Mercedes-Benz pregateste modelul diesel G400d: mai multi cai putere pentru Clasa G!

Mercedes-Benz pregateste modelul diesel G400d: mai multi cai putere pentru Clasa G!

In timp ce prima varianta diesel a noului Mercedes-Benz G-Class se pregateste sa ajunga in reprezentante, zvonurile de pe piata vorbesc despre o noua versiune, mult mai puternica, la care producatorul german deja lucreaza.

Cu 282 de cai si un cuplu-forta de 600 Nm, gratie motorului in sase cilindri in linie de 2,9 litri, nu putem spune ca modelul G350d duce lipsa de putere. Pana la urma, masina accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 7,4 secunde si atinge o viteza maxima de 199 km/h.

Cu toate acestea, se pare ca specialistii de la Mercedes-Benz sunt de parere ca e nevoie de o propulsie diesel mai puternica in aceasta gama.

Totul s-a petrecut din intamplare, presa germana reusind sa dea de aceasta informatie atunci cand cauta stiri despre noile asigurari din tara: este vorba despre un nou model G400d.

In versiunea standard, motorul de pe acest nou model are aceeasi cilindree ca pe G350d, ceea ce inseamna ca avem de-a face cu acelasi propulsor turbodiesel in sase cilindri (OM 656).

De aceasta data, insa, datorita catorva modificari, motorul ajunge la nu mai putin de 325 de cai putere. Nu avem deloc informatii despre cuplul-forta, dar nu uitati ca, pe varianta GLE 400d 4Matic, acelasi motor ajunge la 700 de Newtoni-metru.

Chiar daca Mercedes-Benz G400d nu a fost confirmat inca oficial, faptul ca modelul apare in baza de date a firmelor de asigurari ne cam asigura ca ne vom intalni cu masina in viitorul apropiat.

Ideea ni se pare una interesanta deoarece, datorita celor 43 de cai suplimentari si plusului de 100 Nm, noul G400d ar trebuie sa ofere o mai buna acceleratie si o viteza maxima mai serioasa decat G350d.

Si mai important, consumul noului model nu va fi cu mult mai mare decat cel al lui G350d, aflat oficial pe la 9,6-9,8 litri/100 km.
Doar aceasta informatie (si nu numai!) ar trebui sa faca din noul G400d modelul favorit al europenilor, care-si doresc mai multa performanta decat poate oferi G350d, dar nu sunt interesati nici de „nesatulul” V8 G500.

VIDEOCLIPUL ZILEI