Test Drive: 2017 Peugeot 3008 GT

2017 Peugeot 3008 GT

Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata auto, mai e si unul care are un background destul de interesant. De ce spunem asta? Ei bine, lansarea lui a fost de poveste, cu un impact direct asupra vanzarilor. Francezii si-au admis lipsa de inspiratie de la acel moment si au readus 3008-ul pe drumul cel bun.

Daca trecem in revista istoria lui 3008, acesta isi are debutul undeva in anul 2008, atunci cand constructorul francez prezinta pietii un nou crossover compact. Peugeot 3008 a fost lansat in frumoasa statiune Dubrovnik din Croatia, ajungand pe majoritatea pietelor auto in anul 2009. Lansarea lui 3008 nu a fost una dintre cele mai bune, lucru datorat in mare parte designului ales de francezi, aspru criticat de pasionati. Se poate spune ca acel an reprezinta pentru lumea auto si sfarsitul monovolumelor compacte, acestea disparand mai apoi aproape complet din peisaj.

Chiar daca Peugeot 3008 nu s-a bucurat de comentarii pozitive post lansare, au existat si specialisti din lumea auto care sa-l aprecieze. Spre exemplu, doua publicatii de specialitate din Marea Britanie, respectiv Irlanda, au declarat modelul 3008 drept „Car of the Year” in anul 2010. Cu toate acestea, se pare ca pasionatii auto au avut ultimul cuvant, iar cifra de vanzari inregistrata de Peugeot 3008 nu a fost una satisfacatoare.

Francezii de la Peugeot au constientizat faptul ca designul ales pentru modelul 3008 lasa de dorit, asa ca s-au mobilizat pentru a dezvolta un nou model care sa intruneasca cerintele pietei, una in care SUV-urile compacte incepusera sa se bucure de o apreciere din ce in ce mai ridicata. Asa ia nastere noul 3008, un SUV compact in adevaratul sens al cuvantului, gata sa faca fata unui segment al pietei auto extrem de bine pus la punct. Misiunea noului 3008 nu era una deloc usoara, noul model al francezilor urmand a concura cu nume importante precum Nissan Qashqai, Kia Sportage sau Volkswagen Tiguan.

Asadar, cea de-a doua generatie Peugeot 3008 este adusa de constructorul francez in fata spectatorilor adunati la editia din urma cu un an a Salonului Auto de la Paris. Producatorul francez a pus pret de aceasta data pe limbajul de design ales, atat in ceea ce priveste infatisarea exterioara a modelului, cat si habitaclul acestuia. Reactiile in urma lansarii au fost pe masura asteptarilor constructorului, atat din partea pasionatilor auto prezenti la eveniment, cat si din partea jurnalistilor de specialitate.

Succesul avut in momentul lansarii s-a tradus imediat si in cifra de vanzari inregistrata de noul 3008, acesta avand in primele sase luni de la comercializare peste o suta de mii de cumparatori. Mai important decat acest numar a fost procentul de aproximativ 50% de primi clienti ai unui model Porsche din totalul cumparatorilor lui 3008, ceea ce inseamna ca modelul ales de costructorul francez a fost cel castigator. Noul Peugeot 3008 a fost desemnat ulterior si „European Car of the Year” in urma celui mai prestigios concurs de acest gen de pe teritoriul Europei.

Dupa cum probabil multi dintre voi stiu deja, modelele celei de-a doua generatii Peugeot 3008 vin in doua versiuni: una pe benzina, respectiv una de tip diesel. Pe langa asta, francezii ne-au mai prezentat si o versiune ceva mai puternica, denumita scurt si la obiect 3008 GT. Aceasta versiune nu beneficiaza in mod special de schimbari de ordin tehnic, insa se bucura de cateva modificari de ordin estetic atat la exterior, cat si la interior.

Daca va numarati printre cititorii nostri fideli, stiti deja ca facem parte din categoria pasionatilor auto extrem de curiosi, de aceea facem tot posibilul sa testam cele mai noi modele scoase pe piata, mai ales atunci cand este vorba despre un model recent castigator al prestigiosului premiu „European Car of the Year”. Asadar, pentru cateva zile echipa Cars.ro a testat un model Peugeot 3008 GT, echipat cu o unitate de motorizare BlueHDI cu o capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 180 de cai putere. Francezii au renuntat la oferirea unei versiuni cu tractiune integrala pentru aceasta generatie secunda 3008, asa ca avem de-a face cu o versiune cu tractiune 4x2.

Design Exterior

Nu o sa elaboram foarte mult in privinta aspectului exterior. Am conchis ca, de data aceasta, francezii au ales cartea castigatoare in materie de design, noile modele 3008 fiind foarte apreciate in comunitatea auto. Desi prezenti intr-un segment de piata extrem de aglomerat, Peugeot 3008 se pare ca reprezinta unul dintre cele mai cautate modele, lucru confirmat si de recunoasterea oficiala a premiului amintit mai devreme.

Daca primul 3008 lansat in urma cu aproape 10 ani pe piata avea forma unui monovolum, noul 3008 beneficiaza de un aspect exterior agresiv, in conformitate cu tendintele actuale. Au existat totusi mici modificari de design exterior in comparatie cu versiunile standard. Printre acestea enumeram: grila frontala, reconceputa intr-o forma mai speciala, barele din aluminiu de pe plafon, oglinzile laterale cromate sau caroseria vopsita in doua culori in stilul Coupe Franche. Bineinteles, nu putem uita nici de jantele dedicate cu dimensiuni de 19 inci cu care aceasta versiune speciala vine dotata.

Noile modele 3008 au fost construite avand la baza noua platforma a Grupului, asa ca acestea sunt ceva mai bine proportionate si cu o masa totala mai redusa. Daca tot veni vorba de dimensiuni, 3008 GT beneficiaza de o lungime de 4447 mm, de o latime de 1841 mm, respectiv de o inaltime de 1624 mm. De asemenea, ampatamentul este ceva mai lung, masurand acum 2675 mm, in timp ce masa totata a automobilului este de 1465 de kilograme.

Design Interior

Piesa de rezistenta a noilor modele 3008 se regaseste la nivelul habitaclului. Francezii au reusit sa puna la punct un interior atractiv, avangardist si spectaculos. E clar ca acestia si-au dorit sa ofere viitorilor soferi si pasageri un grad de confort ridicat. Materialele folosite sunt de cea mai buna calitate, amestecul de piele si Alcantara formand un mix perfect. Portbagajul este unul dintre cele mai incapatoare din segment, beneficiind de un volum de 528 de litri.

Pe langa materialele de foarte buna calitate folosite, noile modele sunt echipate si cu tehnologii de ultima generatie. Se remarca display-ul cu dimensiuni de 12.3 inci care a luat locul ceasurilor de bord, care poarta numele de i-Cockpit. Totodata, in varful bordului poate fi regasit si cel de-al doilea ecran, cu dimensiuni de 8 inci.

Acest i-Cockpit se pare ca reprezinta unul dintre cele mai importante plusuri pe care francezii le-au adus odata cu lansarea noilor modele 3008, fiind unul dintre cele mai laudate elemente de acest gen din segment. De asemenea, pasagerii vor avea optiuni multiple de personalizare a ambiantei de la interior. Viitorii clienti Peugeot 3008 GT vor mai avea la dispozitie un sistem de navigatie TomTom si un sistem audio Focal cu o putere de 515W.

Pret

Cum se traduc toate cele de mai sus in pretul de cumparare? Ca sa plecati acasa la bordul unui 3008 GT, trebuie sa scoteti din conturi in jur de 33.400 de Euro. Versiunile standard sunt ceva mai accesibile, cu preturi de plecare de putin peste 20.000 euro.

Reactia constructorului la feedback-ul pietii in privinta generatiei lansate in 2008 este una de apreciat. Pasionatii auto se pot bucura acum de un Peugeot 3008 GT cu aspectul sau exterior extrem de atractiv si se pot rasfata intr-un interior confortabil, raliat la tendintele tehnologice.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp