Dragoste la primul test drive. Cu Mazda MX-5 pe Transfagarasan.

Articol scris de Anita Panait, in data de 12 August 2017

Stiti senzatia aceea minunata cand faci ceva pentru prima oara? Asa a fost pentru mine experienta pe care am avut-o la volanul Mazda MX-5, cu ocazia organizarii test drive-ului Transfagarasan Experience. Am pornit la drum spre Sibiu cu mult entuziasm, asa cum pornesc de fiecare data. Nu stiam insa ca imi va lasa urme adanci in suflet. Masinuta asta mica, ce nu ascunde sute de cai putere sub capota, iti poate da senzatii tari la volan, dar si dependenta.

Am ajuns seara si ne-am cazat intr-unul dintre hotelurile mele preferate din Romania, Hilton Sibiu. Totul foarte bine organizat, de la primire pana la program si modul de transmitere a informatiilor. La intrare, trona un panou pregatit cu cheile masinilor parte din experienta ce urma a doua zi. Fiecare model descris in detaliu si gata sa fie rezervat. Am dat tarcoale panoului pana cand am hotarit sa aleg si eu modelul de cu seara. Dupa un schimb de SMS-uri cu specialistul de acasa, am rezervat bucuroasa masina dorita.

Am pornit devreme spre ceea ce se anunta o zi absolut superba, perfecta pentru o sesiune de condus cu adrenalina, pe unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume. Sceptica, in prima faza, vazand masina asa mica si joasa, am preferat sa incep test drive-ul din postura de copilot. Insa, de cum m-am asezat in scaun, am simtit un confort aparte si m-am relaxat. Am avut noroc si de o zi minunata de vara, cumva parca impotriva tuturor avertismentelor meteo, care anuntasera ploaie. Pesemne insa, ne era sortit sa ne bucuram la maxim de ceea ce avea de oferit masina. Si a avut, mult peste asteptari.

Demonstrand o stabilitate excelenta, Mazda MX-5 m-a impresionat si mi-a dat convingerile peste cap. Sigur, convingerile unei femei despre masini poate nu-s considerate mereu cele mai relevante. Stiu insa ca am iubit aceasta masina de la primul calcat de ambreiaj. Indiferent de viteza cu care am testat curbele Transfagarasanului, cele 4 roti s-au lipit parca de asfalt, dand o senzatie de siguranta totala si, totodata, cu o manevrabilitate excelenta.

Cu cat mergi mai repde, cu atat se aude mai bine. Iar starea pe care ti-o da este ca nu mai vrei sa te dai jos de la volan. De cand ma stiu, am evitat pe cat posibil masinile mici, preferand oricand SUV-urile. Este pentru prima data cand o masina mica ma cucereste iremediabil, facandu-ma sa-mi reconsider perceptia.

Auzisem nenumarate “legende” despre minunatia MX-5, insa imi trecusera mereu pe langa urechi, pana sa ma urc la volanul unui exemplar. Am ales din parcul pregatit pentru test drive o Mazda MX-5 Soul Red, decapotabila, cu 6 trepte de viteza, manuala, 160 CP, motor pe benzina. Una dintre cele mai bune variante, am aflat dupa. Pare-se ca am fost sfatuita bine de echipa. Caci ce a urmat din momentul pornirii motorului, e poveste. Am condus deci cel mai puternic motor disponibil pe un MX-5, insa puterea a palit cu siguranta in fata manevrabilitatii fantastice si a modului in care s-a comportat la fiecare viraj, cu o singuranta si stabilitate precise, pe care eu una rar le-am intalnit pana acum. Nu m-am simtit nici o clipa in pericol, desi multe curbe pareau imposibil de controlat la apasarea pedalei pana la capat.

Pe drumul Transfagarasanului, masina parca dansa, cu siguranta si aderenta unui campion. Transmitand un sunet firav, chiar melodios al motorului, indiferent de cat de adanc apasai pedala de viteza. Ma tot gandisem pana sa ajungem la locul cu pricina, de ce au ales sa organizeze test-drive-ul in timpul saptamanii. Fusesem cat pe aci sa si intreb, insa ceva m-a retinut. Abia cand am inceput explorarea unuia dintre cele mai frumoase drumuri din lume, am inteles motivul: lipsa aglomeratiei. Care ne-a permis sa ii testam limitele, sa o cunoastem si sa o “descoasem” in toate felurile. Ce viraje, ce stari, ce sprinteneala. O masina care si-a aratat sportivitatea, fara sa fie nevoie de viteza ca unitate de masura.

Si pentru ca m-am simtit in armonie totala cu MX-5-ul pe minunatul Transfagarasan, cu ale sale 27 de curbe stranse, am simtit nevoia sa caut mai multe informatii despre masina care m-a pus serios pe ganduri. Nu degeaba comunica pe conceptul Drive Together, care in aceasta escapada a avut poate mai mult sens ca niciodata, dupa cum chiar reprezentantii spun.

La interior, se observa cu ochiul liber accentul pus pe calitate dar si minimalismul afisat in acelasi timp. S-a inlaturat orice greutate inutila, pentru a reduce din gabarit cat mai mult si pentru a face posibil efectul de plutire, atunci cand esti la volan. Mazda MX-5 este echilibrata si totodata distractiva.

Intru de voie buna si cu drag in fan clubul Mazda MX-5 si, cu siguranta ar fi prima mea alegere ca a doua masina, la volanul careia m-as urca mereu cu drag pentru plimbari romantice, escapade de weekend sau pur si simplu evadari in 2 din cotidian. Caci da, nu in ultimul rand, as spune ca o trasatura cheie a masinii este si romantismul. Cu persoana potrivita alaturi, sinergia e totala.

Ca o femeie atenta la detalii ce sunt, nu am putut sa nu remarc si organizarea impecabila. Echipa de PR a brandului a facut eforturi pentru a se asigura ca toata experienta Transfagarasan Experience sa fie una speciala, de la momentul sosirii, pana la plecare. Iar eu apreciez profesionalismul si il laud de fiecare data cand il intalnesc.

Iata ce ar trebui sa stii despre Mazda MX-5:

  • Roadsterul MX-5 este singura masina din istorie care a castigat in  2016 cele 2 premii majore din industrie: Masina Anului in Lume si RedDot Design Award(am inteles acum si de ce).
  • Designul KODO i-a adus chiar cea mai inalta distinctive in cadrul competitiei RedDot Awards: Best of the Best.
  • Toate versiunile au 2 locuri, iar modelul in sine a fost construit pur si simplu pentru placerea de a conduce.
  • Este cel mai bine vandut Roadster din lume
  • Cea mai puternica versiune atinge un maxim de 214 km/ora, iar sprintul de la 0 la 100 km se face in 7.3 secunde.
  • Pretul porneste de 20.000 Euro si ajunge pana la aprox. 31.000 pentru cel mai dotat model, Revolution Top RF 160 CP, care poate fi achizitionat fie cu cutie manuala in 6 trepte fie cutie automata.
  • Beneficiaza de tehnologia SKYACTIV, o inovatie ce imbunatateste dinamica masinii pe toate planurile, crescandu-i performantele in acelasi timp. Noua tehnologie ofera un control integrat al motorului, transmisiei, sasiului si caroseriei, dand senzatia de uniune cu masina.
  • Are o greutate mult redusa, de putin peste 1 tona.
  • La versiunile decapotabile, acoperisul pliabil automat este cel mai rapid din lume, retractarea sau extinderea facandu-se in doar 13 secunde de la actionarea comenzii.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Cand cei de la Jaguar si-au anuntat intentiile de a dezvolta un model de tip SUV, cei mai multi dintre noi au ridicat din sprancene. Toate forumurile comunitatilor de pasionati...
de - 25 Septembrie 2017
Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune...
de - 15 August 2017
Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile...
de - 13 August 2017

Cele mai noi anunturi

15950.00 EUR - 18 Octombrie 2017
625.00 EUR - 18 Octombrie 2017
15799.00 EUR - 18 Octombrie 2017
85000.00 EUR - 18 Octombrie 2017
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare