Top 5 piese auto care se strica primele la masinile noi

Top 5 piese auto care se strica primele la masinile noi

In ultimii ani, tot mai multi producatori au dat chix si au rechemat in service milioane de masini din toata lumea pentru diferite probleme.

Producatorii se axeaza in acest moment mai mult pe gadgeturi si dotari spectaculoase, iar masinile au de suferit in punct de vedere calitativ.

Daca ne cumparam o masina noua trebuie sa stim ca nu ne va mai tine ca o celebra Dacia 1310.

Top 5 piese auto care se strica la automobilele noi

Injectoare – Producatorii de masini incearca sa respecte tot mai mult normele de poluare, iar de aici au aparut multe probleme la motoarele pretentioase si extreme de complicate chiar si pentru mecanici mai putin experimentati.

Indiferent daca ne luam un diesel sau o benzinara motoarele turbo au niste injectoare complexe care se strica repede.

Supapa EGR – Vom observa ca daca ne cumparam o masina diesel noua si vom merge cu ea predominant in oras, cu viteza mica, din cauza pornirilor dese si a plimbarilor scurte vom observa cum se vor depune gaze pe esapament.

EGR-ul care pune in circulatie gazele incepe sa se umple de calamine inca dupa primii 50.000 de kilometri si poate cauza probleme importante.

Turbocompresor – Tehnologia a avansat incredibil in ultimii ani si doar cateva masini se mai afla pe strazi fara un motor rubo. Turbocompresorul ajuta motorul sa consume si sa polueze in cantitati reduse la viteze meci.

Din pacate soferii nu stiu exact cum se conduce o masina turbo, iar multi accelereaza inca de la pornire.

Masinile turbo au multe avantaje, insa sunt si cazuri in care dupa 30.000 de kilometri rulati incep sa aiba probleme sis a scoata fum.

Clapeta de acceleratie – Masinile din generatia noua au deja clapete de acceleratie electronica, iar in momentul accelerari un senzor poate citi forta de accelerare.

Multi dintre producatori aleg sa produca clapete din plastic, iar multi dintre cei care isi achizitioneaza o masina noua se trezesc cu aceasta clapeta rupta dupa cateva zeci de mii de kilometri si vom avea parte de momente in care autovehiculul nu va mai trage deloc.

Senzori – Nu mai exista masini moderne care nu fie pline de senzori in toate zonele: la vibrochen, la chiuloasa, la volanta, la acceleratie, la EGR.

Tehnologia a facut ca un motor modern sa functioneze cu aproximativ 240 de elemente in miscare sau electronice la unison.

Nu mare e mirarea cand dupa 5.000-10.000 de kilometri un senzor cedeaza, iar masina noastra ramane blocata fara sa mai putem face mare lucru.

VIDEOCLIPUL ZILEI