2020-01-27 Test Drive: 2017 Renault Megane GT dCi 165 EDC

Test Drive: 2017 Renault Megane GT dCi 165 EDC

2017 Renault Megane GT dCi 165 EDC Test Drive

Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile in care, in lumea auto, existau zvonuri conform carora francezii ar dori sa renunte treptat la unitatile de motorizare diesel. Pe de alta parte, aceasta ipoteza ar avea sens, caci tot mai multe voci indica sfarsitul epocii propulsoarelor de tip diesel.

In orice caz, oricum am dori sa privim aceasta stire, multi dintre noi s-au bucurat la auzul propunerii constructorului din Hexagon. Nu putini erau cei care isi doreau cu ardoare o versiune diesel ceva mai puternica decat cele deja existente in gama (clasicele variante de 110, respectiv 130 de cai putere). Aparitia pe piata a celei mai puternice versiuni diesel Megane reprezenta deci o veste cu adevarat buna!

Renault Megane este un nume important pentru constructorul francez, acesta avand in spate o istorie importanta de nu mai putin de 22 de ani. Lansat pentru prima data tocmai in 1995, Megane a devenit rapid un model de succes pentru Renault, succes reflectat si in cifrele de vanzari, dar si in recunoasterile la nivel international. Pentru cei de la Renault, acest lucru era perfect, luand in considerare perioada nu tocmai prielnica prin care acestia trecusera intre 1980 si 1990. Coroborat cu succesul de care se bucura la acea vreme modelul Clio, Megane nu a facut altceva decat sa contribuie la construirea bunei echitati a numelui Renault.

Prima generatie Renault Megane a fost prezentata de producatorul francez in toamna lui 1995, pe scena Salonului Auto de la Frankfurt. Acesta ne era prezentat la acea vreme drept un inlocuitor al lui Renault 19, prevazut insa cu avantaje importante. Printre acestea se numarau variante imbunatatite ale unitatilor de motorizare, ale transmisiei si ale sasiului. Numele Megane insa fusese auzit pe piata auto cu mult inainte de lansarea propriu-zisa, acesta fiind atribuit unui concept prezentat in 1988. Patru ani mai tarziu, in 1999, aparea pe piata si primul facelift primit de aceasta prima generatie.

Anul 2002 aducea pe piata lansarea celei de-a doua generatii Renault Megane, generatie care nu prea mai avea multe elemente comune cu cea lansata in urma cu sapte ani. Producatorul francez s-a inspirat din punct de vedere al designului de la Avantime, decizie care s-a bucurat de un real succes. Noile modele au fost primite extrem de bine inca de la momentul lansarii, beneficiind de o serie de reactii pozitive atat de la specialistii in domeniu, cat si de la pasionatii auto. Un an mai tarziu, toate acestea se concretizau in premiul pentru „European Car of the Year 2003”. De asemenea, anul 2003 aducea vanzari record pe piata franceza, Megane fiind vandut in aproape 200.000 de exemplare.

Odata cu trecerea anilor insa, pentru a ramane competitiv, modelul Renault Megane avea nevoie de o schimbare. Schimbarea mult dorita a venit in 2008, an in care producatorul francez a prezentat in fata publicului modelele celei de-a treia generatii. Reprezentantii Renault isi laudau noile modele prin nivelul de siguranta oferit, consumul extrem de redus al motorizarilor, gama larga de dotari, chiar si pentru versiunea standard, costul mic de intretinere si nu in ultimul rand, preturile moderate.

La 20 de ani de la lansarea initiala, producatorul francez prezinta pe scena Salonului Auto de la Frankfurt cea de-a patra generatie Megane. Constructorul din Hexagon mizeaza de aceasta data pe un design mult mai provocator si mai agresiv, dar si pe un pachet tehnologic extrem de bine pus la punct. Gama de motorizari anuntata initial cuprindea trei versiuni diesel si doua pe benzina, la care se adauga si o varianta de varf GT pe benzina. In cele din urma, asa cum spuneam si la inceputul articolului, francezii anunta si lansarea versiunii GT diesel.

Curiozitatea echipei Cars.ro a fost satisfacuta odata cu testarea acestei noi variante GT diesel, in momentul de fata, cea mai puternica din gama. Propusa cu o unitate de motorizare dCi cu o capacitate de 1.6 litri, echiparea in cauza este capabila sa dezvolte nu mai putin de 165 de cai putere. Astfel, vorbim despre o versiune care intrece cu numai 5 cai putere versiunile regasite in gamele Kadjar, respectiv Talisman. Ce impresii ne-a lasat noua noul model Renault Megane GT diesel?

Design Exterior

Nu o sa elaboram foate mult pe infatisoarea exterioara. Suntem convinsi ca tuturor va sunt cunoscute deja modelele Megane. Cea de-a patra generatie a adus cu sine un design nou, inspirat de la fratele sau mai mare Talisman. Elementele caracteristice unui Megane sunt prezente fara dar si poate, facand posibila imediata detectie, chiar si de la departare, a unui astfel de model. Noul design tinde sa-i confere lui Megane un caracter puternic si un aspect mai sportiv decat pana in prezent.

Printre elementele care ies cel mai mult in evidenta din punct de vedere al schimbarilor efectuate se remarca atat blocurile optice frontale, cat si stopurile posterioare. Blocurile optice poarta semnatura luminilor de zi in forma literei C, in timp ce stopurile au o infatisare ingusta care se intinde pe toata lungimea hayonului. Versiunea de varf GT ne este propusa cu o bara fata reconceputa astfel incat sa contribuie la construirea lookului sportiv. Partea frontala mai este evidentiata de grila in forma de fagure si de gura de aerisire larga.

La dezvoltarea versiunii de varf Megane GT au constribuit si specialistii din divizia Renault Sport, fapt pentru care logo-ul acestora este amplasat atat deasupra aripilor, cat si in partea din fata si spate a modelului. Partea posterioara se mai distinge si prin prezenta unui difuzor si a doua evacuari cromate. Megane GT este echipat de asemenea cu un set de jante speciale, realizate de cei de la Renault Sport, cu dimensiuni de 18 inci.

Noile modele Megane au castigat ceva si in dimensiuni comparativ cu modelele generatiei anterioare. Astfel, vorbim despre o lungime de 4.359 mm, o latime de 1.814 mm, respectiv o inaltime de 1.447 mm. Ampatamentul noilor modele Renault Megane este de 2.669 mm. Indreptandu-ne deja spre capitolul dedicat habitaclului, notam ca portbagajul este unul destul de incapator, beneficiind de un volum de 434 litri.

Design Interior

Interiorul este in acord cu tendintele sportive ale infatisarii exterioare. Se remarca, in primul rand, scaunele sport si materialele de foarte buna calitate care au fost folosite de aceasta data. Cum ii sta bine unui model cu veleitati sportive, Megane GT beneficiaza de un volan tesit in partea inferioara si de padele din aluminiu. Una-ntr-alta, noua varianta Megane te imbie cu o atmsofera confortabila si spatioasa, astfel incat pasagerii pot beneficia de o experienta placuta la bordul acestui model.

Renault Megane GT beneficiaza de un sistem de infotainment extrem de bine pus la punct, care functioneaza prin intermediul unui ecran tactil de dimensiuni generoase de 8.7 inci. Butoanele fizice au fost inlocuite cu unele comenzi plasate pe marginea ecranului.

Gasim disponibil si un sistem Head-Up Display, gata sa ofere toate informatiile de care ai nevoie in timpul rularii. Butonul MultiSense iti va oferi multiple optiuni de personalizare a modelului. Pentru a activa modul Sport este de ajuns simpla apasare a butonului RS Drive.

Pret

Noul model Renault Megane GT dCi a devenit disponibil si in tara noastra incepand cu luna ianuarie a acestui an, avand un pret de achizitie de 24.100 euro. Intr-adevar, nu este un chilipir, dar este un model care isi merita banii, avand in vedere caracterul acestuia, potrivit atat familistilor, cat si celor care doresc sa abordeze sportiv un automobil.

Videoclipul zilei
4 PROBLEME ALE UNEI MASINI SECOND HAND VECHE
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter