Cum iti dai seama daca masina ta are sau nu filtru de particule?

Cum iti dai seama daca masina ta are sau nu filtru de particule?

Afla cum sa iti dai seama daca masina ta are sau nu filtru de particule. De ce este important si la ce foloseste acest filtru, vom discuta in cele ce urmeaza. Iata ce trebuie sa stii, chiar daca nu te pricepi atat de mult la masini.

O sa iti explicam rolul filtrului de particule, dar si cate ceva despre dezvoltarea acestuia. Cand a fost oferit filtrul de particule pe masini si de ce s-a luat aceasta masura. Are sau nu legatura cu poluarea?

Filtru de particule. Cand a fost introdus si ce rol are?

Daca inca nu stiai, o sa iti spunem ca filtrele de particule si-au facut debutul pe masinile echipate cu motoarele diesel, ce aveau norma de poluare Euro 4.

Totusi, abia in anul 2009, adica atunci cand s-au introdus normele de poluare Euro 5, Uniunea Europeana a luat decizia de a obliga producatorii de masini sa ofere automobile echipate cu acest dispozitiv.

Citeste si: Cum se exploateaza corect masinile care au filtru de particule

Filtrul de particule sau DPF (diesel particulate filter) are rolul de a filtra particulele emise de motoarele diesel, cu dimensiuni de pana la 0.01 μm.

Dispozitivul se monteaza inainte sau dupa catalizator, ori mai poate fi montat si intre doua catalizatoare.

Momentan, exista doua tipuri de filtre de particule, uscate sau pe baza de aditiv (AdBlue sau Eolys).

Durata de viata a unui filtru este de pana la 250.000 km, insa sunt mai multi factori care dicteaza acest lucru, precum gradul de poluare din zona in care locuiesti ori calitatea combustibilului pe care il folosesti.

Cum iti dai seama daca masina ta are sau nu DPF?

Daca detii o masina diesel si vrei sa afli daca aceasta este sau nu echipata cu un filtru de particule, o sa iti aratam ce trebuie sa faci. Nu este foarte greu, asa ca nu trebuie sa fii mecanic pentru a face acest lucru.

Dupa cum am spus si mai sus, daca detii o masina care are norma de poluare Euro 5, sansele ca aceasta sa fie echipata cu un filtru de particule sunt destul de mari. Aproape toate masinile Euro 5 au DPF.

Cea mai simpla metoda de a face acest lucru este sa pornesti masina, iar apoi sa o accelerezi scurt, pana ce ajunge la 4-5.000 de rotatii pe minut.

Daca o sa observi un mic nor de fum, atunci cu siguranta automobilul tau nu este echipat cu filtru de particule. In cazul in care nu vezi mult fum, masina ta are acel filtru.

Totodata, te poti informa atunci cand citesti placuta masinii unde se afla seria si alte date despre automobil. O sa vezi un dreptunghi cu o valoare de genul 0.5, 0.4 etc.

Ei bine, acest numar se refera la opacitatea maxima admisa la testul de emisii ale producatorului.

In cazul in care valoarea cifrei aflate in acel dreptunghi trece de 0.7, atunci masina ta nu este echipata cu DPF adica filtru de particule.

Ultima metoda prin care poti afla, este sa te uiti in cartea de identitate a vehiculului (CIV), unde scrie clar daca masina ta este echipata cu filtru de particule. Este cea mai simpla metoda prin care poti afla, mentionata si de cei de la rarom.ro!

VIDEOCLIPUL ZILEI