Test Drive: BMW 530e iPerformance (G30) - impaca pe toata lumea!

Test Drive BMW 530e iPerformance G30 hibrid
Specificatii Tehnice
Pret
58.132 (base price)
Motor
2 litri, 4 cilindri benzina in linie + motor electric
Putere
252 cp
Viteza Maxima
250 km/h
Transmisie
xDrive
0-100 Km
5,8 secunde
Consum
2,5 l/100 km
Nr LocuriNr Locuri
5
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

Va prezint in detaliu experienta pe care am avut-o cu noul BMW Seria 5 in echiparea plug-in hybrid, botezat de bavarezi 530e iPerformance.

Daca saptamana trecuta v-am povestit despre noul BMW Seria 5 Touring cu motor de 3 litri diesel, acum e momentul oportun sa inclinam balanta combustibililor si sa trecem la ceva mai ”curat”. BMW 530e iPerformance (G30) completeaza gama de automobile care apartine Seriei 5 cu care constructorul bavarez se prezinta pe piata din Romania, iar asta nu poate insemna decat un lucru: o masina in plus de explorat pentru noi, adica o noua varianta de cumparare la care sa va ganditi voi!

Inainte de a intra in miezul experientei propriu-zise, dati-mi voie sa spun cateva lucruri esentiale despre divizia ”i” a BMW. S-ar putea ca aceste informatii sa va ajute sa va ganditi mai bine la urmatoarea masina pe care o veti cumpara sau va veti alege cu un nou lucru pe care il stiti despre lumea minunato-complicata a automobilelor.

Intr-o dupa-amiaza de vara torida am participat fara sa stiu la un training instant in parcarea BMW Romania, unde mi s-au spus mai multe lucruri despre BMW i pe care vi le spun acum si eu dumneavoastra. Bine, eu am triat un pic toata prezentare si veti gasi aici un scurt rezumat a ceea ce inseamna divizia ”i” si de ce noi, soferii, ar trebui sa avem acest lucru in vedere.

BMW i – Adaptarea la realitatile climatice

Am tot auzit in ultima vreme ca trebuie sa luptam impotriva schimbarilor climatice, stim ca se incearca eliminarea plasticului din comert, ca testele WLTP au inlocuit NEDC cu masuri mai drastice pentru masinile cu combustie interna, ca temperatura globului e in crestere de la an la an, ca unele state din Occident au instituit limite de viteza bazate pe noxele emise de masinile care circula pe autostrada, ca downsizing-ul ne aduce motoare din ce in ce mai mici pe masinile disponibile la vanzare, ca impozitele pentru automobilele persoanelor fizice cresc in tarile membre ale UE si ca ni se recomanda micsorarea amprentei personale asupra Pamantului prin orice mijloace posibile putem pune in practica. Nu e conspiratie globala, din pacate. Este o realitate pe care o traim cu totii, un lucru pe care il resimtim si in Romania. Aglomerarile urbane simt din ce in ce mai mult efectul suprapopularii, iar calitatea aerului este prima care are de suferit. Sanatatea noastra este pusa in pericol de poluare, iar contributia individuala a fiecaruia la acest lucru trebuie micsorata inainte de a fi prea tarziu. Despre o astfel de modalitate si un nou tip de mobilitate pentru tara noastra vom discuta in acest test-drive.

Cine e catusi de putin pasionat de lumea auto, a auzit in ultima vreme la saloanele internationale automobilistice ca marii producatori de masini introduc din ce in ce mai multe tehnologii hibrid, ca se renunta la diesel sau ca in urmatorii 2-3 ani vom avea masini electrice capabile de 400-450 de km dintr-o singura incarcare.

Avand in vedere ca masina testata de noi imprumuta tehnologie de la BMW i, trebuie sa imi permiteti un ragaz pentru a va prezenta pe scurt aceasta divizie a constructorului auto bavarez.

Nu stiu cum de BMW si-a permis un astfel de risc, insa divizia „i” reprezinta un pariu pe care compania si l-a asumat inca de acum 10 ani in urma. Cei mai buni oameni ai companiei au fost adunati intr-un anumit loc din Germania, li s-a oferit tot ce aveau nevoie pentru a „redefini mobilitatea urbana” si libertatea de a adopta orice decizii considera ei ca trebuie luate pentru ca BMW sa se alinieze provocarilor pe care vedem acum ca viitorul le-a adus. Practic, o mana de oameni au primit viitorul companiei bavareze in mana si au trebuit sa se descurce cu el. Asa a luat nastere o parte complet separata, dar integranta a companiei din Munchen: BMW i. In 2009 au prezentat primul lor concept. In doar un an au reusit sa produca ceva palpabil, care putea fi atins si care schimba perceptia pe care oamenii o aveau in general despre BMW. Conceptul din 2009 (BMW Vision Efficient Dynamics) prezenta o caroserie cu totul noua si tehnologii pe care constructorul auto le-a preluat si implementat de-a lungul timpului in modelele sale „i” pe care li stim acum: i3, i3s, i8 Coupe si i8 Roadster. Recent, in China, a fost prezentat si primul SUV complet electric, BMW iX3. In 2010 brandul BMW i a fost lansat oficial sub deviza „Born electric”, iar astazi, in acest material, avem si noi 15% din tehnologia pe care aceasta divizie a prelucrat-o de-a lungul anilor pentru a fi cat mai buna posibil in BMW Seria 530e iPerformance (G30).

Esential
PLUG-IN HYBRID
Inseamna costuri mici de utilizare.
STILUL
Ramane acelasi.
AGILITATEA
Este specifica BMW! Nu dispare!
TEHNOLOGIA
Este excelenta!
Design Exterior

Iesind putin din lumea PHEV, va spun ca mi-a placut foarte mult modul in care a fost dotata aceasta masina: culoarea albastra, cu elemente de crom si jantele pe 20, farurile Adaptive LED si interiorul maro s-au completat excelent oferind o armonie intre lux, performanta si ecologie.

Subtilele modificari de culoare ale stemei BMW prin care se arata ca masina este PHEV reprezinta un alt mic lucru pe care l-am observat si mi-a placut.

O precizare care mie mi se pare amuzanta si, sper, ca va fi si pe deliciul fanilor marcii: BMW Seria 5 PHEV este singura masina care imprumuta ADN de la M prin posibilitatea de a adauga pachetul M Sport si de la BMW i prin tehnologia hibrida. Avem, cu voia dumneavoastra, o struto-camila care ne vrea sa ne duca mai repede-n viitor.

Design Interior

BMW 530e iPerformance (G30) nu difera cu mult fata de fratii si verisorii sai, atunci cand discutam despre habitaclu. Avem parte de aceleasi materiale de calitate, de aceleasi optiuni cu care ne-am obisnuit pana acum si un loc familiar in care sa patrundem zilnic cu drag si siguranta. Diferentele sunt mici la nivel de infotainment, unde vei putea gasi cateva sisteme de evaluare a condusului tau, cum iti vei putea imbunatati stilul de a sofa pentru a obtine maximum de economie si ce poti face mai bine pentru a folosi cat mai putin motorul termic si cat mai eficient motorul electric. „Battery control” iti ofera posibilitatea de a stabili pana la ce nivel vrei ca masina sa consume din bateria inainte de a incepe incarcarea in mers sau ce nivel din baterie vrei sa fie pastrat incarcat. Accesand „Plan charging” poti alege ca incarcarea sa se faca cat mai repede sau treptat si calm setand un timp limita pentru cand vrei sa pleci. Tot din acest meniu poti pregati si temperatura pe care vrei sa o gasesti in masina atunci cand esti gata de drum.

O schimbare reala este produsa in portbagaj, acolo unde se pierde foarte putin din capacitatea acestuia. Bateria ocupa putin spatiu, insa pentru ca 530e iPerformance vine cu roti Runflat, mai primesti cativa litri in plus in locul in care ar fi trebuit sa fie roata de rezerva. Cablurile pentru incarcare au locul lor creat special pentru a nu te incurca niciodata, asa ca nu trebuie sa iti faci griji ca vor fi imprastiate prin masina.

Finalmente, ramane la alegerea ta daca vei dori sa adopti o noua tehnologie pentru care primesti si o subventie de la statul roman (plus inca una de la Primaria Capitalei, daca ai domiciliul in Bucuresti), sa platesti un impozit mai mic, sa cheltui mai putin pe combustibil si sa fii mai prietenos cu mediul inconjurator. Tine minte, astea toate se intampla in timp ce tu ramai cu mai multi bani in buzunar lunar.

Pret

Pretul masinii porneste de la 58.132 de euro in Romania si include suficiente echipemente de baza, insa eu as recomanda adaugarea unui sistem audio HarmanKardon, cutia de viteze cu padele pe volan, trapa, scaune incalzite si cu masaj pentru diminetile ploaioase si sistemul de parcare 360.

Nimic, insa, nu se va compara cu momentul in care vei apasa pe butonul „Start” si vei auzi absolut nimic venind de sub capota lui 530e iPerformance (G30), dar te vei putea misca in voie cu masina.

Pe curand!

Foto: Denis Oros

Newsletter

Whatsapp