Anulare DPF (filtru de particule). Ce inseamna si cat costa acest lucru?

Anulare DPF (filtru de particule). Ce inseamna si cat costa acest lucru?

Anulare DPF (filtru de particule). Nu de multe ori am auzit alti soferi vorbind despre acest lucru, dar nu am stiut exact ce inseamna. Iata ce trebuie sa stii despre anularea filtrului de particule la o masina si cat costa acest lucru.

Merita sau nu sa faci acest lucru pentru automobilul tau? Iata care sunt dezavantajele si de ce autoritatile nu sunt de acord cu cei care recomanda anularea DPF-ului pentru automobilele care circula pe strazile din Romania.

Ce este DPF (filtru de particule)?

Anulare DPF (filtru de particule). Inainte de toate, ar trebui sa explicam si ce este un DPF sau filtrul de particule. DPF (diesel particulate filter) este un dispozitiv montat de producatorii de automobile pe masinile care vin cu motoare diesel. DPF ce are rolul de a filtra particulele de pana la 0.01 μm emise de un motor diesel.

Citeste si: Cum se exploateaza corect masinile care au filtru de particule

Primele filtre de particule au fost instalate de producatori pe modelele de masini cu norme de poluare Euro 4, insa odata cu introducerea normelor de poluare Euro 5, acesta a devenit obligatoriu pentru masinile echipate cu motoare diesel.

Exista filtre de particule uscate sau pe baza de aditiv (AdBlue sau Eolys), iar durata unui DPF este de pana la 250.000 km.

Bineinteles, sunt mai multi factori care influenteaza durata de viata a unui filtru de particule si aici amintim tipul de combustibil, stilul de condus, dar si zona in care locuiesti, pentru ca si poluarea aerului intra in discutie.

Ce este regenerarea filtrului de particule?

Anulare DPF (filtru de particule). Cea mai des intalnita problema a masinilor echipate cu DPF este infundarea acestuia.

Se intampla la masinile conduse in mediu urban, pentru ca motorul nu ajunge la o temperatura optima de functionare, soferii circula cu viteze reduse, asa ca nu se atinge nici un numar de turatii prea ridicat.

Regenerarea DPF reprezinta arderea acelor particule care s-au acumulat in filtru intr-o anumita perioada, pentru a se evita infundarea acestuia. In caz ca regenerarea filtrului de particule nu are loc, acest lucru duce la defectarea motorului.

Regenerarea filtrului de particule poate fi activa sau pasiva. Vorbim despre o regenerare pasiva, atunci cand circulam cu masina la drum intins si cu o viteza ridicata, in acelasi timp si constanta.

Regenerarea activa este comandata de computerul de bord, dureaza intre 10 si 15 minute, timp in care se regleaza amestecul de combustibil astfel incat sa creasca temperatura filtrului de particule, fapt care duce la arderea particulelor acumulate.

Anulare DPF. Ce inseamna si cat costa?

Anulare DPF (filtru de particule). Atunci cand vorbim de anulare DPF, intra in discutii si costurile. Daca inca nu stiai, un filtru de particule nou costa undeva la 1.500 de euro, asa ca multi soferi nici nu iau in considerare posibilitatea inlocuirii acestui dispozitiv.

Tocmai de aceea, recurg la metoda anularii filtrului de particule, adica a eliminarii acestuia de pe masina, care costa in jur de 1.000 de lei.

Masinile al caror filtru de particule a fost anulat sunt foarte usor de recunoscut, pentru ca scot foarte mult fum gros pe teava de esapament atunci cand accelereaza.

O astfel de masina va elimina mai mult fum chiar si atunci cand soferul circula normal.

Mai exista o categorie de soferi care anuleaza filtrul de particule pentru a obtine mai multa putere de la motor.

Lucru adevarat, pentru ca DPF-ul are si rolul de a restrictiona puterea motorului, iar atunci cand se elimina va functiona la capacitate ridicata. Totodata, consumul de combustibil scade si el.

Desigur, dupa eliminarea DPF-ului se face si o resoftare a motorului, pentru ca apar si niste coduri de eroare.

Marea problema apare atunci cand soferii cu masini al caror DPF a fost anulat sunt opriti in trafic de catre inspectorii RAR atunci cand se fac controale tehnice.

Amenzile sunt mari, iar daca se constata lipsa filtrului de particule vehiculul nu va primi viza ITP, iar talonul este suspendat pana la remedierea defectiunilor.

Si service-urile care fac acest lucru risca amenzi extrem de mari, de pana la 10.000 de lei.

VIDEOCLIPUL ZILEI