Noul concept Subaru Viziv Performance STI arata rapid si cand sta pe loc

Noul concept Subaru Viziv Performance STI arata rapid si cand sta pe loc

In aceasta perioada, la Tokio, se desfasoara o noua editie a Salonului Auto International, asa ca fiecare zi a fost puncatata de lansarea a cel putin cateva concepte noi.

Dupa ce ne-am intalnit cu epica Toyota GR Super Sport, care produce aproape 1.000 de cai putere, a venit momentul sa vorbim si despre noul concept Subaru Viziv Performance STI. Noua ni se pare ca acest model reprezinta modul celor de la Subaru de a spune ca le lucreaza la noul WRX STI, de vreme ce acest concept ne ofera cateva idei despre cum va arata urmatorul sedan sport al marcii.

Nu avem foarte multe imagini cu masina, insa fiecare dintre ele valoareaza, conform zicalei, mai multe mii de cuvinte. Design-ul noului concept ar trebui sa fie oarecum familiar, de vreme ce Subaru a introdus prima versiune Viziv Performance in luna octombrie 2017, la Tokyo Motor Show.

Cea mai notabila schimbare pare sa fie pe partea din spate a conceptului, unde versiunea STI este dotata cu o apripa masiva, ce are si extensii laterale.

Numeroasele componente din fibra de carbon si-au gasit locul si pe aceasta varianta, inclusiv arcurile patratoase ale rotilor, capota sau acoperisul.

Pe aceasta noua versiune, inginerii de la Subaru au folosit si cateva linii de accent de culoare rosie, care se potrivesc cu sigla de pe grila frontala. Aceasta sigla, STI (Subaru Tecnica International), este prezenta si pe noua bara frontala, complet refacuta, dar si pe aripa dorsala de care vorbeam ceva mai devreme.

In mare, noul concept nu este chiar atat de diferit fata de cel prezentat de producator anul trecut, de vreme ce aripa dorsala pare sa fie cea care face diferenta. Nu putem spune, in acelasi timp, ce acest lucru ne surprinde: nici diferentele dintre un model standard WRX si o versiune STI nu sunt atat de importante.

Si pentru ca am deschis acest subiect, ne asteptam la o noua generatie a acestor doua modele in jurul anului 2020. Oficialii de la Subaru au scapat informatia ca versiunea de top va renunta de motorul de 2,5 litri, zvonurile vorbind despre un propulsor mai mic, ce va face echipa cu unul electric pentru o propulsie hibrida, iar puterea va fi transmisa unui sistem de tractiune integrala. Sunt doar zvonuri, deocamdata, asa ca mai avem nevoie de ceva rabdare…

VIDEOCLIPUL ZILEI