult muzica sau podcast-uri cand conduc. Eu vreau un sistem bun de muzica. Nu cer prea mult. Vreau un bass decent si claritate. Din fericire, sistemul Harman Kardon (optional si acesta, costa 1.100 de euro) este suficient pentru orice ureche si a indeplinit cu brio toate sarcinile pe care i le-am trasat. Chiar si asa, sa stiti ca eu as plati cei 3.000 de euro in plus pentru a adauga sistemul Bowers&Wilkins. L-am auzit o singura data, insa am inteles pentru ce platesti suma asta. Diferenta este colosala in materie de claritate.

Dupa ce-am golit masina de bagaje, m-am uitat la tot spatiul disponibil. Parea suficient pentru o aventura de doua zile la malul marii in doi, dar fiind toamna si drumul spre Constanta destul de lung... Am renuntat la idee si m-am dus la somn. Din pacate, m-am trezit pe la 4 dimineata a doua zi fara sa vreau, asa ca mi-au venit idei interesante. Mi-am luat o patura, doua perne, un cearsaf si mi-am facut propriul pat in acest 5 Touring, dupa cum puteti vedea AICI. In timp ce ma organizam eu pentru a ma adaposti mai repede de frig, am observat si lumina pe care farurile masinii o emitea. BMW Adaptive LED este o optiune, insa una care face toti banii pentru cei care vor sa aiba un drum luminat corespunzator la drum lung. Revenind, am dormit cateva ore in portbagajul masinii si m-am trezit cu o priveliste placuta, cum nu prea cred ca gasesti in dormitoarele unora dintre cele mai faine hoteluri din Romania, chiar daca toamna-n Bucovina este racoroasa. Bonus: e gratis!

N-am mentionat pana acum nimic despre iDrive 6, sistemul BMW de infotainment, insa folosindu-l veti putea:

  • asculta radio, muzica de pe CD sau stick
  • folosi navigatia excelenta disponibila in toata gama noua de Seria 5
  • citi stiri
  • verifica informatii despre starea masinii
  • schimba unele setari privind interiorul
  • configura pozitia scaunelor
  • stabili propriile setari pentru condus
  • verifica cand trebuie sa mergeti la service
  • afla consumul si alte date despre traseu sau condus
  • conecta diverse device-uri mobile
  • verifica starea vremii oriunde in lume (daca exista conexiune la internet)
  • folosi CarPlay (Apple)
  • analiza diversele avertizari

Este, in momentul de fata, cel mai bun sistem de infotainment disponibil pe piata auto. Adaugam si "gesture control" la toata lista de mai sus si iDrive 6 isi mentine pozitia de lider de piata. De-abia astept sa vad noul iDrive 7 prezent pe generatia viitoare de X5, noile Z4 si Seria 8.

Pret

Finalmente, BMW Seria 5 Touring in echiparea de baza (fara xDrive) si cu motorizare diesel pleaca de la 52.003 euro in Romania si poate ajunge pana la 90.321 de euro adaugand cel mai puternic motor diesel de 400CP (M550d xDrive Touring), iar varianta testata de mine a costat aproape 90.000 de euro. Sunt sigur, insa, ca pretul unei oferte va varia si s-ar putea sa obtineti un pret mai mic sau, de ce nu, chiar si mai mare in functie de optiunile dorite.

Va multumesc c-ati parcurs aceasta calatorie alaturi de mine si va astept cu mult drag in multele altele care vor urma!

Pe curand!

 

Foto: Denis Oros

Newsletter

Whatsapp