Test Drive: 2017 Mazda CX-5

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 29 Septembrie 2017

Cand dai peste o reteta castigatoare, ale carei rezultate sunt foarte apreciate, orice alterare a ingredientelor se resimte instant si nu intotdeauna in sens pozitiv. Domeniul auto este unul capricios, cu tendinte intr-o continua miscare, cu o competitie unde noutatile apar peste noapte, dar mai ales cu clienti dornici mereu de mai mult si mai bine. Asadar, un producator nu poate pastra pe termen nelimitat un model auto de succes. Piata ii va cere sa se reinventeze.

Avem astazi in prim plan modelul CX-5, cu care cei de la Mazda au reusit sa dea lovitura pe piata auto internationala acum cativa ani. Mazda CX-5 este un crossover compact prezentat pentru prima data in fata publicului in anul 2011, in cadrul Tokyo Motor Show. Productia modelului nipon a inceput un an mai tarziu, fiind primul model care avea la baza celebrul limbaj de design „KODO – Soul of Motion”. Noile modele CX-5 erau dezvoltate pe aceeasi platforma pe care o intalneam si la modelele Mazda3, respectiv Mazda6.

Pe langa limbajul de design, Mazda CX-5 mai beneficia de o premiera, fiind primul model care dispunea de intreaga tehnologie SkyActiv dezvoltata de constructorul nipon. Tehnologia SkyActiv presupunea o platforma rigida si de greutate redusa, alaturata unor noi unitati de motorizare mai eficiente si unei transmisii imbunatatite. Toate aceste upgrade-uri se traduceau intr-un consum mai bun de combustibil si intr-un grad mai redus de emisii. Asadar, toate semnele indicau la acea vreme ca vom avea de a face cu un model care avea sa cunoasca succesul in scurt timp.

Succesul despre care vorbeam nu s-a lasat prea mult asteptat, modelul fiind foarte bine primit la nivel international si dovedindu-se a fi o noua piatra de temelie in portofoliul constructorului nipon. In 2012, Mazda CX-5 castiga premiul cel mare „Japan Car of the Year”. In 2013, crossoverul nipon se regasea intre cei cinci finalisti ai Premiului „Green Car of the Year” oferit in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, iar 2014 ne aducea deja primele imagini cu facelift-ul Mazda CX-5, prezentate tot la Los Angeles.

Succesul raportat de Mazda CX-5 pe toate pietele unde era prezent era deja cunoscut tuturor, iar imaginea constructorului japonez era din ce in ce mai vizibila in toate colturile lumii. Odata cu trecerea anilor, nevoia unui nou model, raliat la tendintele actuale se acutiza. In cele din urma, asiaticii decid ca a venit timpul pentru o noua generatie, iar modelele celei de-a doua generatii ne sunt prezentate in toamna anului trecut pe scena Salonului Auto de la Los Angeles.

In primavara acestui an, noile modele CX-5 isi faceau si debutul european, in Elvetia. Reprezentantii constructorului nipon ne-au prezentat noile modele ca aducand cu sine o experienta de condus totala si autentica, concept diferit fata de ceea ce se regaseste pe piata in acest moment. Japonezii nu au dorit sa faca schimbari majore pentru aceasta generatie secunda, insa dupa doar cateva minute la volan, imbunatatirile pot fi simtite cu adevarat. De asemenea, reprezentantii Mazda au sustinut insistent ca noile modele beneficiaza de o dinamica mult mai buna.

Pentru cateva zile, si echipa Cars.ro a avut pe mana unul dintre modelele acestei noi generatii Mazda CX-5. Stiam ca multi dintre cititorii nostri sunt interesati sa afle mai multe despre un model care face valva, asa ca astazi elaboram plusurile si minusurile acestui model, descoperite in urma probei practice.

Design Exterior

Asa cum va spuneam si ceva mai devreme, echipa de creatie a celor de la Mazda nu si-a dorit sa schimbe radical fata lui CX-5, asa ca avem in fata un model care seamana destul de mult cu cele din prima generatie, idee care se concretizeaza atunci cand privesti profilul lui CX-5. La o privire mai atenta insa, noile modele dispun de o grila frontala, reconceputa de niste blocuri optice cu un design ceva mai soft, dar in acelasi timp agresiv.

Conceputa pe calapodul „KODO Soul of Motion”, Mazda CX-5 puncteaza la capitolul design, avand o personalitate intensa care intoarce capete. Noua culoare rosie, optimizata Soul Crystal contribuie din plin si ea, iar aspectul agresiv este accentuat si de pozitionarea ceva mai jos a garzii la sol, care a ajuns acum la 192 mm.

Noile modele Mazda CX-5 castiga putin si in dimensiuni, in comparatie cu cele ale generatiei anterioare, fiind cu 5 mm mai lungi si cu 10 mm mai late. Mai exact, noile modele dispun de o lungime de 4550 mm, de o latime de 1840 mm, respectiv de o inaltime de 1680 mm. Ce am uitat sa spunem pana acum este ca montantii A au fost mutati de aceasta data cu 3.5 cm mai in spate, pentru a spori vizibilitatea.

Conchidem ca la nivel exterior, echipa Mazda a lucrat precaut si cu simt de raspundere, de aceea liniile generatiilor anterioare, atat de apreciate de public, s-au pastrat si la CX-5. La interior insa, inginerii niponi si-au propus o simplificare, menita sa faca habitaclul ceva mai primitor si mai elegant. Inainte de toate, japonezii si-au dorit sa creeze un interior care sa confere atat soferului, cat si pasagerilor, o atmosfera unica si autentica. Spatiul este suficient pentru toata lumea, iar portbagajul este si el la randul lui destul de voluminos, beneficiind de 506 litri. Portbagajul dispune in premiera si de un hayon electric care poate fi actionat din telecomanda.

Design Interior

Primul lucru care va fi observat la interior este cel mai probabil display-ul central cu dimensiuni de 7 inci care a fost montat acum in partea superioara a consolei centrale.

Sistemul de infotainment MZD Connect beneficiaza de aceleasi comenzi amplasate pe consola dintre scaune si de un ecran ceva mai mic, de doar 4.6 inci. Clientii pot opta acum si pentru un sistem audio Bose cu 10 incinte. Antifonarea este foarte bine realizata de aceasta data, nepermitand zgomotelor din exterior sa patrunda in habitaclu nici la viteze mai mari.

Motorizare

Ajungem si la partea care ne intereaseaza cel mai mult, cea tehnica. Cei de la Mazda ne-au pus la dispozitie un model echipat cu o unitate de motorizare diesel BiTurbo, cu o capacitate de 2.2 litri, capabila sa dezvolte 175 de cai putere si un cuplu maxim de 420 Nm. Transmisia a fost asigurata prin intermediul unei cutii de viteze automate cu sase rapoarte, iar tractiunea oferita a fost una integrala.

Aceeasi unitate diesel de 2.2 litri poate fi disponibila si intr-o varianta mai soft, de 150 de cai si 380 Nm. De asemenea, se poate opta si pentru o varianta pe benzina, care presupune un propulsor de 2.0 litri, capabil sa produca 160 de cai. Atat unitatile de motorizare, cat si cutiile de transmisie, au suferit un upgrade realizat de inginerii producatorului asiatic.

Chiar daca vorbim despre o echipare tehnica de invidiat, nu trebuie sa va asteptati la niste performante de ordin sportiv la volanul noilor modele Mazda CX-5. Ca sa va faceti o idee mai buna, viteza maxima pe care o veti putea prinde la volanul unui astfel de model este de 205 km/h. De asemenea, pragul celor 100 km/h va putea fi atins intr-un interval de timp de doar 9.5 secunde. Noul CX-5 beneficiaza si de un control mai bun si de un raspuns mai rapid, gratie sistemului G-Vectoring Control, sistem care aduce o rigiditate crescuta cu 15 procente.

Producatorul nipon promite de asemenea un consum rezonabil de combustibil de doar 5.8 litri/100 km, ceea ce nu este deloc rau. Desigur, acesta creste cu cel putin 1.5 litri/100 km, insa nici asa nu putem spune ca este un consum prea mare. Sa nu uitam totusi ca vorbim despre cea mai puternica motorizare propusa pentru acest model, alaturata unui sistem de tractiune integrala. Dupa cum poate stiti, consumul poate varia atat in functie de conditiile de drum pe care le aveti de infruntat, cat si in functie de stilul fiecaruia de rulare.

Noile modele nu au avut cand sa fie supuse testelor de siguranta efectuate de specialistii de la EuroNCAP, insa nu ne putem astepta decat la un scor maxim de cinci stele. De ce spunem asta? Pentru ca modelele generatiei anterioare au primit tot cinci stele, iar modelele noii generatii sunt construite avand la baza aceeasi platforma.

Cei de la Mazda au acordat o atentie sporita acestui capitol, astfel incat au dotat modelele CX-5 cu numeroase sisteme de siguranta activa, printre care franarea automata in caz de urgenta, radarul frontal pentru mentinerea automata a distantei, sistemul de monitorizare al unghiului mort sau sistemul de avertizare in caz de parasire brusca a benzii de rulare. De asemenea, sunt disponibile atat pilotul automat adaptiv, cat si sistemul de detectare a oboselii celui de la volan.

Pret

Intr-o piata in care crossoverele sunt din ce in ce mai cautate, Mazda CX-5 reprezinta o alegere inteleapta pentru oricine doreste sa isi cumpere un crossover compact performant si aratos. Ne propunem de fiecare data sa fim obiectivi, insa prea multe defecte nu am reusit sa descoperim la aceste noi modele Mazda. Pretul poate nu este deloc mic, modelul dotat cu versiunea de echipare de varf, porneste de la 36.800 euro.

Din punct de vedere al versiunilor de echipare, asiaticii ne propun cinci astfel de niveluri: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution, respectiv Revolution Top. Modelul cu motorizare pe benzina are totusi un pret de pornire ceva mai mic, de doar 22.500 euro.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Te-ar mai putea interesa

Iti mai recomandam

Cand cei de la Jaguar si-au anuntat intentiile de a dezvolta un model de tip SUV, cei mai multi dintre noi au ridicat din sprancene. Toate forumurile comunitatilor de pasionati...
de - 25 Septembrie 2017
Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune...
de - 15 August 2017
Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile...
de - 13 August 2017
Stiti senzatia aceea minunata cand faci ceva pentru prima oara? Asa a fost pentru mine experienta pe care am avut-o la volanul Mazda MX-5, cu ocazia organizarii test drive-ului Transfagarasan...
de - 12 August 2017
Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook