Dacia Duster Facelift: evolutie, personalitate si 100% off-road

Articol scris de Andrei Cristian, in data de 4 Noiembrie 2013
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

In mintea oricarui roman, Dacia este unul dintre brandurile de mandrie in ziua de azi. Parcursul marcii a fost unul spectaculos de cand a fost preluata de francezii de la Renault. Putem spune ca este unul dintre produsele autohtone de export care ne face cinste in afara granitelor.

Ba chiar ajuta mult si imaginea brandului de tara, ca tot nu stam foarte bine la acest capitol. In ultimii ani dezvoltatorii au prins curaj si au lansat cateva modele foarte interesante. Unul dintre ele este Dacia Duster, care se bucura de un succes fulminant. Primul model Dacia Duster a fost lansat in anul 2010 si, pana acum, peste 450,000 de clienti au fost convinsi de calitatile masinii.

Noua Dacia Duster Facelift si-a facut debutul in Septembrie, la salonul auto de la Frankfurt si are un pret de pornire mai mic decat cel al modelului anterior, si anume €10,900. 

Din punct de vedere al sigurantei, Dacia Duster Facelift ofera ESP si airbag-uri laterale standard, pe langa ABS cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta).

Prin Duster, Dacia propune un automobil nou la un nivel de preţ la care anterior clienţii nu îşi puteau permite decât un autovehicul de ocazie.

In concluzie, masina are toate atuu-urile pentru a fi ravnita de oricine isi doreste un raport foarte bun calitate/pret. Si daca vrei sa sustii productia locala, acum chiar ai toate motivele. Noua Dacia Duster este o masina aratoasa, fiabila, stabila si cu un consum foarte bun; toate acestea inglobate intr-un design modern, atat la exterior, cat si la interior.

Design Exterior

Duster Facelift pastreaza toate calitatile modelului anterior, insa introduce un nou design observat in detalii precum: o noua grila a radiatorului, un nou calandru cu bandouri orizontale, cromate, si blocuri optice redesenate ce integreaza luminile de zi.

Caracterul de SUV al masinii este accentuat de noile bare de pavilion longitudinale, ce poarta inscriptia Duster. Mai mult decat atat, jantele de aluminiu cu aspect “dark metal”, de 16-inch, dau un plus de dinamism noului Duster.

In partea din spate, noul model vine cu blocuri optice care reiau linia stilistica a partii frontale.

Design Interior

Daca prin designul exterior si calitatea motoarelor ne-a convins pe deplin, Dacia Duster Facelift ne-a surprins placut si la interior. Pentru cei ce nu stiu, Duster Facelift vine cu un alt interior ce infatiseaza o plansa de bord complet redesenata, cu o consola centrala incadrata de doua baghete verticale ce au rolul de a accentua look-ul robust. Scaunele afiseaza un design nou, ce ofera un plus de confort pentru pasageri. Spatarul banchetei spate a fost si el ranforsat.

Media Nav sau sistemul multimedia complet ne-a impresionat prin touch screen-ul color de 7 inch (18 cm), conectivitate prin tehnologia Bluetooth si sistemul de navigatie. Mai mult decat atat, Dacia Duster Facelift ofera optional asistenta la parcarea cu spatele, foarte utila pentru un oras aglomerat precum Bucuresti, unde lipsa locurilor de parcare este o problema. Un alt plus pentru noul interior este repozitionarea butoanelor de actionare a geamurilor electric pe panourile portierelor.

Butoanele dispun de comanda cu impuls pe partea soferului. Pentru cei ce vor mai mult de la Duster, Dacia ofera limitatorul si regulatorul de viteza, disponibil optional bineinteles. L-am testat si merge perfect, mai ales pe autostrada. Duster ofera mai mult spatiu in interior, un volum de incarcare al portbagajului de pana la 475 litri, precum si posibilitatea de a transporta obiecte de pana la 2,70 m lungine.

Spatiile de depozitarea aflate la interior au un volum de pana la 3,3 litri. Noua tableta de portbagaj permite o depozitare mai organizata. Cea mai mare surpriza oferita de noul interior este legata de optimizarea fonica, in sensul reducerii zgomotelor de vant si cele ale motorului.

Motorizare

In prima zi de test-drive, am avut placerea de a conduce o Dacia Duster Facelift cu un motor de 1.5 dCi de 110 cp si un cuplu maxim de 240 Nm. Utilizand o cutie de viteze in sase trepte, modelul cu tractiune fata accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 12.2 secunde si are o viteza maxima de 169 km/h.

Am avut privilegiul de a testa acest model in regiunea Provence-Alpes-Cote d’Azur si, cu toate ca nu am atins viteza maxima, masina ne-a surprins foarte placut. Consumul inregistrat a fost de 6 litri/100 km, o cifra decenta avand in vedere ca am testat toate tipurile de drumuri.

In cea de-a doua zi, am facut cunostinta cu noul motor cu patru cilindri de 1.2 litri TCe ce dezvolta 125 cp si un cuplu maxim de 200 Nm. Utilizand o cutie manuala cu sase trepte, Duster poate atinge 100 km/h in 10,4 secunde si are o viteza maxima de 175 km/h. Consumul inregistrat cu acest model a fost de 5.5 litri/100 km.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Fie ca va numarati sau nu printre fanii celor de la Peugeot, modelul 3008 este unul care trezeste amintiri. Pe langa faptul ca nu e un model nou pe piata...
de - 28 August 2017
Segmentul compactelor sportive este unul care da nastere unor sentimente intense printre pasionatii auto si de aceea, rivalitatea dintre modele este una indelung dezbatuta in aceasta comunitate. Oricate s-ar spune...
de - 15 August 2017
Sfarsitul anului trecut ne aducea o veste interesanta: Renault lansa o versiune GT diesel a modelului Megane. Nu doar noi am fost surprinsi de anuntul debutului acestei versiuni, in conditiile...
de - 13 August 2017
Stiti senzatia aceea minunata cand faci ceva pentru prima oara? Asa a fost pentru mine experienta pe care am avut-o la volanul Mazda MX-5, cu ocazia organizarii test drive-ului Transfagarasan...
de - 12 August 2017

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare