Primul Morgan Aero GT va ajunge in... Scotia!

Primul Morgan Aero GT va ajunge in… Scotia!

Asa cum s-a putut vedea la Geneva Motor Show 2018, noul Morgan Aero GT, cel mai extrem model de strada al companiei, a aprins imaginatia publicului instantaneu si a creat un adevarat val de simpatie. Ei bine, prima editie a acestei masini tocmai a iesit pe portile fabricii si va ajunge la Revolutions Morgan, in Scotia.

Producatorul a anuntat ca va fabrica doar opt exemplare Aero GT, fiecare dintre ele create conform specificatiilor viitorilor proprietari.

De altfel, masina sarbatoreste cumva modelul Aero 8, care a avut doua perioade de productie (prima in intervalul 2001-2010, a doua incepand cu anul 2015), si reprezinta un fel de versiune finala a curajosului Morgan si o importanta parte din istoria marcii.

Sub capota ne intalnim cu acelasi motor V8 BMW N62 de 367 de cai putere de pe actualul Aero 8, datorita caruia noul GT poate accelera de la 0 la 100 de km/h in 4,5 secunde si poate atinge o viteza maxima de peste 270 km/h. In plus, toate cele opt masini promise de cei de la Morgan vor fi dotate cu cele mai noi suspensii ajustabile, transmisie manuala si se vor bucura de aceeasi postura pe drumurile publice cu care ne-a obisnuit Aero 8.

In cazul in care va ganditi la achizitionarea uneia dintre cele sapte masini ramase, veti avea parte, inainte ca modelul sa intre pe banda de fabricatie, de o intalnire consultativa cu liderul Departamentului de design de la Morgan, Jon Wells.

Pentru a va face o idee, primul vehicul din serie vandut de marca a fost vopsit, la cererea noului proprietar, intr-o culoare albastru Miami care, conform purtatorului de cuvant al marcii, „se impaca extrem de bine cu stilul unic si agresiv al caroseriei”.

Unul dintre managerii firmei britanice, Steve Morris a declarat recent: „A fost o adevarata placere sa prezentam aceasta noua masina intregii lumi. In acelasi timp, a fost o onoare sa o vad iesind de pe linia de fabricatie si sunt sigur ca si noul proprietar va fi incantat de ceea ce va primi”.

In timp ce, gratie informatiilor oferite de unii ziaristi britanici, ne-a fost destul de usor sa ne imaginam ca cei de Morgan isi asambleaza masinile cu metode folosite inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial, n-am fost deloc surprinsi sa aflam ca fiecare parte a caroseriei a fost creata cu ajutorul unui proces extrem de avansat, numit Superforming, care este sinonim cu modelele Morgan moderne. Acestea sunt, ulterior, finisate de mana si montate pe noile masini.

La ce capitole difera, insa, noul Aero GT de un model standard? Ei bine, pe langa interiorul finisat de mana, cu elemente de lemn (optionale), cusaturi pictate si accente de o mare finete, fiecare dintre aceste masini va beneficia de un logo „GT” emailat, cu design si culori diferite, creat pe comanda de un anume bijutier britanic.

Asa cum am stabilit mai devreme, motorul nu este diferit de cel de pe versiunile standard, insa detaliile frontale, gurile de aer si pragurile laterale sunt diferite si si-au dovedit deja eficienta in teste, reducand presiunea asupra partii din fata a masinii.

Acelasi lucru se intampla si pe spate, noul difuzor reducand presiunea aerului ce vine pe sub vehicul, marind forta de greutate si micsorand greutatea vizuala a partii dorsale.

Daca ati devenit cumva interesati de acest proiect care noua ni se pare senzational, puteti afla mai multe informatii de pe site-ul oficial Morgan Motor Company.

VIDEOCLIPUL ZILEI