Cum sa afli daca mecanicii au montat cum trebuie o distributie. 3 lucruri pe care sa le verifici ca sa stai linistit

Cum sa afli daca mecanicii au montat cum trebuie o distributie. 3 lucruri pe care sa le verifici ca sa stai linistit

Atunci cand cumperi o masina second hand si ti se spune ca distributia masinii tocmai a fost schimbata, ar trebui sa stii cum sa afli daca mecanicii au facut o treaba buna. Iata 3 lucruri pe care sa le verifici pentru a sta linistit.

De multe ori cand vrem sa cumparam o masina second hand, ni se spune ca distributia tocmai a fost schimbata, pentru a sta fara griji. Totusi, nu ar fi rau sa stii cum sa afli daca mecanicii au facut o treaba buna si au montat cum trebuie distributia. Iata 3 lucruri pe care sa le verifici ca sa stai linistit.

Care este rolul distributiei la o masina?

Ar trebui sa stii, inainte de toate, si care este rolul distributiei la masina ta. Ce trebuie sa stii este ca distributia reprezinta un subansamblu al motorului ce are rolul de a sincroniza componentele precum pozitia cilindrilor, supapele de admisie si evacuare, pentru a se respecta timpii de ardere ai motorului.

Citeste si: Simptome distributie uzata. Cum sa-ti dai seama ca o distributie este pe cale sa cedeze

Kitul de distributie este alcatuit din urmatoarele componente: cureaua de distributie, rola intinzatoare, rola de ghidare si pompa de apa.

Exista mai multe feluri de distributii, insa cele mai des folosite sunt distributiile pe lant sau cele pe curea. Cele pe lant sunt mai rezistente, iar daca ai o masina cu distributie pe curea ar trebui sa fii foarte atent si sa schimbi kitul la timp.

3 lucruri pe care sa le verifici dupa ce mecanicii au montat distributia pe masina ta

In primul rand, fii foarte atent la zgomote. Un motor care nu are componentele sincronizate perfect va scoate zgomote suplimentare, semn ca distributia nu a fost montata corespunzator de catre mecanici.

Strans legat de acest motiv este si lipsa de putere. Din cauza faptului ca acele componente ale motorului nu sunt sincronizate bine, nici masina nu va mai avea aceeasi putere cu care a venit atunci cand era noua. Arderea combustibilului nu se va mai face corespunzator, ceea ce duce la o lipsa de putere, dar si a cresterii de emisii.

Cea mai mare problema care poate aparea este ca motorul sa nu porneasca deloc. Pentru ca distributia nu a fost montata in mod corespunzator, iar componentele nu se sincronizeaza, atunci motorul pur si simplu va refuza sa porneasca, oricat te-ai chinui. Totodata, daca ai o masina moderna, s-ar putea sa primesti o eroare in bord, legata de senzorul de pozitie ax cu came.

In acest caz, motorul se poate strica, pentru ca daca acele componente sunt desincronizate, atunci supapele motorului se pot stramba si vor necesita inlocuire, ori tot motorul va fi distrus.

VIDEOCLIPUL ZILEI