Oficialii Mercedes-Benz au dezvaluit detalii tehnice uimitoare despre noul proiect AMG One

Oficialii Mercedes-Benz au dezvaluit detalii tehnice uimitoare despre noul proiect AMG One

Fascinantul Project One este, inca o data, cap de afis, de vreme ce oficialii de la Mercedes-Benz au decis ca e cel mai bun moment sa dezvaluie detalii tehnice despre el. Nu asa oricum ci cu ocazia aniversarii a 50 de ani de AMG si chiar inaintea inceperii cursei de 24 de ore de la Nürburgring.

Inima noului model consta intr-un motor V6 de 1,6 litri, cu turbosuflanta, propulsor care este inspirat de masina de Formula 1 din 2015 a lui Lewis Hamilton si are o eficienta termica de 43%.

In comparatie cu modelul de pe masina de Formula 1, acest nou motor (pentru ca are multe parti noi) este dotat cu un arbore cotit facut pe comanda si cu pistoane noi, dar si cu o gramada de electronice, foarte la indemana la drum.

Mai mult, directorul Departamentului Tehnic AMG, Tobias Moers, sustine ca motorul va rezista aproximativ 50.000 de km, dupa care va fi nevoie sa fie refacut. Noul V6 lucreaza normal la aproximativ 4.000 de rpm si poate urca pana la o valoare uimitoare: 13.500 de rpm.

Motorul in sase cilindri lucreaza nu cu unul, ci cu doua motoare electrice. Primul, de aproximativ 107 cai putere, are o singura sarcina: sa pastreze permanent in miscare turbosuflanta. Celalalt motor electric, care vine cu 161 de cai putere, este legat direct la arborele cotit.

Alte doua motoare electrice au fost montate pe axul fata, acestea fiind in masura sa propulseze masina singure, garantand pentru Project One o distanta parcursa de pana la 24 de km.

Producatorii au mai declarat ca aproximativ 100 de kg din greutatea totala a masinii este reprezentata de bateriile electrice, montate in zona centrala si imprumutate direct de la o masina de Formula 1. Ceea ce ni se pare interesant este ca noua super masina are de patru ori mai multe baterii decat masina Mercedes F1 W06 Hybrid cu care Hamilton a castigat titlul in 2015.

Nu stim, inca, detalii exacte despre greutatea noului model, dar ne-a ajuns la ureche o cifra exacta legata trenul de rulare: 420 de kg. Un raport de acum o luna indica o greutate a masinii mai mica de 1.315 kg, dar informatia nu a fost confirmata oficial. Pentru cei foarte interesati de subiect, atat motorul cat si cutia de viteze vor face parte din structura sasiului, care este in intregime fabricat din fibra de carbon.

Cu puterea combinata a cinci motoare, Project One va avea mai mult de 1.000 de cai putere trimisi la roti, operatiune efectuata printr-o cutie de viteze in opt viteze si o singura pedala de ambreiaj.

Pentru a avea o eficienta cat mai mare la franare, inginerii Mercedes-AMG vor echipa modelul cu frane de carbon ceramice pe toate cele patru roti. Mai mult, pe axul spate, masina se va mandri cu o pereche de anvelope late de 335 de mm.

Deja vanduta, noua hiper masina Mercedes-AMG va fi produsa in numar limitat, de 375 de unitati, in rata de o masina pe zi. Inginerii de la AMG au promis ca vor livra toate masinile pana in 2020.

Cu exceptia Chinei, noul Project One va fi legal pe drumurile publice din lumea intreaga. Pana atunci, testarea noii bestii hibride Mercedes-Benz va incepe curand, iar premiera oficiala va avea loc in septembrie, la Frankfurt Motor Show.

VIDEOCLIPUL ZILEI