Test Drive: 2017 Jaguar F-Pace

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 25 Septembrie 2017

Cand cei de la Jaguar si-au anuntat intentiile de a dezvolta un model de tip SUV, cei mai multi dintre noi au ridicat din sprancene. Toate forumurile comunitatilor de pasionati auto se aratau surprinse de decizia britanicilor de a patrunde in acest segment. Daca luam in considerare succesul de care s-a bucurat in ultimii ani segmentul SUV-urilor la nivel mondial, parca nu ni se mai pare atat de neobisnuita ideea celor de la Jaguar. Nu erau primii, caci si nemtii de la Porsche au testat piata SUV-urilor, pentru ca mai apoi sa cunoasca un succes rasunator cu al lor binecunoscut Cayenne.

Jaguar F-Pace, asa cum este numit acest prim model de tip crossover din portofoliul constructorului britanic, a fost anuntat pentru prima data in 2015, cu ocazia Salonului Auto Nord American de la Detroit. Scepticismul celor prezenti, al pasionatilor auto si al specialistilor in domeniu nu i-a descurajat deloc pe cei din conducerea producatorului din Regat. Nici nu ar fi avut de ce. Toate premisele de la acel moment indicau sanse crescute de performanta ale unui model dintr-un astfel de segment.

Britanicii nu au batut pasul pe loc, iar in toamna aceluiasi an au adus noul Jaguar F-Pace pe scena Salonului Auto de la Frankfurt. Vanzarile urmau sa debuteze pe parcursul anului 2016, ceea ce i-a facut pe cei de la Jaguar sa accelereze procesul de productie. Constructorul din Regat a ales ca noul crossover F-Pace sa fie produs in unitatea proprie din Solihull, acolo unde mai este produs si modelul XE. Pentru ca totul sa mearga conform planului, britanicii au mai angajat aproximativ 1300 de oameni pentru acest proiect. Primele masini urmau sa ajunga in Europa incepand cu luna aprilie 2016, iar o luna mai tarziu, sa traverseze oceanul pana in Statele Unite.

Era clar ca misiunea celor de la Jaguar nu era una facila, producatorul britanic fiind recunoscut de intreaga lume pentru un cu totul si cu totul alt tip de masini. Atunci cand spui Jaguar, te gandesti inca din prima clipa la modele sportive, cu forme si performante pe masura. Cand schimbarea este una radicala, iti asumi un risc, acela de a-ti dezamagi fanii castigati cu multi ani de munca si devotati unui anumit stil.

Entuziasmul pe care l-a provocat Jaguar F-Pace inca de la momentul lansarii nu mai are nevoie de niciun fel de descriere. Curiozitatea a fost mare si in randul echipei Cars.ro si ne bucura faptul ca suntem printre primii din Romania care au avut ocazia sa testeze noul F-Pace, atat cat sa ne satisfacem propria curiozitate, dar si cat sa va putem aduce ceva mai multe informatii cu privire la ceea ce-l distinge pe F-Pace in gama SUV-urilor.

Britanicii au ales sa isi promoveze noul model F-Pace prin intermediul antrenorului Jose Mourinho, care l-a testat in conditii extreme. Portughezul a pus la treaba SUV-ul britanic pe un lac inghetat, situat la numai 60 de kilometri de Cercul Polar. Crossoverul s-a descurcat de minune pe o temperatura de -30 de grade, iar carismaticul Mourinho pare sa fi fost perfect multumit.

Jaguar F-Pace s-a bucurat de un succes incredibil in ultimul timp, meritele constructorului britanic fiind recunoscute la nivel international. Astfel, primul crossover din portofoliul celor de la Jaguar a fost premiat in acest an cu cea mai importanta distinctie din lumea auto – Premiul „World Car of the Year”. Daca asta nu era de ajuns, aflati ca acelasi Jaguar F-Pace a mai primit premiul si pentru „World Car Design of the Year”.

Design Exterior

Asadar, din punct de vedere al infatisarii exterioare, britanicii ne-au prezentat F-Pace ca fiind inspirat intr-o oarecare masura din conceptul Jaguar C-X17, prezentat in 2013. La o privire mai atenta, putem observa ca F-Pace a mai avut ca sursa de inspiratie si alte modele din portofoliul constructorului englez, printre care F-Type, XE, respectiv XF. Conform reprezentantilor producatorului, F-Pace a marsat pe un design elegant si incitant, menit, la fel ca oricare model al celor de la Jaguar, sa capteze privirile celor din jur.

La prima vedere, Jaguar F-Pace se prezinta cu o alura destul de impunatoare, insa proportiile extrem de dinamice il fac sa arate impecabil si echilibrat. Vorbim despre linii de design extrem de fluide, care il fac placut ochiului. Uitandu-ne atenti la forma blocurilor optice fata si spate, la forma aripilor sau a grilei frontale de dimensiuni generoase, F-Pace beneficiaza de un design destul de agresiv, dar in acelasi timp elegant si rafinat. In orice caz, echipa de creatie a producatorului britanic a reusit sa puna pe picioare un model original si foarte bine facut.

Ca sa sa va lamuriti in legatura cu proportiile primului crossover din portofoliul celor de la Jaguar, vorbim despre o lungime de 4731 mm, despre o latime de 2175 mm, respectiv despre o inaltime de 1652 mm. Cu o masa totala minima de 1690 de kilograme, Jaguar F-Pace inregistreaza un ampatament de 2874 mm.

Design Interior

Odata ajunsi in habitaclul lui Jaguar F-Pace, putem vorbi din nou despre aceeasi sursa de inspiratie mentionata atunci cand va povesteam despre aspectul exterior. Daca ai avut ocazia sa urci intr-unul dintre ultimele sedanuri lansate de producatorul britanic, inseamna ca nu vei fi chiar atat de surprins atunci cand vei face cunostinta cu F-Pace.

Cu toate acestea, britanicii si-au dotat noul model cu materiale de o calitate ceva mai buna. Aceeasi tendinta superioara se remarca si la nivelul finisajelor, fiind evident ca cei de la Jaguar si-au propus un design interior ceva mai elaborat pentru acest model. Plafonul panoramic este din sticla, poate fi actionat electric si este unul dintre cele mai mari regasite de noi pana acum.

xperienta de la bordul unui F-Pace este una autentica, in stilul consacrat al celor de la Jaguar. Pe langa materialele de cea mai buna calitate folosite si tehnologiile moderne cu care este dotat, F-Pace se bucura in continuare de aceeasi atmosfera retro specifica producatorului, atmosfera care este potentata de diverse elemente, cum ar fi insertiile de lemn.

Crossoverul britanic sta foarte bine si la capitolul spatiu, atat soferul si pasagerul din fata, cat si pasagerii din spate dispun de spatiu arhisuficient. Sa nu uitam nici de multitudinea de spatii de depozitare de la interior si nici de portbagaj, care este unul extrem de incapator, cu un volum de depozitare al bagajelor de nu mai putin de 650 de litri.

Daca tot am amintit despre tehnologii moderne, trebuie sa mentionam cele doua ecrane de pe bord: unul de 12.3 inci dedicat informatiilor oferite de sistemul de infotainment, respectiv unul de 10.3 inci care tine locul cadranelor clasice. Ambele cadrane sunt digitale si de o calitate excelenta. Prizele USB de inalta capacitate sunt disponibile chiar si pentru pasagerii din spate. In versiunea standard, F-Pace beneficiaza de un sistem audio Meridian cu zece difuzoare si cu un subwoofer, insa cei care isi doresc ceva mai bun de atat, pot opta pentru cel oferit in pachetul de optionale. La interior se poate personaliza si iluminatul ambiental, fiind disponibile zece culori diferite menite sa creeze o atmosfera mai relaxanta.

Motorizare

Din punct de vedere tehnic, crossoverul F-Pace beneficiaza de aceleasi motorizari pe care le regasim si la modelele XE, respectiv XF. Unitatea entry-level este reprezentata de propulsorul cu capacitate de 2.0 litri, in timp ce variantele mai puternice sunt reprezentate de unitatile de 3.0 litri.

Agregatul cu capacitate de 3.0 litri in varianta pe benzina poate fi configurat in doua masuri, una de 340 de cai putere, respectiv una mai puternica de 380 CP. Ambele inregistreaza acelasi cuplu maxim de 450 Nm. Unitatea diesel de 3.0 litri este capabila sa dezvolte 300 de cai putere si un cuplu maxim de 700 Nm.

Noi am testat una dintre cele mai puternice variante dintre cele disponibile, adica cea echipata cu propulsorul diesel de 3.0 litri capabil sa dezvolte 300 de cai putere. Alaturi i-a stat o cutie de viteze automata cu opt trepte. Ca sa va faceti o idee asupra performantelor tehnice, tineti cont ca versiunea diesel este capabila de o viteza maxima de 241 km/h, pe cand cea mai puternica versiune pe benzina este capabila de o viteza maxima de 250 km/h. Daca ar fi sa masuram timpul necesar atingerii pragului de 100 km/h, versiunea diesel are nevoie de 6.2 secunde, in timp ce versiunea pe benzina are nevoie de doar 5.5 secunde.

Reprezentantii producatorului britanic isi lauda primul SUV din portofoliu ca fiind extrem de eficient, arhitectura usoara din aluminiu si tehnologiile avansate de imbunatatire a performantelor dinamice contribuind din plin la asta. Spre exemplu, cel mai eficient motor este cel turbodiesel cu patru cilindri, care inregistreaza un consum de doar 4.6 litri/100 km.

Unitatea de 3.0 litri inregistreaza un consum care bate inspre 10 litri/100 km, insa acest aspect este influentat destul de mult de modul si de conditiile de rulare pe care le aveti de infruntat. Modurile de rulare pot fi schimbate extrem de usor prin intermediul JaguarDrive Control, putand opta intre modurile eco, normal, dinamic, respctiv modurile specifice conditiilor de ploaie, gheata sau zapada.

Producatorul britanic s-a asigurat ca primul lor crossover realizat vreodata sa beneficieze de un grad de siguranta ridicat, astfel l-a dotat cu cateva sisteme de siguranta active destul de importante. Astfel, vom regasi pe modelele F-Pace sistemul de franare de urgenta inteligenta (Intelligent Emergency Break), sistemul de avertizare sonora in cazul in care este detectat un obstacol in apropiere (Forward Alert), sistemul de asistenta la rularea in coloana (Queue Assist) sau sistemul de urmarire (Follow Mode).

De asemenea, mai sunt disponibile alte dotari de siguranta precum senzorii de parcare spate, sistemul de monitorizare a presiunii in anvelope, sistemul ISOFIX spate, airbaguri sofer si pasager fata, airbaguri laterale fata, airbaguri cortina, blocare de siguranta pentru copii, sistemul cheie inteligenta Jaguar Smart Key System sau sistemul dinamic de control al stabilitatii.

Pret

Modelul testat de noi a dispus de nivelul de echipare Prestige, ceea ce i-a adus numeroase dotari interesante: sistem audio Meridian, lumina ambientala Base Plus, 5 prize, volan multifunctional cu piele softgrain, plafon din stofa morzine, praguri metalice fata personalizate Jaguar, scaune reglabile manual, scaune cu piele Taurus, faruri de ceata, faruri cu Xenon, reglare automata si lumini permanente de zi cu LED, etriere gri si jante din aliaj cu dimensiuni de 18 inci cu 15 spite.

E destul de usor sa trageti o concluzie avand in vedere aspectul exterior si interior, precum si fisa tehnica a SUV-ului celor de la Jaguar. Noi am avut clar unul dintre cele mai satisfactoare test drive-uri. Cand vine vorba de achizitionarea unui astfel de model, trebuie sa aveti in vedere pretul, care se raliaza tuturor beneficiilor pe care F -Pace le aduce potentialilor clienti. Cel mai accesibil Jaguar F-Pace, echipat cu o unitate de 2.0 litri si cu o cutie manuala, va va scoate din buzunare nu mai putin de 46.320 euro. Cei de la Jaguar va mai pun la dispozitie cinci niveluri de echipare din care puteti alege: Pure, Prestige, R-Sport, Portofolio si First Edition. Pretul modelului testat de noi a fost de 76.798 euro.

Pentru cei ce vor sa achizitioneze un Jaguar F-Pace, trebuie sa amintim faptul ca Tiriac Auto are o oferta speciala de 39.900 + TVA. Reprezentantele Tiriac Auto Jaguar Land Rover pot fi gasite in Bucuresti, Brasov, Bacau si Oradea. Mai multe detalii gasesti la www.tiriacauto.ro.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Cand dai peste o reteta castigatoare, ale carei rezultate sunt foarte apreciate, orice alterare a ingredientelor se resimte instant si nu intotdeauna in sens pozitiv. Domeniul auto este unul capricios,...
de - 29 Septembrie 2017
Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune...
de - 15 August 2017
Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile...
de - 13 August 2017

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare