Test Drive: 2017 Renault Kadjar 1.2 TCe 130 CP EDC

Test Drive: 2017 Renault Kadjar 1.2 TCe 130 CP EDC

Inceputul lui 2015 a reprezentat un moment important pentru francezii de la Renault: debutau intr-o zona noua si lansau Renault Kadjar. In anii precedenti, Renault Captur inregistrase succese notabile, asa ca vestea ca echipa Renault isi doreste ceva mai mult nu a fost o surpriza. Si, asa cum bine stim cu totii, inca de pe atunci, segmentul crossoverelor era la mare cautare in lumea auto.

Reprezentantii constructorului din Hexagon si-au dorit ca prin Kadjar sa aduca pe piata o propunere inovatoare si atragatoare pentru fanii acestui segment. Francezii aveau planul facut inca de la bun inceput, astfel incat fratele mai mare a lui Captur sa ajunga in scurt timp un nume important in toate colturile lumii. Pentru inceput, Renault si-a propus sa comercializeze noul Kadjar pe piata din Europa si in unele tari din Africa, urmand ca apoi sa continue cu zona mediteraneana si cu piata asiatica.

Renault Kadjar a fost prezentat in fata presei in data de 2 februarie 2015, in cadrul unui eveniment organizat special la Paris. Gazda ceremoniei de lansare a fost chiar Carlos Ghosn, nimeni altul decat CEO-ul Renault-Nissan. Acesta a prezentat noul Kadjar ca fiind o propunere pentru toti fanii acestui segment de piata, tintind insa acel grup de pasionati care isi doresc un design mai complex, cu linii mai sofisticate. Asadar, aveam intrunite toate premisele necesare pentru a ne da seama ca noul model Kadjar urma sa fie unul dintre modelele importante despre care se va vorbi in urmatorii ani.

Cei de la Renault anticipau rezultate de succes pentru Kadjar, anuntand chiar de la evenimentul de lansare ca se asteapta vanzarea a 120.000 de unitati pana la finalul anului 2016. Mai mult decat atat, reprezentantii constructorului francez au anuntat ca unul dintre obiectivele lui Kadjar este sa urce pana pe pozitia a treia a celor mai bine vandute SUV-uri din Europa.

Lupta in acest segment de piata nu este deloc una usoara, Nissan Qashqai si Volkswagen Tiguan fiind cele mai cunoscute nume despre care Kadjar nu prea indraznea sa creada ca sunt de depasit. Insa, nici celelalte nume din segment nu erau de neglijat, Kadjar avand ca rivali directi modele precum Hyundai ix35, Mazda CX-5, Skoda Yeti, Kia Sportage, Mitsubishi ASX sau Suzuki X-Cross.

In cele din urma, Renault Kadjar ajungea in fata publicului larg o luna mai tarziu, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Vanzarile urmau sa inceapa in luna aprilie pe piata din Europa, continuand un an mai tarziu cu teritoriile mai indepartate din China. Crossoverul ne-a fost prezentat acolo drept un model care se dovedeste a fi extrem de fiabil, fiind perfect atat pentru drumurile de zi cu zi din mediul urban, cat si pentru escapadele de la sfarsitul saptamanii. Asa cum probabil va amintiti, Kadjar a fost primit foarte bine in cadrul evenimentului de lansare de la Geneva.

Daca la auzul numelui Kadjar ridicati din sprancene, trebuie sa stiti ca producatorul francez a avut in spate un rationament destul de complex. Lasand la o parte cuvintele din limba franceza din care provine, Kadjar este si denumirea unei dinastii de regi persani. Noile modele Kadjar sunt produse la fabrica Renault din Spania, Palencia, alaturi de modelele Megane. Modelele dedicate pietei asiatice vor fi produse intr-o uzina din Wuhan, in colaborare cu producatorul local Dongfeng.

Renault Kadjar s-a ridicat repede la inaltimea pronosticurilor, fiind comercializat in peste 120.000 de unitati pana la sfarsitul lui 2016. Prin acest volum de vanzari, Kadjar reusise deja sa urce pana pe a cincea pozitie in topul vanzarii modelelor din acest segment.

Curiozitatea a fost mare si pentru echipa Cars.ro, asa ca abia am asteptat sa testam un model Kadjar. Asadar, iata-ne la volanul lui Kadjar TCe 130, singurul model pe benzina disponibil pe piata de la noi, beneficiind de o transmisie automata EDC cu sapte rapoarte.

Design exterior

Design exterior

In ceea ce priveste infatisarea exterioara a lui Kadjar, avem clar de-a face cu un model extrem de atragator, considerat de multi drept unul dintre cele mai aratoase modele din gama producatorului francez. Iar noi, romanii, avem un motiv de mandrie in asta, formele lui Kadjar fiind realizate dupa schita creata de un roman care lucreaza pentru Renault. Victor Sfiazof este numele celui care a pus bazele acestui Renault Kadjar, proiectul fiind continuat mai apoi de un francez. Insa, meritele romanului au fost accentuate chiar si de Laurens van der Acker, deja celebrul sef al echipei de design Renault.

Renault Kadjar are la baza aceeasi platforma CFM pe care grupul Renault-Nissan o utilizeaza si pentru modelul Qashqai, deci exista similitudini intre cele doua modele. Reprezentantii Renault au spus ca elementele tehnice sunt similare la cele doua modele in proportie de 30 sau 40 de procente. Alura genera a lui Kadjar, precum si dimensiunile, scot in evidenta asemanarea, insa liniile mai complexe ale lui Renault Kadjar fac diferenta.

Kadjar ne-a fost prezentat drept un crossover care imbina caracteristicile regasite in mai multe segmente: SUV, compact, respectiv monovolum. De asemenea, designul lui Kadjar este inspirat de la conceptele Captur, respectiv Dezir. In orice caz, in linii mari, Kadjar inspira robustete si un dinamism exemplar, aratandu-ne ca este pregatit de aventura.

Totodata, oficialii constructorului francez spun despre Kadjar ca este un model cu personalitate puternica si cu o mare putere de seductie. Grila frontala bine definita sugereaza forta noului Kadjar, iar aripile fata si spate, specifice unui SUV, ne arata temperamentul aventuros al acestuia. Farurile LED in forma literei C confera modelului un plus de eleganta si de rafinament.

Dimensiunile acestui model vin sa confirme stilul extrem de dinamic. Astfel, Renault Kadjar beneficiaza de o lungime de 4.449 mm, de o latime de 1.836 mm, respectiv de o inaltime de 1.607 mm. Ampatamentul lui este de 2.646 mm, in timp ce masa totala ajunge pana la 1.381 de kilograme. Completam fisa tehnica cu volumul portbagajului care are 472 de litri, dar care poate fi marit.

Design interior

Ajungand la nivelul habitaclului, ne dam seama ca cei de la Renault chiar au reusit sa creeze un interior comparabil cu cel al unui model premium. Primul aspect important este acela al spatiului extrem de generos de care vor beneficia atat cei din fata, cat si pasagerii din spate. Materialele de top folosite de cei de la Renault vor spori confortul pasagerilor.

Si la capitolul antifonare sta foarte bine Kadjar, acesta dovedindu-se extrem de silentios pe drumurile noastre. Scaunele sunt foarte bine profilate si asigura sustinere laterala, oferind un plus de confort.

Din punct de vedere al tehnologiei, Kadjar beneficiaza de un sistem de infotainment R-Link 2 care indeplineste toate cerintele. Sistemul dispune de un ecran multimedia tactil cu dimensiuni de 7 inci, caruia i se alatura un sistem de navigatie 2.5D si conectivitate gratuita la internet in primul an dupa achizitia masinii. Modelul nostru beneficia si de aportul unui sistem audio Bose cu sapte boxe si cu un subwoofer montat in portbagaj.

Preț

Cel mai accesibil model echipat cu unitatea de motorizare pe care v-am prezentat-o noi este cel care vine cu versiunea de echipare de baza „Life” si care are un pret de 17.453 de euro. In cazul in care va doriti sa faceti trecerea de la cutia manuala la cutia automata EDC, veti mai avea de platit un surplus de 1.440 de euro. Modelul echipat in versiunea de varf „Intens” va va scoate din conturi 23.800 de euro.

Avand in vedere infatisarea atractiva si interiorul foarte aproape de modele premium, nu putem decat sa marcam inca o experienta placuta la bordul unui model Renault, de data asta Kadjar. Faptul ca acesta este potrivit atat drumurilor urbane necesare treburilor de zi cu zi, cat si unor iesiri pe teren ceva mai accidentat, il face o alegere extrem de inspirata pentru familii, dar si pentru cei care au nevoie de o masina solida, dinamica, eleganta si capabila sa faca fata pe aproape orice drum.

VIDEOCLIPUL ZILEI