Un super drive test cu Porsche Boxster GTS in desertul din Dubai

Porsche Boxster GTS Drive Test

Noul Porsche Boxster apare in premiera ca model GTS, cu motoare mult mai performante si cu mai multe dotari suplimentare oferite in varianta standard. Lansat in 2014, Porsche Boxster GTS porneste de la pretul standard de 71,258 euro (TVA inclus). Chiar si atunci cand stationeaza, acest model se bucura de un look sportiv unic, datorat in mare masura partii frontale bine conturate si a gurilor de aer masive.

De asemenea, noul model este echipat si cu LED-uri fumurii, specifice GTS, aplicate la faruri si la luminile de pozitie. Varianta standard include un set de faruri Bi-Xenon cu sistem de iluminare Porsche Dynamic Light System (PDLS). Sistemul de monitorizare al presiunii rotilor (TPM) vine, de asemenea, inclus in pachetul standard. Acesta anunta soferul daca presiunea rotilor este prea scazuta, transmitand semnale de atentionare pe computerul de pe bordul masinii.

Datorita ecranului pe care se anunta orice schimbare in functionarea masinii, riscurile sunt reduse la minim, in timp ce comfortul oferit soferului si pasagerilor creste. Totodata, sistemul Porsche Stability Management (PSM) este disponibil in pachetul standard oferit de producator. Acesta mentine stabilitatea masinii chiar si atunci cand soferul incearca sa depaseasca limitele performantelor. Viteza masinii, acceleratia laterala si viteza de giratie sunt monitorizate permanent, gratie senzorilor de care dispune.

Cu ajutorul acestor date, sistemul PSM poate calcula traiectoria masinii in orice moment. Cand masina incepe sa supravireze sau sa subvireze, PSM mentine stabilitatea masinii, selectand franele automate pe roti individuale. In timpul accelerarii sau atunci cand suprafata soselei este umeda sau masina nu are aderenta, sistemul de PSM regleaza tractiunea, siguranta si agilitatea cu ajutorul sistemului ABD si ABS. Distanta de franare este redusa la minim cu sistemul de ABS integrat.

Pentru cei carora le place stilul de sofat mai sportiv, sistemul de PSM poate fi oprit. Insa PSM va interveni oricum daca masina are nevoie urgenta de asistenta ABS. Pentru siguranta pasagerilor, ABS si ABD raman activate in permanenta. Sistemul PSM include si un control al cuplului motorului (EDC), un sistem de incarcare al franelor si al asistentei de franare. PSM va fi mereu pregatit pentru orice actiune a soferului, cum ar fi ,de exemplu, o eliberare brusca a pedalei de acceleratie.

Deoarece sistemul de franare este incarcat de dinainte, placutele sale raman intr-un contact delicat cu discurile de franare. Asta inseamna ca puterea de franare maxima este disponibila mult mai repede. Forta de franare necesara penru decelerare maxima este identificata atunci cand un caz de panica este detectat de catre sistemul de asistenta la franare.

Design Exterior

Deja devenit celebru, designul oferit de modelul Boxster GTS este unul clasic, presarat cu elemente inovatoare, care exprima un sentiment de libertate. Boxsterul GTS este dotat cu sistemul Porsche Dynamic Light System (PDLS) in pachetul standard; la alte modele din gama Boxster, acesta fiind optional. Sistemul general de iluminat este compus dintr-un set de faruri Bi-Xenon cu raze principale cu halogen, un sistem de curatare al farurilor si un sistem de ajustare al puterii.

Acesta lumineaza in mod uniform soseaua, indiferent de faza selectata. Cu functia sa dinamica de iluminare, farurile principale sunt indreptate spre interior, depinzand de unghiul virajului si de viteza masinii. Mai mult, sistemul PDLS ajusteaza puterea luminii in functie de viteza. Daca farurile de ceata sunt aprinse, acesta activeaza functia corespunzatoare vremii, crescand astfel siguranta oferita de automobil.

In acelasi timp, este greu sa iti iei privirea de la rotile de 20 de inci "imprumutate" de la 911 Carrera S, roti ce vin oferite cu un design cu 10 spite. Perfomantele uluitoare de care se bucura automobilul se datoreaza sistemului de suspensie usor si extrem de precis. In timp ce sistemul Active Suspension Management (PASM) este optional pentru Boxster si Boxster S, acesta vine oferit in pachetul standard pe modelul Boxster GTS.

In plus, suspensia a fost redusa cu 10 mm, sistemul activandu-se automat si lucrand constant. In ceea ce priveste acel look sportiv specific, Porsche Boxster GTS dispune de stopuri fumurii, in timp ce bara posterioara poseda un design superb. Fanii Porsche vor aprecia cu siguranta aplicatia cu logo-ul Boxster GTS, precum si sunetul specific produs de tevile de esapament duble si de sistemul de evacuare.

La acest gen de masini, alegerea placutelor de frana este deosebit de importanta. Placutele de frana frontale au un diametru de 330 mm, cu 15 mm in plus fata de Boxster, in timp ce placutele de pe spate au un diametru de 299 mm.

Design Interior

Materialul folosit in habitaclul interior al masinii este din piele rosie, care confera automobilului un design simplu si minimalist. In cazul modelelor standard Boxster si Boxter S, volanul are 3 spite. Optional, Porsche ofera si un volan multifunctional care adauga un plus de comfort, datorita numeroaselor functii audio, telefonice si de navigatie. Cutia de viteze automata Porsche Doppelkupplung (PDK) este activata de cele doua comutatoare ergonomice.

In ceea ce priveste scaunele cu care vine echipat noul Boxster, pernele laterale ale acestora si ale tetierelor sunt mai ample, sprijinul lateral fiind imbunatatit cu ajutorul umpluturii mai ferme. Porsche a oferit o atentie sporita si posturii soferului si, de aceea a echipat scaunele cu numeroase functii de ajustare. Printre aceste functii optionale se numara si cea de dubla climatizare auto, astfel incat atat soferul cat si pasagerii isi pot regla temperatura in mod individual, avand 3 moduri A/C din care pot alege.

Logo-ul Porsche se regaseste pe tetierele scaunelor Sport Plus prezentate anterior. Tot in pachetul standard este inclus si sistemul audio CDR care vine insotit de un ecran tactil de 7 inci, usor de controlat. Sistemul cuprinde un radio CD cu tuner FM cu RDS, un sistem de stocare automat, 30 de optiuni de memorare si un control al volumului foarte sensibil. In interiorul torpedoului se afla o interfata AUX, care permite conectarea sistemului audio la surse externe, precum un player MP3.

Cei cu adevarat pasionati de muzica ar trebui sa ia in considerare optiunea BOSE Surround Sound System, cu 8 canale de amplificare si o putere de 445 de watti. Cu 10 boxe si un subwoofer activ ascuns in partea posterioara a bordului masinii, aceasta optiune reda in mod armonios orice acord muzical. Pasagerii au acces direct la toata gama de sunete a inregistrarilor digitale 5.1, cu ajutorul sistemului CDR Plus, al sistemului Porsche Communication Management (PCM) si al sistemului BOSE Surround Sound. Insa chiar si asa, alte optiuni audio precum MP3 sau CD-uri functioneaza, atat in varianta stereo, cat si in varianta de surround al sistemului BOSE Centerpoint 7.

Acoperisul textil pliabil prevazut noilor modele Boxster este actionat electronic, chiar si in varianta standar. In timp ce motorul este pornit, dureaza doar 9 secunde pentru ca aceasta sa se deschida si sa se inchida. Acoperisul poate fi deschis sau inchis la viteze de pana la 50 km/h. Insa atunci cand masina stationeaza, pentru a il deschide este folosita o cheie speciala. Acoperisul textil este prezentat intr-o infatisare care se asorteaza cu linia masinii si care complimenteaza forma alungita a profilului acesteia, silueta ei fiind potrivita performantelor aerodinamice oferite de masina. Deoarece acest acoperis poate fi stocat in compartimentul de deasupra motorului, aceasta nu ocupa spatiul portbagajului.

Daca va faceti griji in privinta zgomotului, va spunem ca Porsche asigura un comfort incredibil, datorat faptului ca vine cu un material izolant fonic de cea mai buna calitate. Are un geam posterior mare, rezistent la zgarieturi si incalzit electric, pentru a asigura un nivel de comfort maxim in orice conditii meteorologice. Boxsterul GTS beneficiaza si de aportul unui deflector de vant, care reduce semnificativ turbulentele cauzate de aerul patruns in cabina.

Acesta este oferit sub forma de optiune suplimentara pentru modelul Boxster. In privinta sigurantei oferite la volanul Boxster GTS, va spunem ca aceasta reprezinta prioritatea inginerilor Porsche. In timpul unei rasturnari sau al unui accident produs la aripa laterala a masinii, se creeaza un spatiu destinat supravietuirii, prin protectia roll-over-ului.

Aceasta protectie este realizata dintr-un material de otel deosebit de puternic. In spatele scaunelor, sunt prezente barele roll-over-ului, realizate dintr-un aliaj de aluminiu si otel. Acestea au fost bine slefuite pentru a se potrivi cu restul masinii si pentru a oferi siguranta. Aplicarea barelor roll-over-ului se face cu usurinta datorita prezentei centurilor de siguranta superioare.

Videoclipul zilei

Newsletter

Whatsapp