Test Drive: 2018 BMW 118i (F20) - esenta bavareza

Test Drive 2018 BMW 118i
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

BMW 118i a fost o experienta introspectiva despre care iti voi povesti cu drag in randurile care urmeaza. Pot doar sa sper ca vei avea rabdarea necesara a parcurge cuvintele asezate aici si vei rezona macar in proportie de 5% cu mine.

BMW a avut dintotdeauna un loc in mintea mea. A ramas cumva intiparita acolo alaturi de copilarie, primele iubiri si cele mai faine aventuri. Acest fapt nu se datoreaza experientelor multiple pe care le-am avut la volanul masinilor marcii bavareze. Era o vreme cand nu stiam ce inseamna xDrive, tractiune spate, adaptive LED, 3 cilindri, inline 6, V12, M, Bavaria, i si multe, multe altele. Copil fiind ma regaseam deseori in discutii cu baietii din fata blocului despre masini de care stiam fix 0. Ne indragosteam de forma si, rareori, de sunet. Nu pentru ca masinile despre vorbeam si la care visam nu sunau fantastic, ci, pur si simplu, pentru ca nu le auzisem niciodata. Cand unii spuneau ca prefera Mitsubishi Eclipse, Ferrari Testarossa sau Lamborghini Diablo, eu sustineam faptul ca un BMW Seria 3 este tot ce imi doresc. Obsesia unui copil pentru marca bavareza a aparut in urma unui joc video. Nu stiam ca e vorba despre un M3 GTR, dar aveam in capul meu "Seria 3 de la BMW". Dupa ce am mai crescut, evitam sa spun ca imi cad ochii din gura de fiecare data cand trecea pe langa mine un 320i sau 320d. Nu cred ca am vazut vreodata un M3 prin orasul natal. Nu stiam eu ce ofera fiecare motorizare in parte, ce particularitati trebuie sa ai in vedere, ca trebuie sa iei in calcul numeroase scenarii si sa te informezi temeinic inainte de a face pasul spre a achizitiona o masina. Stiam, insa, ca proprietarii de BMW erau priviti destul de rau in orasul in care am crescut eu si ca, dupa cum spunea mama la acea vreme, "doar golanii au astfel de masini". Desi eram un baiat ascultator, contau prea putin pentru mine opiniile astea. M3 GTR in combinatia de culori argintiu/albastru era pe desktop-ul meu si ne intalneam in fiecare zi. O priveam uneori cu jind si imi stricam singur starea de spirit. Stiam ca e greu sa ajungi sa ai o astfel de masina, daramite sa o si mai intretii corespunzator...

Cum o pasiune care nu poate fi indeplinita este deseori (in mod voluntar) data uitarii, in timp am ajuns la o alta fantezie: BMW Seria 6 Gran Coupe. Stii cum e momentul ala in care te indragostesti iremediabil de o persoana straina cu care n-ai intrat niciodata in vorba si nici nu crezi ca ai avea vreo sansa sa fiti impreuna? Asa eram eu cu Seria 6 Gran Coupe. Inlocuise M3 GTR in mintea mea. Imi aduc aminte si acum ca gasisem un model la vanzare cu kilometri putini si o culoare rosie extraordinar de frumoasa. Lata, lunga si asemanatoare unui glonte Seria 6 mi-a fost multa vreme o dorinta pe care nu credeam ca am o indeplini vreodata. Din cand in cand, mai reveneam la acel anunt. Ma uitam si-mi faceam tot felul de calcule, desi eram un student care traia in mare parte din bursa. Gaseam de fiecare data o solutie pe care o intindeam pe zeci de ani de plata. De parca cineva ar fi acordat un credit de zeci de mii de euro unui adolescent fara venituri obtinute din salarii. N-aveam eu lucrul asta in vedere. Eu speram. Si tot speram... Asta pana cand BMW Romania mi-a propus sa conduc un 640d timp de cateva zile si am acceptat instant. Nu va puteti imagina emotia cu care m-am urcat in acel Seria 6 albastru. Masina a fost tot ceea ce mi-am imaginat ca poate fi, iar asta nu a facut decat sa imi adanceasca dorinta de a o avea. Chiar si astazi am salvat anuntul masinii respective, chiar daca ea a fost vanduta. Din cand in cand, mai arunc o privire.

Nu vreau, totusi, sa ma intelegi gresit. Mi-a placut sa conduc si X3, am iubit si experienta completa oferita de i8, m-am bucurat de decuplarea DSC-ului la un X5 iarna, am dormit cu drag in Seria 5 Touring, am inteles cum functioneaza o masina electrica in Romania cu i3, am ascultat sunete pe care nu le auzisem inainte folosind Bang&Olufsen-ul disponibil pe X6, am trait intens fiecare rasarit care m-a prins la volanul unui Seria 4 cabrio si mi-am bucurat sufletul in timpul raliului la volanul noului X4 in cadrul Concursului de Eleganta Sinaia, dar in cap tot Seria 6 mi-a ramas si cred ca va sta acolo multa vreme.

TL;DR. Desi am condus peste 25 de modele BMW in ultimii ani, niciunul nu a fost doar cu tractiune spate. Toate aveau xDrive. BMW 118i avea sa devina o experienta fantastica la care nu m-as fi asteptat.

Ajungem, in cele din urma, si la subiectul principal: BMW 118i (F20). Este primul model al marcii bavareze pe care il testez si are sDrive. Cand mi-a spus Alexandru Seremet ca voi avea de-a face cu Seria 1, fara xDrive, pe benzina, in plina iarna si eu aveam planificat doar trasee de munte... Imi pusesem mainile-n cap. Credeam ca voi avea de-a face cu o masina care imi va testa toate calitatile de sofer. Pana la urma, lucrurile au stat putin altfel.

Sper din toata inima ca nu te-am plictisit pana aici. Intram impreuna acum in universul pe care ni-l propune BMW 118i (F20) sau, cum imi place mie sa ii spun, Seria 1 benzinar "micul hoinar".

In primul rand, este esential sa iti spun ca am petrecut mai mult timp cu aceasta masina. In mod normal, un test drive inseamna 3-4 zile. BMW 118i mi-a fost dat pentru aproape trei saptamani. Am avut, asadar, suficient timp in care sa o descopar si sa iti pot oferi tie o opinie obiectiva si completa.

In al doilea rand, este posibil sa te afli aici pentru ca iti doresti o astfel de masina si esti curios sa afli mai multe despre si/sau daca isi merita banii. Daca deja te-ai hotarat ca vrei un Seria 1, atunci ar fi bine sa ramai pana la capat pentru a afla si lucrurile mai putin placute.

Sa pornim!

Esential
MIC
dar suficient de spatios
MOTOR de 1.5 litri
dar vanjos
LED
iluminat optim
TRACTIUNE SPATE
inseamna distractie multa, cand ti-o doresti
Design Exterior

Ai vazut pana acum cateva dintre fotografiile pe care noi le-am realizat cu acest model. Iti recomand sa privesti toata galeria, dupa ce termini de parcurs acest articol. Ai reusit sa iti creionezi o imagine primara asupra masinii (sper). Acum sa o privim impreuna.

Un lucru trebuie sa ne fie clar de la bun inceput: Seria 1 (F20) arata asa cum trebuie sa arate un hatchback. Un design patratos, imbratisat de linii care-i redau un contur voluptuos si proportii potrivite pentru a se incadra perfect in aceasta categorie. Alti constructori auto au inceput deja sa opteze pentru un limbaj de design mai putin agresiv si tind sa transforme masinile de clasa mica intr-o bula pe roti.

Alt aspect esential pentru 118i este redat de faptul ca nu poate fi confundat cu o alta masina pe drum. Fie ca se afla in spatele tau sau in fata ta, vei sti ca e vorba despre un BMW. Cum esentele tari se tin in sticle mici, producatorul bavarez a reusit sa puna in crearea acestui automobil trasaturi definitorii pe care nu ai cum sa nu le observi si apreciezi. Grila clasica, farurile LED, "spranceana" specifica blocului optic fata, farurile de ceata si subtilele decupari din capota pentru a reliefa mai bine spiritul culorilor alb-albastru sunt toate gasite intr-o armonie aproape ideala. As fi spus ca BMW 118i 2018 (F20) este o masina completa, insa exista un anumit model care-i ia fata: M140i, 3 litri, benzina, 340 CP, xDrive.

Din lateral, observam suprafetele vitrate suficient de generoase si faptul ca usile par destul de mici la o prima impresie. Cel putin, usa pentru pasagerii din spate pare decupata in mod abrupt si poate sa transmita, la o prima vedere, senzatia ca locul s-ar putea sa fie extrem de limitat pentru cei care vor calatori alaturi de tine. Analizam si acest lucru mai tarziu, cand pasim in habitaclu. Trecand peste acest lucru, ne este reamintit faptul ca bavarezii au pastrat acea viziune potrivita la care altii au inceput sa renunte. Liniile proeminente care merg de-a lungul caroserie ii confera acestui 118i un profil de masina barbatoasa, pregatita sa infrunte si provocari, nu doar drumuri de oras.

Trecand in spatele masinii observi blocul optic deja arhicunoscut al BMW in forma de L si faptul ca avem o toba de esapament reala. Pentru cunoscatorii marcii sau fanii BMW, se mai poate observa si faptul ca xDrive nu apare nicaieri, asadar suntem anuntati ca este vorba despre un model cu tractiune spate.

Per total, Seria 1 arata asa cum trebuie sa arate un hatchback si inglobeaza principalele trasaturi pe care un BMW trebuie sa le aiba pentru a fi arondat cu usurinta constructorului auto bavarez.

Culoarea masinii este un alt lucru care mi-a placut, intrucat acest gri a scos subtil si placut elementele de identificare ale lui Seria 1 in prim-plan. Mi-ar fi placut un Snapper Rocks Blue sau Long beach Blue, dar asta tine strict de gustul individual.

Pentru ca tot suntem la analiza masinii din afara, vreau sa precizez ca luminile de zi si farurile fata sunt ideale. Desi nu am avut Adaptive LED ca echipament optional, lumina pe care o emana acest bloc optic fata este suficienta pentru a-ti asigura vizibilitatea necesara in aproape orice conditie. Am condus pe timp noapte cand ningea, la crepuscul si in plina ceata. N-am simtit niciodata ca as fi avut insuficienta iluminare. Pentru mine aspectul acesta conteaza foarte mult, asa ca Seria 1 are un plus aici.

Design Interior

Mi-aduc aminte de parca s-ar fi intamplat ieri momentul in care Jeremy Clarkson a incercat sa inghesuie in predecesorul lui 118i testat de mine un "focos nuclear". Au trecut 5 ani de atunci si, culmea, cateva lucruri au ramas neschimbate.

E pentru prima cand ma urc la volanul unui model BMW care are cutia Steptronic (nu Steptronic Sport), navigatia mica (nu Professional), aer conditionat manual si un volan pe care nu l-am putut suporta niciodata. Culmea, 118i nu a avut nici optiunea de volan incalzit bifata. Eram putin dezamagit de masina in prima instanta, insa trebuie sa vezi tot spectrul oferit de o companie auto pentru a-i intelege filosofia de abordare a clientilor si daca oferta unei masini merita sa fie luata in seama chiar si in cazul in care nu exista optiuni multe adaugate.

Asadar, experient cu BMW 118i a fost o dubla provocare. Lipsa xDrive si a unor optiuni cu care am fost obisnuit pana acum m-a ajutat sa descopar ca un BMW poate fi un reprezentant bun al marcii bavareze chiar si fara optiuni de 20 - 30.000 de euro. Lucrul acesta e important. Pachetul de baza oferit pentru orice masina din portofoliu spune multe despre orice constructor auto.

Este Seria 1 un BMW in adevaratul sens al marcii? Da. Este chiar esenta bavareza!

In momentul in care ii deschizi usa si te asezi la volan stii ce conduci si stii pe ce pui mana. O astfel de masina nu este doar o alegere simpla facuta din nevoia de transport. Un sofer care stie ceea ce face si iubeste sa se afle in spatele volanului va fi multumit de 118i fara xDrive si fara alte chichite.

Scaunele din stofa sunt neasteptat de confortabile. Te cuprind bine chiar daca esti putin mai mare si asigura confortul la drum lung. Daca alegi sa le ai electrice, atunci le poti ajusta cu usurinta fix in pozitia pe care ti-o doresti.

Desi vorbim de un hatchback, spatiul este suficient si gandit bine pentru a-ti putea depozita telefonul si doua bautari in fata, iar buzunarele din usi sunt compartimentate inteligent pentru ca tu sa iti poti pune tot ce ai nevoie. Eu, spre exemplu, am reusit sa pun in usa o sticla de apa de 1L in buzunarul din mijloc, sa fac loc de depozitat deseuri in cel mic din fata si sa il pastrez pentru diverse alte lucruri pe cel din spate. N-as fi crezut ca 118i poate fi asa versatil pentru deplasari pe distante lungi, insa am reusit sa fiu confortabil dupa propriile mele mofturi.

Pasagerul din dreapta s-a gandit ca ar fi foarte bine sa luam cu noi in vacanta jumatate de casa, asa ca am pus atatea bagaje in Seria 1 incat nu credeam ca vom mai avea loc de respirat. Organizate si puse cu cap, insa, mi s-a dovedit contrariul. Am luat cu noi (fara sa stim) chiar si un costum de care n-avea nevoie nimeni...

Pornind la drum prin Romania am mai remarcat ca cele doua cotiere sunt asezate atat de bine, incat iti asigura suportul necesar pentru a fi cat mai linistit in timp ce conduci. Intr-o masina atat de mica, spatiul a fost creionat si realizat intr-un mod neasteptat de inteligent.

E drept, insa, ca in spate nu mai era foarte mult loc. Acest aspect este legat de faptul ca tractiunea spate reduce putin din capacitatea de incarcare si face ca locurile din spate sa fie mai putin incapatoare. Odata ajuns in Suceava, mi-am luat parintii si am plecat inspre Gura Humorului. A trebuit sa ne reajustam pozitiile pentru locurile din fata ca sa incapem asa cum trebuie. Pana la urma, am reusit sa ne gasim fiecare pozitia confortabila pentru a porni la drum linistiti. Cu toate astea, este important sa mentionez ca pentru drumuri mai lungi de 500-600 de km va trebui sa faci mai multe pauze pentru a te asigura ca atat tu, cat si cei din spate sunt multumiti de modul in care calatoresc.

Sistemul iDrive, chiar si in varianta standard, ramane cel mai bun de pe piata si este extrem de usor de utilizat. Chiar si tata s-a obisnuit repede cu el. Aerul conditionat este curat si placut, iar AC-ul se adapteaza rapid pentru a-ti oferi temperatura preferata.

Butonul de Start/Stop are o surpriza placuta: poti sa anulezi sistemul de oprire a motorului pentru a face asa zisa economie de carburant! Excelent!

Un alt aspect interesant si la care nu m-am asteptat deloc a fost sistemul de sunet. Desi a fost cel de baza (BMW HiFi), muzica pe care am ascultat-o mi-a fost redata asa cum mi-am dorit. Am fost in proportie de 75% multumit de cum mi-am ascultat piesele preferate, iar eu sunt un om care vrea sa asculte multa muzica in timp ce conduce.

Finalizand detaliile care tin de interiorul acestei masini, pot spune un singur lucru: un BMW este practic, util, usor de recunoscut si se face iubit chiar si cu putine optiuni echipate.

Pret

Credeti-ma sau verificati singur, BMW Seria 1 benzinar "micul hoinar" are 6 variante de echipare, inainte de a intra pe teritoriul optiunilor:

  • Advantage
  • Sport Line
  • Urban Line
  • Sport Line Shadow
  • M Sport
  • M Sport Shadow

Pretul lui BMW 118i (F20) pleaca de la 25.823 de euro si poate trece cu usurinta de pragul de 45.000 de euro.

Iti multumesc ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura!

Pe curand!

Foto: Denis Oros

Newsletter

Whatsapp