Mercedes-Benz prezinta versiunile Clasa E plug-in hybrid: E300e si E300de

Mercedes-Benz prezinta versiunile Clasa E plug-in hybrid: E300e si E300de

Toamna acestui an aduce cu sine mai multe versiuni noi destinate modelelor Mercedes-Benz Clasa E. Constructorul german a pregatit pentru aceste modele atat o varianta plug-in hybrid benzina-electric, cat si o varianta plug-in hybrid diesel-electric. Vorbim in randurile urmatoare despre caracteristicile fiecarei variante in parte, asa ca ramaneti alaturi de noi in cazul in care sunteti interesati de aceste noutati pe care ni le-au pregatit cei de la Mercedes-Benz!

Mai intai avem aceasta versiune E300e, care este o versiune plug-in hybrid benzina-electric si care va fi disponibila exclusiv pe sedanul de clasa mare. Apoi avem versiunea E300de, care este o versiune plug-in hybrid diesel-electric si care va fi disponibila atat pe varianta sedan, cat si pe varianta break. Haideti sa vedem ce poate fiecare versiune in parte!

Versiunea E300e aduce cu sine o unitate de motorizare pe benzina, cu capacitate de 2.0 litri, capabila sa genereze 211 cai putere la 5.500 rpm, respectiv un cuplu maxim de 350 Nm intre 1.200 si 4.000 rpm. Alaturi ii sta o unitate de motorizare electrica care este capabila sa dezvolte 90kW, echivalentul a 122 de cai putere. In aceste conditii, sistemul este capabil sa dezvolte o putere totala de 322 de cai si un cuplu maxim de 700 Nm. Unitatea electrica este sustinuta de un acumulator cu o capacitate de 13.5 kWh.

Nu putem sa mergem mai departe fara sa vedem si care ar fi cifrele de performanta de care ar fi in stare un model echipat astfel. Viteza maxima pe care ai putea sa o prinzi ar fi de 250 km/h, in timp ce sprintul de la 0 la 100 km/h ar urma sa fie posibil intr-un timp de doar 5.7 secunde. Daca vorbim despre regimul electric, trebuie sa stiti ca viteza va fi de maximum 130 km/h. Consumul este unul foarte redus, de doar 2.0 litri necesari pentru parcurgerea a 100 de kilometri. Autonomia in acest caz este de 50 de kilometri.

Versiunea E300de este formata dintr-o unitate diesel de 2.0 litri, capabila sa ofere 194 de cai putere, careia i se alatura o unitate electrica de 90kW. In total, acest ansamblu ar fi capabil sa genereze 306 cai putere si un cuplu maxim de 700 Nm.

In aceste conditii, putem vorbi spre exemplu despre o acceleratie de la 0 la 100 km/h posibil de realizat intr-un timp de 5.9 secunde. Autonomia in regim electric este de 54 de kilometri in cazul sedanului, respectiv de 52 de kilometri in cazul modelului break. Consumul mediu pentru aceasta versiune este si mai mic, de doar 1.6 litri/100 km.

VIDEOCLIPUL ZILEI