Senzor MAP. Ce simptome are unul defect?

Senzor MAP. Ce simptome are unul defect?

Senzor MAP defect simptome. Afla ce rol are unul defect si ce ar trebui sa stii daca si masina ta are aceste simptome.

Iti recomandam sa acorzi atentie acestor defectiuni, pentru ca acestea iti pot face si o gaura in buzunar.

Senzorul este esential pentru sistemul de injectie al automobilului, iar din acest motiv ar trebui sa fii foarte atent la anumite simptome pe care le poate avea unul defect. Iata ce trebuie sa stii.

Ce este un senzor MAP si ce face pentru masina ta?

Senzorul MAP (Manifold Absolute Pressure) sau senzorul de presiune absoluta a colectorului de admisie are rolul de a masura presiunea in sistemul de admisie al motorului.

Citeste si: Simptome injector defect. Cum sa iti dai seama ca exista o problema?

Senzor MAP defect simptome. Acest senzor poate fi montat direct pe galeria de admisie sau conectat de aceasta printr-un furtun.

Rolul unui senzor MAP este de a calcula densitatea aerului pentru a determina debitul masic de aer, care la randul sau este determinat de combustibilul necesar pentru arderea optima de masurare.

Pe scurt, senzorul MAP este necesar pentru a detecta fluxul de aer din colectorul de admisie. Acesta primeste informatiile printr-un tub de vacuum.

Simptome senzor MAP defect

Deoarece este montat direct pe galeria de admisie sau conectat de aceasta, senzorul MAP poate sa dea erori daca acel tub de vacuum este contaminat sau daca face un scurtcircuit.

Cateodata, caldura generata de motor strica senzorul MAP sau crapa acel tub, iar in acest caz senzorul transmite valori gresite.

Citeste si: Anulare EGR. Ce se intampla daca faci asta la masina ta?

Simptome senzor MAP defect. Ei bine, primul lucru care ne atentioneaza ca exista probleme cu acest senzor este consumul mare de combustibil.

Daca senzorul nu transmite valorile corecte, calculatorul motorului trimite o cantitate mare de combustibil, iar acest lucru duce la un consum ridicat.

Lipsa de putere este o alta problema care apare in urma unui senzor MAP defect. In acest caz, scade si consumul de combustibil, insa vei observa lipsa de putere atunci cand motorul este in sarcina, adica atunci cand o sa accelerezi.

Senzor MAP defect simptome. Odata ce vei ajunge la ITP o sa apara si problemele cu emisiile ridicate. In cazul in care calculatorul motorului trimite mai mult combustibil, o sa creasca si emisiile de noxe.

Citeste si: Ce este un senzor de masa de aer (MAF). Ce simptome are unul defect?

Atunci cand motorul merge la ralanti, acesta va trepida, ceea ce inseamna ca exista o problema. Totodata, motorul va porni mai greu, pentru ca primeste prea mult sau prea putin combustibil.

Daca poti porni motorul doar cand piciorul este pe pedala de acceleratie, atunci mai mult ca sigur ai o problema cu senzorul MAP.

Cand martorul „Check Engine” se aprinde in bord ar trebui sa mergi la un service specializat.

Exista sanse ca senzorul MAP sa trimita aceste erori, asa ca nu ar fi rau sa lasi un specialist sa identifice problema.

Inainte sa ajungi la specialisti, mai poti verifica daca mufa senzorului este conectata in mod corect, daca furtunul este in stare buna sau daca exista contaminari.

VIDEOCLIPUL ZILEI