Test Drive: 2017 Nissan X-Trail

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 18 Iunie 2017

In ultima vreme, segmentul crossoverelor a devenit unul extrem de disputat, iar atentia pasionatilor auto se indreapta din ce in ce mai mult inspre aceste modele. Ei bine, unul dintre modelele care a spart gheata in acest segment pe la inceputul anilor 2000 a fost Nissan X-Trail.

Prima generatie X-Trail a fost prezentata in toamna lui 2000, in cadrul Salonului Auto de la Paris. Asa cum va spuneam, acele vremuri au consemnat atentia din ce in ce mai crescuta pe care producatorii auto o acordau acestui segment. Spre exemplu, la inceputul acelei perioade gaseam pe piata modele precum Suzuki Grand Vitara, Mazda Tribute, Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Ford Escape sau Honda CR-V. Asadar, prima generatie Nissan X-Trail a fost dezvaluita in toamna lui 2000, urmand sa fie disponibila pe piata pentru urmatorii sapte ani.

Salonul Auto de la Geneva din primavara lui 2007 avea sa ne dezvaluie cea de-a doua generatie a crossoverului nipon. Vanzarile acesteia au inceput in acelasi an pe pietele din Japonia, Europa sau Australia, ajungand apoi in Statele Unite sub denumirea de Nissan Rogue. Astazi ne focusam pe cea de-a treia generatie Nissan X-Trail, ale carei modele au debutat in 2013 cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.

Misiunea acestor noi modele nu era una deloc usoara, vechea generatia bucurandu-se de un succes considerabil in cei sapte ani de viata. Mai mult decat atat, X-Trail devenise unul dintre cele mai cunoscute nume din portofoliul constructorului nipon si, de asemenea, unul dintre cele mai bine vandute modele. Reprezentantii constructorului japonez au pariat pe o noua platforma, pe o infatisare exterioara complet schimbata, mult mai moderna si mai eleganta, cu un habitaclu nou.

Cea de-a treia generatie X-Trail a venit pe piata europeana ca un inlocuitor atat pentru modelele generatiei precedente, cat si pentru Qashqai 2+2. Anul trecut a fost cel care a scos la iveala faceliftul propus de cei de la Nissan pentru aceasta a treia generatie X-Trail. Mai intai am putut vedea imaginile cu noua versiune dedicata pietei asiatice, apoi am vazut cum arata noul Nissan Rogue, versiunea lui X-Trail de peste ocean.

Premiera versiunii europene a avut loc in cadrul finalei UEFA Champions League, beneficiind astfel de o expunere la nivel inalt pe batranul continent. Acum ca ne-am lamurit cum a evoluat in timp acest important model din gama producatorului nipon, haideti sa trecem la modelul pe care am avut ocazia sa il testam.

Reprezentanta Nissan din Romania ne-a pus la dispozitie un model X-Trail, de culoare albastru metalizat, echipat cu dotari standard si cu o versiune de echipare Tekna.

Modelul nostru dispunea sub capota de o unitate de motorizare dCi cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa dezvolte 177 de cai putere si un cuplu maxim de 380 Nm. De asemenea, modelul a venit echipat cu un sistem de tractiune integrala All Mode 4x4. In randurile urmatoare, o sa va impartasim mai multe detalii, cat si impresia pe care ne-a lasat-o acest model.

Design Exterior

Uitandu-ne la infatisarea exterioara a modelelor celei de-a treia generatii, nu avem cum sa nu remarcam evolutia lui X-Trail. Noua generatie a capatat un aspect ceva mai modern si mai elegant, lucru care i-a adus, din punctul nostru de vedere, un mare punct in plus, desi au existat si unele voci care au reclamat faptul ca aceasta noua generatie a renuntat la aspectul robust, specific off-road-ului, cu care ne obisnuisera primele doua generatii.

Chiar daca modelul este in continuare la fel de capabil pentru off-road, parca acum te gandesti de doua ori inainte de a-l baga pe teren accidentat sau prin padure si noroi. Din punct de vedere al designului exterior, noua generatie X-Trail a preluat o serie de elemente de la Qashqai, cele doua modele avand similitudini evidente in anumite privinte.

Miscarea celor de la Nissan de a moderniza acest model pare una destul de logica, daca este sa privim in contextul general: noile X-Trail aveau ca misiune principala sa lupte de la egal la egal cu numeroasele modele aparute in ultimul timp pe piata. Lupta, insa, nu mai e aceeasi ca la inceputul anilor 2000, atunci cand popularitatea crossoverelor era la inceput de drum.

Totusi, exista si diferente precum noile bare de protectie, grila frontala care a fost reconceputa sau blocurile optice care acum pot fi complet pe baza de LED-uri. In ceea ce priveste infatisarea exterioara, putem spune ca noul X-Trail se prezinta foarte bine, beneficiind de un aspect dinamic si modern.

In comparatie cu modelele generatiei precedente, este adevarat ca acestea au castigat putin in latime, pierzand in acelasi timp in lungime si pe inaltime. Plusul la capitolul latime il face parca sa para mai mare si la interior.

Noua generatie X-Trail se prezinta asadar cu o lungime de 4.640 mm, cu o latime de 1.830 mm si cu o inaltime de 1.715 mm. Ampatamentul noilor modele este de 2.705 mm, in timp ce masa totala a acestora a ajuns acum la 2.400 kilograme. Portbagajul este destul de incapator si acesta, beneficiind de un volum de depozitare de 550 de litri.

Design Interior

Ajungand la nivelul habitaclului vom observa aceeasi schimbare majora de stil in comparatie cu generatia anterioara. Daca pana acum vorbeam despre un interior mai pe stil utilitar, acum avem in fata un interior cu un aer modern si materiale de inalta calitate.

In timp ce despre exterior spuneam mai devreme ca prezinta similitudini importante cu Qashqai, la interior, diferentele exista doar intr-o oarecare masura. Noi am perceput acest aspect la modul pozitiv, X-Trail surclasand Qashqai-ul, din punct nostru de vedere.

Habitaclul este unul deosebit de confortabil, indicand probabil si un potential target catre publicului familist al celor de la Nissan. Materialele folosite sunt unele de buna calitate, si cresc astfel nivelul de confort atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate.

Cei care vor ocupa bancheta din spate mai primesc un punct important care ii avantajeaza, deoarece noile modele beneficiaza de un plus de ampatament, lucru care se traduce printr-un spatiu mai generos la nivelul picioarelor.

Bancheta din spate poate adaposti trei persoane fara probleme, iar la nevoie, in locul portbagajului se mai poate monta o bancheta pentru doua persoane, mai exact pentru doi copii, deoarece spatiul ramane totusi destul de limitat.

De asemenea, tot la nivelul interiorului, ies in evidenta volanul incalzit, preluat de la Qashqai facelift sau sistemul audio Bose premium cu opt difuzoare. Regasim insertii din piele atat la nivelul bordului, cat si la nivelul tunelului central. Totodata, remarcam si ca sistemul multimedia Advanced Drive Assist cu ecran color de 5 inci se prezinta mult mai bine acum, dispunand de un design mai modern si de o abordare mai facila a utilizatorului.

Motorizare

La capitolul motorizari tehnice, va putem spune ca noile modele Nissan X-Trail pot fi echipate cu o motorizare pe benzina, respectiv doua de tip diesel. Motorizarea pe benzina este oferita intr-o varianta care ofera 163 de cai putere si este cuplata cu o cutie de viteze manuala si alaturata unui sistem de tractiune pe puntea fata. Motorizarile de tip diesel sunt reprezentate de doua propulsoare de 1.6, respectiv 2.0 litri. Cel mai accesibil model dintre cele doua produce o putere de 130 de cai si un cuplu maxim de 320 Nm.

Asa cum va spuneam si la inceput, modelul pe care l-am condus noi avea sub capota o unitate de motorizare diesel de 2.0 litri, capabila sa produca 177 de cai putere si un cuplu maxim de 380 Nm. Propulsorul in cauza este alaturat unui sistem de tractiune integrala All Mode 4x4 si este cuplat la o cutie de viteze automata X-Tronic cu raport continuu variabil.

Marturisim ca noua ni s-a parut excelent realizata aceasta combinatie, care asigura atat putere suficienta, cat si un confort ridicat in utilizare. In ceea ce ne priveste, cifrele de performanta pe care le stabileste un Nissan X – Trail astfel echipat sunt destul de bune.

Vorbim despre o viteza maxima care poate atinge 196 km/h, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata in 10 secunde. Producatorul promite un consum mediu de 6.1 litri consumati pentru parcurgerea a 100 de kilometri, insa, mai mult ca sigur ca acesta va fi ceva mai mare. In orice caz, consumul va diferi destul de mult in functie de modul de rulare pe care il alegeti si in functie de conditiile de drum pe care va aflati.

Un punct important al lui Nissan X-Trail il reprezinta si suspensia multilink pe spate, care isi dovedeste utilitatea atunci cand ajungeti pe un drum ceva mai denivelat sau cu multe gropi.

Absorbtia socurilor se prezinta destul de bine, insa, pe masura ce drumul se va prezenta in conditii mai proaste, cu atat mai zgomotoasa va deveni si suspensia. Reprezentantii Nissan au adus pe noile modele X-Trail si sistemul Active Ride Control, un sistem care se dovedeste a fi util in cazul drumurilor mai proaste.

Pret

In concluzie, noi credem cu tarie ca noul Nissan X-Trail poate fi o alegere inspirata pentru cei care isi doresc un automobil din aceasta categorie.

Odata cu modificarea habitaclului, X-Trail a devenit o optiune si pentru soferii familisti, care acum pot achizitiona un model cu interior incapator, dar care este capabil sa faca fata si unui drum ceva mai accidentat.

Si daca tot am pomenit cuvantul achizitie, modelul testat de noi, echipat cu toate dotarile prezentate in randurile de mai sus, are un pret in Romania de putin peste 39.000 euro, cu toate taxele incluse.

Siguranta

Si la capitolul siguranta stau destul de bine noile modele Nissan X-Trail, acestea fiind echipate cu airbaguri pentru sofer si pasager, airbaguri laterale, ABS, EBD, ESP, senzori de parcare, Brake Assist, Sistem Chassis Control, sistem de imobilizare NATS sau sistem de monitorizare a presiunii din roti.

Mai mult de atat, sunt disponibile si asistenta la pornirea din rampa, avertizarea in cazul unui unghi mort, detectarea obiectelor in miscare, avertizarea incalcarii benzii de rulare, anticiparea franarii de urgenta sau recunoasterea indicatoarelor rutiere.

Nivel de echipare Tekna

Dupa cum mentionam la inceput, modelul pe care l-am testat noi beneficia de un nivel de echipare Tekna, care include dotari de top. Cele mai notabile sunt: oglinzile reglabile electric si incalzite, luminile de zi cu LED, farurile cu LED, proiectoarele de ceata, geamurile laterale spate si luneta fumurii, jantele din aliaj cu dimensiuni de 19 inci.

De asemenea, mai sunt disponibile dotari precum sistemul Start-Stop, frana de mana electronica, inchiderea centralizata, sistemul de navigatie cu ecran color de 7 inci, sistemul de asistenta la parcare cu vedere de 360 grade, sistemul Cruise Control, limitatorul de viteza, plafonul panoramic cu trapa electrica, cheia inteligenta sau hayonul cu actionare electrica.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Etichete: nissan, nissan x-trail, suv

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

Cand dai peste o reteta castigatoare, ale carei rezultate sunt foarte apreciate, orice alterare a ingredientelor se resimte instant si nu intotdeauna in sens pozitiv. Domeniul auto este unul capricios,...
de - 29 Septembrie 2017
Cand cei de la Jaguar si-au anuntat intentiile de a dezvolta un model de tip SUV, cei mai multi dintre noi au ridicat din sprancene. Toate forumurile comunitatilor de pasionati...
de - 25 Septembrie 2017
Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune...
de - 15 August 2017
Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile...
de - 13 August 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook