Simptome carbuni electromotor. Ce defectiuni anunta?

Simptome carbuni electromotor. Ce defectiuni anunta?

Simptome carbuni electromotor. Pentru ca de multe ori ne-am lovit de anumite probleme la electromotorul automobilului nostru, nu ar fi rau sa stii care sunt defectiunile si ce simptome au acestea.

Electromotorul este o componenta foarte importanta a masinii noastre, asa ca ar fi bine sa stii ce rol au carbunii la un electromotor si care sunt simptomele automobilului cand exista o defectiune.

Cum functioneaza un electromotor si ce face pentru masina ta?

Componente electromotor
Componente electromotor

Simptome carbuni electromotor Inainte de toate, ar fi bine sa vedem ce este un electromotor si ce rol are acesta la masina ta.

Pentru a intelege simptomele care anunta defectiuni, trebuie mai intai sa stim cum functioneaza un electromotor.

Citeste si: Cum se calculeaza, de fapt, cuplul unui motor?

Ei bine, electromotorul sau demarorul este componenta auto de care depinde pornirea unei masini. Electromotorul este un ansamblu compus dintr-un stator, rotor, perii colectoare, bucse, ambreiaj si solenoid.

Trebuie sa mai stii ca toate automobilele moderne au un electromotor, iar scopul acestuia este de a ajuta la pornirea motorului si de a transforma energia electrica in energie mecanica.

Simptome carbuni electromotor. Ce defectiuni anunta?

Electromotor defect
Electromotor defect

Se intampla ca electromotorul sa se defecteze, asa ca ar trebui sa fii atent la anumite simptome pe care masina ta le are. Nu trebuie sa fii mecanic sef pentru a iti da seama de aceste defectiuni, asa ca ia in considerare ce trebuie sa stii.

Primele simptome pe care le are un demaror defect este o pornire intarziata a masinii, chiar si atunci cand motorul este cald si nu s-a racit complet.

Motorul nu va porni, insa inainte de a da vina pe electromotor, ar trebui sa verifici si daca bateria masinii tale este in stare buna si nu este descarcata complet.

De asemenea, atunci cand pornesti motorul s-ar putea sa auzi zgomote ciudate, care pot fi de la dar si de la solenoid.

Desigur, acestea pot aparea si de la volanta crapata ori uzata sau de la pistoanele uzate, asa ca trebuie sa consulti un specialist.

Carbuni electromotor
Carbuni electromotor

Simptome carbuni electromotor. O alta cauza poate fi faptul ca electromotorul nu asigura destula energie electrica motorului, iar acest lucru duce la imposibilitatea de a il porni.

Cauzele pot fi carbuni insuficienti sau volanta uzata, iar curentul se pierde pe parcursul traseului.

Pentru a vedea exact cauzele, este nevoie sa mergi la un service autorizat, pentru ca este nevoie sa apelezi la un specialist.

In cazul in care ai o masina mai veche, electromotorul poate ramane cuplat, chiar daca ai scos cheia din contact. Desigur, pot exista probleme la bucutul contactului, asa ca este necesara o verificare mai in detaliu.

Daca atunci cand rotesti cheia in contact nu vei auzi niciun zgomot specific, exista doua scenarii: este o problema la bucutul contactului sau electromotorul s-a stricat.

Si mirosul de ars anunta o defectiune la electromotor. Asa ca, daca ai simtit miros de ars atunci cand ai vrut sa pornesti masina, ar fi cazul sa verifici imediat electromotorul.

De ce se poate defecta un electromotor, care sunt cauzele

Electromotor
Electromotor

Simptome carbuni electromotor. Cu toate ca un electromotor are o durata lunga de viata, nu inseamna ca acesta nu se poate defecta deloc.

De multe ori, electromotorul pur si simplu se inlocuieste dupa ce masina ta a parcurs un numar mare de kilometri sau dupa ce a trecut o anumita perioada de timp.

Principalul motiv pentru care un electromotor se paote defecta il reprezinta oscilatiile curentului electric. Electromotorul se poate incalzi sau supraincarca ori poate fi in subtensiune. Daca exista aceste probleme, atunci durata de viata a unui electromotor se reduce considerabil.

In cazul in care tii masina intr-un loc cu umiditate crescuta, ar trebui sa stii ca acest lucru duce la defectarea acestuia.

Umiditatea excesiva dauneaza electromotorului, iar daca exista conectori corodati ori contaminati, demarorul nu va genera suficienta putere pentru a porni motorul. Mai mult, apare si uzura excesiva!

De asemenea, acumularea de praf reprezinta o problema destul de mare pentru electromotor.

Acest lucru poate cauza defectarea acestuia, pentru ca praful blocheaza componentele, apare supraincalzirea si acest lucru inseamna o functionare defectuoasa a demarorului.

Chiar si caldura excesiva este o problema pentru electromotor, pentru ca acesta se supraincalzeste de fiecare data cand folosesti masina.

Drept urmare, sistemul de protectie al bobinei se va topi, iar asta poate duce la aparitia unui scurtcircuit.

VIDEOCLIPUL ZILEI