Noul Audi A8 va fi echipat cu un sistem micro-hibrid, motorul va fi oprit complet la viteza de croaziera!

Noul Audi A8 va fi echipat cu un sistem micro-hibrid, motorul va fi oprit complet la viteza de croaziera!

Luna iulie ne va aduce noua generatie Audi A8, iar producatorul german ne-a pregatit cateva surprize care se anunta a fi extrem de interesante. Noile modele vor fi lansate in cadrul unui eveniment special organizat la Barcelona in data de 11 iulie. Pana atunci, haideti sa descoperim mai bine cum functioneaza sistemul de propulsie pe care ni-l propun germanii pentru noua generatie!

Noile modele vor veni in standard cu un sistem de propulsie micro-hibrid care va face ca automobilul sa poata rula cu agregatul termic pornit la viteze de croaziera. Sistemul micro-hibrid despre care vorbim se va baza pe un pachet electric de 48V. Astfel, noile modele Audi A8 vor utiliza un alternator suplimentar si o baterie cu capacitate redusa de 0.49 kWh. Bineinteles, reprezentantii producatorului german sustin ca noile tehnologii cu care au dotat modelele noii generatii A8 vor aduce cu sine un consum mult mai redus.

Pe langa sistemul de propulsie micro-hibrid despre care am amintit anterior, noile modele Audi A8 vor beneficia de un sistem Start-Stop care ne este prezentat a fi mult mai evoluat in comparatie cu cele existente pana acum pe piata. Motivul pentru care inginerii de la Audi sustin acest lucru este acela ca sistemul dezvoltat de ei va putea opri motorul inca de la o viteza de 22 km/h in cazul in care masina stie ca urmeaza sa stationeze.

Desi la prima vedere pare un pic greu de crezut ca masina va sti cand urmeaza sa stationeze, nu este deloc asa. Sistemul se va folosi de senzorii si de camerele de la bord pentru a analiza conditiile de trafic. Astfel, sistemul aplicat pe masina va sti daca automobilul se afla intr-un regim de croaziera sau daca se afla intr-un regim de recuperare a energiei la franare. Astfel, daca sistemul simte ca automobilul din fata de la semafor a plecat, va reporni automat si motorul masinii noastre.

Al doilea punct extrem de interesant pe care ni l-au prezentat specialistii de la Audi este cel al croazieriei cu emisii zero. Astfel, in cazul in care masina este rulata cu o viteza cuprinsa intre 55 si 160 km/h, sistemul va putea opri motorul pentru maxim 40 de secunde. Daca este sa facem o comparatie, putem compara sistemul celor de la Audi cu tehnologia „Cylinder on Demand” a celor de la Volkswagen. Daca acolo vorbim despre sistarea a doi cilindri atunci cand nu e nevoie de putere maxima, aici vorbim despre oprirea completa a motorului.

VIDEOCLIPUL ZILEI