Pareri decarbonizare motor? Merita sa faci asa ceva?

Pareri decarbonizare motor? Merita sa faci asa ceva?

De multe ori ati auzit de decarbonizarea unui motor, insa nu multi stiu in ce consta acest proces si daca merit sa faci asa ceva pentru masina ta. Parerile sunt impartite, asa ca daca si tu vrei sa faci o decarbonizare la motorul automobilului tau o sa iti spunem ce trebuie sa stii.

Decarbonizare motor. Este bine sa faci o decarbonizare a motorului? Merita sa faci asa ceva? Acestea sunt intrebarile pe care soferii si le pun mereu atunci cand vine vorba de aceasta operatiune pentru motorul automobilului lor. Iata ce terbuie sa stiti si daca este bine sa faceti o decarbonizare a motorului.

Ce este, de fapt, procesul de decarbonizare a motorului?

Ei bine, decarbonizarea motorului reprezinta acel proces prin care scapi de depunerile de carbon din motor. De multe ori ati auzit de depunerile de calamine, funingine, praf si ulei din motor. Ei bine, decarbonizarea motorului are rolul de a indeparta aceste depuneri care apar din cauza calitatii carburantilor pe care ii folositi.

Citeste si: Ce simptome are o masina cu valva EGR stricata

Exact cum am vorbit si in cazul filtrului de particule, trebuie sa conduci masina si un pic sportiv, dar sa schimbi la timp si filtrele ori fluidele. Atunci cand mergi cu o masina doar in oras, la viteze si turatii mici, prin aglomeratie, motorul tau are de suferit. Tocmai din acest motiv recomandam ca cel putin o data pe luna sa scoti masina la drum intins pentru a curata motorul.

Decarbonizarea motorului trebuie facuta dupa ce autoturismul a parcurs 30.000 de kilometri, insa exista producatori care nu recomanda acest proces pentru aumite modle de masini.

Vorbim despre acele modele de masini ale caror motoare sunt concepute pentru a avea o combustie complete, astfel incat sa se reduca la minimum emisiile de carbon. La aceste motoare, depunerile sunt aproape inexistente si nu influenteaza sub nicio forma performantele masinii.

Decarbonizare motor. Merita sau nu sa o faci?

Atunci cand decizi sa faci procesul de decarbonizare a motorului trebuie sa stii ca acest lucru inseamna sa cureti admisia, bujiile, injectoarele, segmentii motorului, sistemul de evacuare, turbina sau supapa EGR.

Decarbonizarea motorului poate fi chimica sau mecanica. Decarbonizarea chimica este cea mai populara metoda, insa si ce mai ieftina. Soferii o prefera pentru ca nu presupune demontarea motorului si consta in introducerea unui aparat special in admisie, cu ajutorul caruia se injecteaza hidrogen lichid, in timp ce motorul este pornit.

Cand ajunge in motorul cald, hidrogenul va indeparta toate depunerile din motor, care sunt eliminata pe teava de esapament. Tot procesul dureaza undeva la 40 de minute, insa acest timp poate creste pentru masinile care au un motor mai mare.

Decarbonizarea mecanica, consta in demontarea pieselor din motor si curatarea fizica a depunerilor de carbon de pe pistoane, chiulasa sau alte componente. Aceasta operatiune dureaza destul de mult timp, iar daca nu apelati la un mecanic cu experienta poate provoca defectiuni grave ale motorului.

Printre avantajele procesului de decarbonizare a unui motor enumeram performantele imbunatatite, scaderea consumului de carburant, si nu in ultimul rand prelungirea duratei de viata a motorului. Revenind la intrebarea din titlu, merita sa faci o decarbonizare a motorului, mai ales daca masina ta nu este chiar de ultima generatie!

VIDEOCLIPUL ZILEI