Ce este un senzor de masa de aer (MAF). Ce simptome are unul defect?

Ce este un senzor de masa de aer (MAF). Ce simptome are unul defect?

Senzor de masa de aer (MAF). Iti explicam ce este si ce face un astfel de senzor la masina ta. Pentru ca multi soferi s-au lovit de acest lucru, iti mai spune cum poti sa recunosti unul defect si ce ar trebui sa faci.

Atunci cand masina ta are simptomele unui senzor de aer defect, ar trebui sa te duci la service neaparat, pentru ca altfel risti aparitia unor alte probleme mai grave.

Ce este un senzor de masa de aer si care este rolul acestuia?

Senzor de masa de aer (MAF). In cazul in care nu stiai, un senzor de masa de aer (MAF) face parte din sistemul de injectie electronic al masinii tale si are rolul de a calcula cantitatea de aer care ajunge in motorul unui automobil.

Citeste si: Martor de presiune ulei aprins in bord. Ce defectiuni anunta?

Senzorul reprezinta o componenta cheie a sistemului de injectie electronic de la o masina.

Atunci cand motorul merge la ralanti, senzorul lasa o cantitate mica de aer sa intre la motor, insa atunci cand apesi acceleratia, lucrurile se schimba si mai mult aer ajunge la motorul masinii.

Tocmai de aceea, acest senzor este important pentru masina ta. Totusi, de multe ori se intampla ca acest senzor sa fie contaminat sau sa se defecteze.

Drept urmare, motorul masinii nu va mai functiona la parametri optimi si trebuie sa iti duci automobilul la un service specializat.

Simptome senzor de masa de aer (MAF) defect

Dupa cum era de asteptat, un senzor de masa de aer (MAF) defect nu poate masura in mod corect cantitatea de care ajunge in motor.

Drept urmare, ECU (engine control unit) sau computerul motorului calculeaza gresit cantitatea de combustibil injectata in motor.

Rezultatul nu este pe placul multor soferi. Masina accelereaza foarte greu, se intampla ca motorul sa nu porneasca sau sa se opreasca in mers sau sa apara alte defectiuni.

Senzor de masa de aer (MAF) defect. Primul scenariu despre care vorbim este acela cand in motor se injecteaza o cantitate prea mare de combustibil si nu exista destul aer pentru ca acesta sa arda.

Printre semnele pe care ti le da masina sunt: fum negru evacuat pe teava de esapament, martorul „Check Engine” se aprinde in bord, masina consuma mult sau motorul merge ciudat atunci cand se afla la ralanti.

Aceste lucruri se intampla atunci cand acel senzor de masa de aer (MAF) este defect sau contaminat, iar de multe ori problema se poate rezolva curatand acel senzor.

Simptome enzor de masa de aer (MAF) defect. Un al doilea scenariu este atunci cand la motor exista putin combustibil si prea mult aer.

Cu toate ca aceasta problema poate sa reduca si consumul de combustibil pe o perioada scurta de timp, pe termen lung pot aparea probleme mari la motor.

Printre simptomele acestui tip de probleme amintim pornirea destul de greoaie a motorului, martorul „Check Engine” aprins in bord sau turatia crescuta ori scazuta a motorului.

VIDEOCLIPUL ZILEI