2019 Ford Focus ST: motorizari (benzina si diesel) mai puternice!

2019 Ford Focus ST: motorizari (benzina si diesel) mai puternice!

Dupa o perioada aproape interminabila de pregatire a pietii, e momentul sa facem cunostinta cu noul Ford Focus ST. A meritat asteptarea? Noi suntem de parere ca da, cel putin pe hartie!

Un adevarat „fruct interzis” in Statele Unite, noul hatchback al gigantului american este pregatit pentru competitia cu Volkswagen Golf GTI / GTD si de aceasta data, oferind celor interesati oportunitatea unor motoare ceva mai puternice.

Cat de puternice? Specialistii de la Ford sustin ca noile propulsoare ale marcii vin cu 12% mai multi cai putere si cu 17 procente mai mult cuplu-forta decat vechiul Focus ST.

Sub capota versiunii pe benzina se afla un motor EcoBoost in patru cilindri, de 2.3 litri, descris ca fiind o noua generatie, special creata pentru cel mai puternic Focus ST construit vreodata. Acesta produce 280 de cai (la 5.500 de rpm) si un cuplu-forta de 420 Nm (de la 3.000 de rpm), suficient pentru ca masina sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in mai putin de sase secunde.

Noul EcoBoost a imprumutat tehnologia initial dezvoltata pentru modele GT sau pentru F-150 Raptor, tehnologie care se asigura ca transferul de putere este la nivel optim atunci cand vehiculul este in modul „Sport” sau „Track”.

Noul Focus ST este echipat si cu o turbosuflanta dubla de inertie joasa, care este conectata, standard, la o cutie de viteze manuala in sase trepte de cea mai noua generatie. Pentru un cost suplimentar, cei interesati pot opta pentru o noua transmisie automata in sapte trepte, cu un diferential imbunatatit pentru performante mai bune.

Daca sunteti mai degraba interesati de propulsia diesel, motorul EcoBlue de 2,0 litri produce 190 de cai (la 3.500 de rpm) si un cuplu-forta de 400 Nm (inca de la 2.000 de rpm), astfel ca avem de-a face cu cel mai puternic Focus ST construit vreodata. Si aceasta versiune poate fi echipata fie cu o cutie de viteze manuala in sase trepte, fie cu una automata in sapte.

In plus, pentru prima data pe o masina cu tractiune fata, noul Ford Focus ST beneficiaza, standard, pentru o mai buna stabilitate (mai ales in viraje), de un diferential electronic de cursa limitata. In cazul in care alegeti varianta diesel, veti fi rasplatiti cu vectorizare a cuplului-forta, care reduce subvirarea in curbe, franand rotile dinspre interior.

Sa nu uitam ca Focus ST este si cea mai rapida masina Ford atunci cand vine vorba despre raspunsul in viraje, depasind chiar si modelul Fiesta ST. Pentru comparatie, virarea asistata electronic de pe acest model este cu 15% mai rapida decat cea de pe un Focus standard.

Nu lipsesc, binenteles, debutand pe modelul Focus ST, nici modurile de condus, „Slippery/Wet”, „Normal” si „Sport” fiind oferite standard, in timp ce modul „Track” face parte din pachetul „Performance”. Acest pachet este disponibil doar pe modelul cu cutie de viteze manuala si include si sistemul de control la plecarea de pe loc, etriere de frana rosii si tehnologie de accelerare adoptata de pe modelele Mustang.

Ford va lansa oficial noul Focus ST in Europa inca din aceasta vara, atat in versiunea hatchback, cat si in varianta combi.

VIDEOCLIPUL ZILEI