Ce inseamna, de fapt, BMW Vanos si Valvetronic

Ce inseamna, de fapt, BMW Vanos si Valvetronic

BMW Vanos si Valvetronic. Ce inseamna, de fapt, si ce trebuie sa stii daca si tu conduci o masina fabricata de binecunoscutul producator german.

Iata de ce este important si de ce nu ar fi rau sa cunosti si tu mai multe despre automobilul tau.

Explicam pe intelesul tuturor ce ar trebui. Invata mai multe despre BMW Vanos si Valvetronic, pentru a sti ce iti va explica mecanicul tau atunci cand o sa intampini o problema la masina.

Ce este BMW Vanos?

BMW Vanos
BMW Vanos

Conform celor de la BMW, Vanos este un sistem de variatie responsabil cu cresterea cuplului la turatii joase, sincronizand supapele prin ajustarea arborelui cu came de admisie in raport cu arborele cotit.

Citeste si: Cat costa, de fapt, intretinerea la un BMW Seria 3 E46 din 2000

Pozitia arborelui cu came de admisie este ajutata in functie de turatia motorului.

Pe scurt, daca apesi pedala de acceleratie mai puternic, deschiderea supapei de admisie va fi intarziata pentru a produce puterea maxima.

Mai exista si un sistem Vanos dublu, care modifica pozitia ambilor arbori cu came.

Daca primul sistem a fost introdus in anul 1992 pe motorul BMW M50 folosit de modelele Seria 3 si Seria 5, sistemul cu Vanos dublu a debutat in 1996 pe motorul S50B32.

Ce inseamna BMW Valvetronic?

BMW Valvetronic
BMW Valvetronic

Ce trebuie sa stiti este ca sistemul Vanos dublu a evoluat in ceea ce astazi este BMW Valvetronic.

Acest sistem de distributie a fost introdus in anul 2001 pe modelul BMW 316ti compactm iar primul motor cu turbina in care si-a gasit locul a fost N55.

Motorul aflat pe modelul 316ti avea numele de cod N42 si este cunoscut drept unul dintre cele mai rezistente.

Diferenta intre cele doua sisteme, Vanos si Valvetronic este ca cel din urma foloseste un motor electric pentru a regla deschiderea supapelor, in timp ce primul este controlat mecanic.

Motorul electric este conectat la o unitate electronica, dar si la un senzor de pozitie care este montat pe arborele excentric. Rolul acestui senzor este de a informa unitatea electrica de pozitia arborelui excentric.

BMW a introdus si o a doua generatie a sistemului de distributie Valvetronic, ce ofera o serie de imbunatatiri pentru a reduce timpul de raspuns al sistemului, pentru a creste puterea specifica, dar si pentru reducerea consumului de combustibil.

Practic, BMW a redus frecarea dintre piesele aflate in miscare, a optimizat arderea in interiorul cilindrilor, a redus masele pieselor, dar si pierderile prin pompaj la sarcini partiale prin optimizarea profilului de ridicare a supapelor de admisie.

VIDEOCLIPUL ZILEI