Grupul Volkswagen a anuntat ca ar putea renunta la cateva branduri

Grupul Volkswagen a anuntat ca ar putea renunta la cateva branduri

Marile companii ale lumii se confrunta cu tot felul de probleme economice in ultima vreme, anul 2019 anuntandu-se deja un an dificil din acest punct de vedere si plin de provocari. Bineinteles, prin aceste greutati trec si producatorii auto mai mici sau mai mari, acestia vazandu-se pusi in situatia de a lua anumite decizii grele. Spre exemplu, se pare ca si cei de la Volkswagen trec printr-o astfel de problema la ora actuala. Grupul german este in situatia in care anunta niste masuri ample prin care sa reduca costurile si sa creasca profitabiltatea.

In acest context, una dintre cele mai grele decizii de luat este cea legata de angajatii companiei. Conform unor informatii care au aparut deja pe piata, Grupul Volkswagen a luat deja decizia de a renunta la nu mai putin de 7.000 de angajati. Bineinteles, o asemenea hotarare este intotdeauna dificila si dureroasa, insa se pare ca timpurile actuale cer si astfel de decizii drastice. Mai mult decat atat, se pare ca cei din conducerea Grupului Volkswagen se mai gandesc la o masura radicala pe care o pot lua in viitorul apropiat. Mai exact, acestia iau in calcul ideea de a renunta si de a vinde doua marci care apartin de Grup la acest moment.

Confirmarea in acest sens a venit chiar din partea CEO-ului Herbert Diess, care a anuntat ca Grupul Volkswagen analizeaza posibilitatea de a renunta la unul dintre cele 12 branduri pe care le detine. Cu ocazia unei conferinte de presa, Herbert Diess a transmis ca Volkswagen “revizuieste portofoliul de branduri pe care il detine”. Totusi, Diess a spus ca la acest moment nu se poate vorbi inca pe acest subiect, mai multe discutii urmand sa apara in a doua jumatate a acestui an. Totusi, Herbert Diess a dat asigurari ca marcile Porsche si Skoda nu sunt de vanzare, acestea depinzand intr-o mare masura de apartenenta la Grup pentru a dezvolta noi modele de ultima generatie si in perioada urmatoare.

Herbert Diess spune cu aceasta ocazie ca “Porsche depinde in proportie de nu mai putin de 80% de platformele Audi, marja de profit de 17.5% inregistrata fiind posibila numai in cadrul Grupului”. Totodata, Diess sustine ca acelasi lucru este valabil si in cazul cehilor de la Skoda. CEO-ul Volkswagen concluzioneaza ca “fara acces la tehnologiile Grupului VW, Skoda si Porsche ar fi prea mici pentru a dezvolta platforme dedicate modelelor de ultima generatie”.

VIDEOCLIPUL ZILEI