Frana pe tambur. Cum functioneaza si cat este de eficienta?

Frana pe tambur. Cum functioneaza si cat este de eficienta?

Frana pe tambur. In cazul in care ai auzit si tu de acest sistem, insa nu stiai ce inseamna, o sa iti explicam in detaliu tot ce trebuie sa stii.

Nu de alta, dar daca vrei sa iti cumperi o masina si are un astfel de sistem de franare, atunci trebuie sa stii cum functioneaza.

O sa mai vorbim si despre eficienta acestora, dar si care este diferenta intre franele pe tamburi sau pe discuri.

De ce unii soferi se feresc de ele si evita sa mai cumpere o masina care vine cu un astfel de sistem.

Frana pe tambur. Cum functioneaza?

Majoritatea dintre noi stiu cum functioneaza un sistem de franare pe disc. Dupa ce am apasat pedala de frana, lichidul hidraulic este trimis cu ajutorul unei pompe la etrieri, iar placutele de frana apasa pe disc.

De aici incolo, este vorba de fizica, pentru ca forta de frecare va incetini automobilul.

Citeste si: Cum functioneaza sistemul de franare al masinii. Ce defectiuni pot aparea?

Totusi, franele cu tambur actioneaza un pic diferit si de multe ori sunt vazute de soferi ca fiind o tehnologie invechita. Si nu gresesc deloc, pentru ca este o tehnologie veche ce mai este gasita doar pe modele de masini mai ieftine.

Frana pe tambur. Modul de functionare este aproximativ la fel ca la sistemul de franare cu disc, pentru ca dupa apasarea pedalei de frana, lichidul este trimis dintr-un cilindru principal la un cilindru de frana, care este situat in interiorul tamburului.

Citeste si: Simptome distributie uzata. Cum sa-ti dai seama ca o distributie este pe cale sa cedeze

Cilindrul de frana impinge doua pistoane spre exterior, iar sabotii de frana sunt responsabili cu incetinirea masinii.

Tamburul mai vine si cu cate un arc pentru fiecare piston, pentru a se asigura ca acestia revin la pozitia initiala, dupa ce pedala de frana nu mai este actionata.

Sabotii de frana sunt echivalentul placutelor de frana, asa ca pe viitor o sa stii cu siguranta sa explici cuiva cum functioneaza sistemul pe tamburi.

O sa stii cand sabotii s-au uzat, pentru ca o sa apesi destul de mult pe pedala de frana.

Cat sunt de eficiente franele pe tambur?

Saboti de frana
Saboti de frana

Dupa cum spuneam, frana pe tambur este folosita de producatorii auto mai ales pe modelele mai ieftine.

Cu toate ca un set de saboti de frana au o durata de functionare mai mare ca a unor placute de frana, nu putem vorbi despre aceeasi eficienta.

Citeste si: Ce este un etrier si ce rol are la masina ta?

Franele pe disc sunt mult mai eficiente decat cele pe tambur, cu toate ca cele din urma sunt mai usoare.

Totodata, temperatura din interiorul tamburilor poate creste destul de mult, iar franele devin mai putin eficiente.

Franele pe tambur nu se pot raci la fel de repede ca cele pe discuri, asa ca si eficienta este mai scazuta.

O alta problema pe care o aducem in discutie este faptul ca sabotii pot ramane lippiti de taburi, asa ca reprezinta si un pericol.

VIDEOCLIPUL ZILEI