Te-ai lovit pana acum de mitul schimbarii vitezelor si al turatiilor optime? Raspunsul nostru te va linisti!

Te-ai lovit pana acum de mitul schimbarii vitezelor si al turatiilor optime? Raspunsul nostru te va linisti!

Cred ca am uitat de multa vreme cum era in masina scolii de soferi in care abia daca puteai schimba vitezele fara sa auzi vreo observatie.

Vremea scolii de soferi a trecut si iata-ne in masinile noastre personale conducand spre birouri. Insa dilema aceasta a schimbarii vitezei inca exista pe buzele multor soferi… oare cum se face corect? Sub 2000 rpm sau peste 2000?

Ei bine, soferii spun ca nu e bine sa mergi cu masina subturata. Ok, ca nu este bine stim toti, dar ce inseamna subturat?

Exista un standard? Nu, fiecare are limita lui pentru subturat sau supraturat. Nu poti sa ai acelasi stil de condus cu colegul tau din trafic si automat reperele sunt altele de fiecare data.

Turatii mai mari pentru motoarele diesel

Masinile cu motoare Diesel au soferi care sunt familiarizati cu schimbarea vitezei la turatie mare.

Acestea au primele trepte de viteza in curse lungi, deci daca viteza a doua ar putea fi schimbata undeva in jurul valorii de 1600 de turatii, masina ar trepida foarte tare si probabil ca in final ti-ar muri motorul.

Asa ca soferii de Diesel vor schimba vitezele intotdeauna la turatii mai mari.

Citeste si: Nu folosesti masina pe perioade foarte lungi? Iata 10 componente care se vor deteriora!

Exista soferi care conduc masini unde viteza se poate schimba la turatie mica, iar masina este multumita cu aceasta practica. Acestia sunt soferii care nu vor schimba niciodata vitezele ca un detinator de Diesel.

Exista si masini care suporta schimbarea vitezei la o turatie mica, iar un exemplu ar fi cele noi pe benzina sau Diesel, automate.

Daca totusi simti nevoia sa schimbi mereu vitezele la turatie mare, afla ca in timp va duce la uzura motorului.

Cand trebuie schimbate vitezele la masina?

Daca singurele tale motive pentru care schimbi la turatie mare sunt ca vrei sa fii primul care pleaca de la semafor sau iti place sunetul motorului si vrei sa impresionezi vreo tipa pe strada, impresioneaz-o cand vei vedea cat consum ai la o turatie mare sau cand vei ramane cu motorul in brate.

Nu exista o lege sau o regula clara care sa-ti spuna cand anume sa schimbi viteza si ce turatie sa ai in bord. Nu o sa stea nimeni niciodata sa tureze cu ochii in ceasurile din bord ca sa vada daca a atins valoarea optima.

Citeste si: Distributie pe lant sau curea? Care este alegerea cea mai buna?

Masina trebuie pur si simplu simtita. Nu trebuie nici supraturata pentru ca componentele motorului se vor deteriora mai repede decat crezi, dar nici subturata pentru ca in timp vei ajunge, din nou, la o cedare a motorului sau a volantei.

Eu mergeam cu masina subturata pana in momentul in care mi-am dat seama ca volanta e pe duca.

Daca lasam motorul pornit si ieseam din masina, aveam impresia ca am un tractor sub capota si se simteau vibratiile volantei. A trebuit s-o schimb. M-a costat mult, iar de atunci am grija sa nu mai merg cu masina subturata.

VIDEOCLIPUL ZILEI