Fuziunea dintre Fiat-Chrysler si PSA s-a incheiat. Stellantis a luat nastere!

Fuziunea dintre Fiat-Chrysler si PSA s-a incheiat. Stellantis a luat nastere!

Stellantis. Fuziunea dintre Fiat-Chrysler si PSA a devenit in acest moment o certitudine, cele doua parti anuntand finalizarea procesului.

Inceputul anului curent ne aducea o veste extrem de importanta din partea Fiat-Chrysler si PSA, cele doua parti aproband fuziunea cu o majoritate de 99% dintre voturi in favoarea tranzactiei.

Fuziunea dintre Fiat-Chrysler si PSA s-a incheiat

In urma fuziunii, Stellantis devine un grup auto cu vanzari anuale combinate de aproximativ 8.1 milioane de automobile.

Nu asta este insa cel mai important in acest moment, ci faptul ca noul grup va avea cel mai probabil puterea de a rivaliza de la egal la egal cu rivalii de la Volkswagen sau Toyota.

Noua companie creata in urma acestei fuziuni valoreaza la aceasta ora aproximativ 52 de miliarde de dolari.

Citeste si: Cum iti dai seama daca masina ta are sau nu filtru de particule?

Stellantis. Povestea fuziunii intre cei doi mari producatori auto nu este insa una noua, negocierile dintre cele doua parti debutand in urma cu mai bine de un an.

Potrivit informatiilor, a durat peste un an ca oficialii celor doua parti sa ajunga in cele din urma la un acord cu privire la aceasta fuziune despre care vorbim in ziua de astazi.

Bineinteles, discutiile privind aceasta fuziune au inceput cu mult inainte ca piata auto mondiala si economia globala sa fie date peste cap de criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit in toate colturile lumii incepand cu primele luni ale anului trecut.

Stellantis devine al patrulea constructor auto din lume

Stellantis. Odata incheiat acest proces de fuziune, Grupul Stellantis devine al patrulea constructor auto din intreaga lume, dupa Toyota, Grupul Volkswagen si Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi.

Actiunile Stellantis au inceput tranzactionarea pe bursele de la Paris, Milano si New York la inceputul acestei saptamani.

Planurile celor de la Stellantis sunt marete, mai multe detalii cu privire la strategia noului grup urmand sa fie facute publice in zilele ce urmeaza.

Cert este insa ca noul grup va incerca incepand de acum sa rivalizeze de la egal la egal cu cele trei grupuri rivale pe care le-am mentionat in randurile anterioare.

Toti marii producatori auto au investit sume considerabile in ultimii ani in directia unui viitor electric al lumii auto, aceeasi strategie urmand sa fie adoptata acum cel mai probabil si de cei de la Stellantis.

Sumele necesare nu vor fi deloc mici insa, fiind nevoie de multe miliarde de euro pentru transformarea gamei de vehicule.

Tendintele actuale din lumea auto ne arata ca interesul pentru un viitor “verde” este din ce in ce mai mare in randul clientilor, drept pentru care toti marii constructori auto ai lumii au inteles ca aceasta este directia in care trebuie investite sume serioase in vremurile acestea.

VIDEOCLIPUL ZILEI