Cat costa, de fapt, intretinerea la un BMW Seria 3 E46 din 2000

Cat costa, de fapt, intretinerea la un BMW Seria 3 E46 din 2000

Cu toate ca vorbim despre un model vechi de 20 de ani, sunt foarte multi romani care inca aleg sa isi cumpere un BMW Seria 3 E46. Daca si tu esti curios, o sa iti spunem cat costa intretinerea unei astfel de masini.

BMW Seria 3 E46 a facut istorie printre impatimitii marcii germane si cu toate ca vorbim despre un model vechi de 20 de ani, exista inca destui clienti pentru aceasta masina. Drept urmare, cu totii ar trebui sa stie cat costa intretinerea unei astfel de masini si ce trebuie sa stie despre aceasta.

Cand a debutat BMW Seria 3 (E46)?

Daca inca un stiai, iti spunem ca generatia E46 a modelului BMW Seria 3 a debutat pe piata in anul 1997, iar livrarile au inceput in aprilie 1998. E46 a fost primul Seria 3 disponibil cu un motor care folosea sistemul Valvetronic, dar si anumite dotari precum navigatie, stergatoare cu senzori se ploaie sau stopuri LED.

Citeste si: Care sunt, de fapt, diferentele dintre BMW Ursulet si BMW Pisicuta

De asemenea, BMW a readus in oferta si tractiunea integrala xDrive, care fusese oferita pentru ultima data in anul 1991 pe generatia E30. Totodata, vorbim si de o generatie M3 ce folosea motorul BMW S54 cu sase cilindri in linie, conectat la o cutie de viteze manuala sau la transmisia automata SMG-II cu sase rapoarte. Modelul M3 (E46) a fost oferit doar in versiunile coupe si cabrio.

Productia modelului sedan BMW Seria 3 E46 s-a oprit in anul 2004, atunci cand producatorul a introdus modelul Seria 3 (E90). Totusi, BMW a continuat sa construiasca versiuni coupe si cabrio pana in anul 2006.

Cat costa intretinerea unui BMW Seria 3 E46 din 2000?

Dupa cum spuneam, sunt multi romani care inca mai aleg sa cumpere un BMW Seria 3 E46, chiar daca masina are o varsta considerabila si anume 20 de ani. Bineinteles, pretul de achizitie o face extrem de populara, pentru ca poate fi cumparata chiar si cu 900 de euro pe site-uri precum mobile.de.

Daca sunt bine intretinute, versiunile echipate cu motoare cu 6 cilindri in linie pot trece usor peste cifra de un milion de kilometri rulati, asa ca vorbim despre o masina rezistenta. Totusi, aceste versiuni nu sunt chiar atat de cautate, din cauza taxelor mari.

Aducem in discutie modelul 320d, adica cea mai populara alegere de pe piata din Romania, un motor care dezvolta 150 cp si ofera un consum extrem de bun de combustibil.

Pentru revizia unui astfel de model, adica inlocuirea uleiului, filtrului de aer si de polen, va costa in jur de 700 de lei, in functie de produsele pe care le alegeti pentru masina voastra. Cand vorbim despre un model vechi de 20 de ani, trebuie neaparat sa luam in calcul si inlocuirea kitului de distributie, dar si un kit de ambreiaj cu volant, lucru pentru care veti plati in jur de 5.000 de lei.

Supapa EGR are un pret de aproape 500 de lei, in timp ce un debitmetru ajunge si la 900 de lei. Sonda lambda costa in jur de 600 de lei, iar bieletele de directie ajung sa coste peste 100 de lei bucata. Injectoarele vor da si ele batai de cap din cauza pretului mare de achizitie, aproximativ 1.900 de lei.

Nu uitat de un nou set de anvelope care va costa aproximativ 1.000 de lei, dar si placutele de frana sau discurile de frana care va costa iarasi aproximativ 1.000 de lei. Starea proasta a drumurilor va necesita si o inlocuire a rulmentilor care costa peste 1.000 de lei, dar si a amortizoarelor, lucru care va mai scoate din buzunar 900 de lei.

Rugati-va, totusi, ca turbina masinii sa nu cedeze, pentru ca aceasta piesa va scoate din buzunarul vostru peste 6.000 de lei! Dupa cum vedeti, un model BMW Seria 3 E46, poate scoate destui bani din buzunarul proprietarului, asa ca aveti mare grija ce masini cumparati!

VIDEOCLIPUL ZILEI