Dacia Duster Facelift: evolutie, personalitate si 100% off-road

Dacia Duster Facelift Test Drive
Parerea noastra
confort
ergonomie
comportament rutier
sportivitate

In mintea oricarui roman, Dacia este unul dintre brandurile de mandrie in ziua de azi. Parcursul marcii a fost unul spectaculos de cand a fost preluata de francezii de la Renault. Putem spune ca este unul dintre produsele autohtone de export care ne face cinste in afara granitelor.

Ba chiar ajuta mult si imaginea brandului de tara, ca tot nu stam foarte bine la acest capitol. In ultimii ani dezvoltatorii au prins curaj si au lansat cateva modele foarte interesante. Unul dintre ele este Dacia Duster, care se bucura de un succes fulminant. Primul model Dacia Duster a fost lansat in anul 2010 si, pana acum, peste 450,000 de clienti au fost convinsi de calitatile masinii.

Noua Dacia Duster Facelift si-a facut debutul in Septembrie, la salonul auto de la Frankfurt si are un pret de pornire mai mic decat cel al modelului anterior, si anume €10,900. 

Din punct de vedere al sigurantei, Dacia Duster Facelift ofera ESP si airbag-uri laterale standard, pe langa ABS cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta).

Prin Duster, Dacia propune un automobil nou la un nivel de preÅ£ la care anterior clienÅ£ii nu își puteau permite decât un autovehicul de ocazie.

In concluzie, masina are toate atuu-urile pentru a fi ravnita de oricine isi doreste un raport foarte bun calitate/pret. Si daca vrei sa sustii productia locala, acum chiar ai toate motivele. Noua Dacia Duster este o masina aratoasa, fiabila, stabila si cu un consum foarte bun; toate acestea inglobate intr-un design modern, atat la exterior, cat si la interior.

Design Exterior

Duster Facelift pastreaza toate calitatile modelului anterior, insa introduce un nou design observat in detalii precum: o noua grila a radiatorului, un nou calandru cu bandouri orizontale, cromate, si blocuri optice redesenate ce integreaza luminile de zi.

Caracterul de SUV al masinii este accentuat de noile bare de pavilion longitudinale, ce poarta inscriptia Duster. Mai mult decat atat, jantele de aluminiu cu aspect “dark metal”, de 16-inch, dau un plus de dinamism noului Duster.

In partea din spate, noul model vine cu blocuri optice care reiau linia stilistica a partii frontale.

Design Interior

Daca prin designul exterior si calitatea motoarelor ne-a convins pe deplin, Dacia Duster Facelift ne-a surprins placut si la interior. Pentru cei ce nu stiu, Duster Facelift vine cu un alt interior ce infatiseaza o plansa de bord complet redesenata, cu o consola centrala incadrata de doua baghete verticale ce au rolul de a accentua look-ul robust. Scaunele afiseaza un design nou, ce ofera un plus de confort pentru pasageri. Spatarul banchetei spate a fost si el ranforsat.

Media Nav sau sistemul multimedia complet ne-a impresionat prin touch screen-ul color de 7 inch (18 cm), conectivitate prin tehnologia Bluetooth si sistemul de navigatie. Mai mult decat atat, Dacia Duster Facelift ofera optional asistenta la parcarea cu spatele, foarte utila pentru un oras aglomerat precum Bucuresti, unde lipsa locurilor de parcare este o problema. Un alt plus pentru noul interior este repozitionarea butoanelor de actionare a geamurilor electric pe panourile portierelor.

Butoanele dispun de comanda cu impuls pe partea soferului. Pentru cei ce vor mai mult de la Duster, Dacia ofera limitatorul si regulatorul de viteza, disponibil optional bineinteles. L-am testat si merge perfect, mai ales pe autostrada. Duster ofera mai mult spatiu in interior, un volum de incarcare al portbagajului de pana la 475 litri, precum si posibilitatea de a transporta obiecte de pana la 2,70 m lungine.

Spatiile de depozitarea aflate la interior au un volum de pana la 3,3 litri. Noua tableta de portbagaj permite o depozitare mai organizata. Cea mai mare surpriza oferita de noul interior este legata de optimizarea fonica, in sensul reducerii zgomotelor de vant si cele ale motorului.

Newsletter

Whatsapp