Cum se explica fenomenul in care un motor mananca prea mult ulei?

Cum se explica fenomenul in care un motor mananca prea mult ulei?

Consum de ulei al unui motor pe benzina. In calitate de sofer, cine spune ca nu a auzit de motoare care mananca ulei, ori e samsar, ori nu stie mecanica o boaba.

Printre cei mai priceputi circula vorba ca uleiul de motor se consuma in mod general 1 litru per 1000 de kilometri.

Tocmai de aceea este necesar sa stii care este consumul normal de ulei pe care un motor pe benzina il poate inregistra. Iata ce trebuie sa stie orice posesor de masina.

Care este consumul normal de ulei la un motor pe benzina?

Consum de ulei al unui motor pe benzina. In mod normal, in functie de producator, propulsoarele consuma aproximativ 50 de mililitri la 10.000 de kilometri. Fie mai mult, fie mai putin, consumul de ulei exista, insa unde ajunge?

Citeste si: Martor de presiune ulei aprins in bord. Ce defectiuni anunta?

Sunt foarte multe zvonuri aparute referitor la consumul de ulei si tot la fel de multe zvonuri care spun ca uleiul de motor este folosit doar pentru lubrifiere, insa, foarte putini cunosc faptul ca uleiul de motor serveste pentru mai multe cauze.

Asa cum am mentionat mai sus, in mod normal, un motor care functioneaza in parametrii optimi nu are voie sa consume mai mult de 200 de mililitri de ulei intre doua schimburi (adica aproximativ 10.000-12.000 de kilometri).

DAR, cum procedam in cazul in care semnalam ca motorul consuma 1 litru la 1000 de kilometri sau chiar mai mult?

Consum de ulei al unui motor pe benzina. Care sunt semnele?

In cazul in care sesizam ca uleiul de motor dispare mai rapid decat termenul si numarul de kilometri prevazut, cu siguranta avem probleme la motor.

In continuare va voi expune cateva dintre motivele pentru care uleiul de motor este consumat in cantitati mai mari.

O problema este sesizata cand fumul evacuat pe esapement este albastru. Acest lucru indica faptul ca segmentii motorului sunt uzati. Acestia au rolul de a izola gazele in camera de ardere si sistemul de ungere.

Consum de ulei al unui motor pe benzina. In situatia in care sunt uzati, uleiul va patrunde in camera de combustie si va fi ars impreuna cu benzina sau motorina pentru ca mai tarziu sa fie evacuat sub forma acestui fum albastru, specific.

Tot in legatura cu fumul albastru intra si uzura simeringurilor de supapa. Aceste piese au rolul de a opri uleiul din chiulasa sa patrunda in cilindrii motorului.

Daca simeringurile sunt uzate, uleiul va fi ars si va rezulta acelasi gaz de evacuare: fum albastru.

Fumul albastru poate aparea si din cauza functionarii anormale a turbocompresorului.

Aceasta este cea mai comuna problema, in special la autovehiculele diesel. Scurgerile apar pe fond de uzura intre axul central si garniturile de etansare, ajungand in admisie sau evacuare.

Consum de ulei al unui motor pe benzina. Un alt motiv generator de fum este si folosirea unui ulei prea subtire.

Cel mai bine este sa utilizati un ulei recomandat de producator, intrucat vascozitatea scazuta unui ulei subtire poate duce la infiltrarea pe langa garnituri si implicit, arderea acestuia.

Bonus: Defectarea injectoarelor, a pompei de injectie sau arderea antigelului sunt generatoare de fum alb.

Fumul negru este rezultatul arderii interne in conditii anormale (fara o lubrifiere adecvata) si din cauza nerealizarii amestecului optim de carburant.

VIDEOCLIPUL ZILEI