2013 Ford Focus Titanium 1.0 Ecoboost: ce mai poti face astazi cu 1 litru

Prima intrebare care mi-a venit in minte atunci cand am urcat la bordul acestui Ford Focus cu un motor de 1 litru a fost: de ce? De ce sa pui un motor de un litru intr-o masina? De ce 1 litru si nu 1,1 litri sa sune un pic mai bine, sa para o idee mai mare. Ei bine, raspunsul a venit dupa ce am petrecut 3 zile conducand aceasta masina.

Raspunsul ti-l vei da singur atunci cand o vei conduce si tu. Ford a construit un motor de 1 litru pentru a arata competitiei de ce este in stare si a decis sa il puna sub capota unui Focus pentru a arata ca nu este nevoie sa avem un motor de 1,9 litri sau deja celebrul 2.0 TDI pentru a obtine un consum decent.

Acest motor EcoBoost de 1 litru are nevoie de doar 4,3 litri de benzina pentru a parcurge 100 de km, atunci cand nu este in oras si de 6,3 litri de combustibil atunci cand este condus intr-un oras aglomerat precum Bucuresti. Consumul mixt insa este de doar 5 litri/100 km.

Multi dintre voi ar spune ca acest motor in 3 cilindri vine cu lipsuri, cum ar fi acceleratia. Ei bine, cei 125 de cai putere si 170 Nm sunt de ajuns intr-o metropola aglomerata si pot propulsa masina de la 0 la 100 km/h in 11,2 secunde, in timp ce viteza maxima este de 193 km/h. Trebuie sa precizam ca pentru cei ce vor un motor mai mare, care poate face fata unor depasiri spectaculoase, exista Ford Focus ST.

Modelul Focus ce foloseste motorul de 1 litru nu este destinat persoanelor ce cauta o masina cu un caracter sportiv. Conducand masina, m-am tot gandit ce inseamna 1 litru pentru mine. V-ati gandit ce ati putea face cu 1 litru de apa, lapte sau un litru de benzina? Cu siguranta ati spune ca daca dintr-un litru de lapte poti sa faci multe sau cu litrul de apa iti potolesti setea, cu un litru de benzina nu apuci sa traversezi nici un bulevard.

Ei bine, am decis sa supunem aceasta masina unui test neobisnuit si anume sa incercam sa traversam Bucurestiul de la un capat la altul, folosind doar 1 litru de benzina. Testul nostru a inceput de la Piata Presei Libere, am traversat orasul pana la Piata Sudului si ne-am intors de unde am plecat.

Trebuie sa recunosc ca am fost un pic sceptic la inceput. Cine ar fi crezut ca poti traversa orasul cu doar 1 litru de benzina? Nu doar ca l-am traversat, dar am fi putut avansa linistiti spre iesirea din oras. Concluzia este ca, am fost mult mai eficienti din punct de vedere al costurilor decat daca am fi mers cu transportul in comun.

Insa masina nu ne-a convins doar prin consumul de combustibil, ci si prin calitate. Acest Ford este produs in trei versiuni: Trend, Sport si Titanium. Modelul de fata este un Titanium, insemnand nivelul maxim de dotari. Daca la exterior multi nu sunt impresionati, iar culoarea Moondust Silver nu sare in ochi ca un rosu aprins, jantele de 17-inch si geamurile fumurii ce sunt oferite in pachetul Titanium fac masina speciala.

Pachetul Xenon este si el disponibil si include faruri cu Xenon si lumini de pozitie cu tehnologie LED, spalator de faruri, lumina habitaclu cu LED-uri multicolore, stop-uri spate cu tehnologie LED (nedisponibile pentru variant in 4 usi).

La interior, masina are un design modern, cu linii bine definite, ba chiar si un usor joc geometric. Cabina este foarte bine izolata fonic, astfel ca drumurile pline de gropi ale bucurestiului nu mai suna asa de rau. Se observa atentia la detalii, de la design, pana la finisaje. Scaunele in fata sunt sport si chiar apreciez comoditatea.

Manerul schimbatorului de viteze este imbracat in piele, iar manerele portierelor sunt cromate. Pretul modelului testat este de 21,466 euro. Dupa cateva ture bune, verdictul nostru este cu siguranta favorabil. Desi nu a fost gandita ca o masina de curse, cu noul motor se descurca foarte bine. Mic dar al naibii. E o masina buna de oras, ideala in acelasi timp pentru drum intins.

Design Interior

Pachetul Titanium insa poate fi observat cu usurinta la interior, unde conducatorul primeste tot ceea ce are nevoie: sistem de pornire Keyless Entry, senzori de lumina si ploaie, oglinda heliomata, radio CD Sony cu mp3, un display TFT de 4.2 inch, un display central, sistem audio cu 9 difuzoare, comenzi audio pe volan, Bluetooth/Voice control (limba engleza), USB, SYNC Gen 1 cu sistem de asistenta in caz de urgenta (112).

Mai mult, modelul testat de noi vine echipat cu pachetul de iarna, ce include scaune de fata incalzite si parbriz incalzit cu sistem de spalare cu apa incalzita.

Newsletter

Whatsapp