Toyota a restaurat cea mai veche masina de curse: modelul Sports 800

Articol scris de Marian P. , in data de 2 Mai 2018

Pe vremea cand depasea in curse masini cu o cilindree mai mare, modelul Sports 800 a atras atentia oficialilor si, in loc sa gaseasca probleme, acestia au demonstrat, daca mai era nevoia, geniul masinii.

Toyota a prezentat, recent, o versiune restaurata a modelului Sports 800 din 1965, despre care se stie ca este cea mai veche masina de curse a marcii (inca pe roti), masina care a terminat, in 1966, pe locul doi circuitul de 500 de km de la Suzuka.

Varianta standard a modelului 800 a fost primul vehicul comercial sport al marcii. Sa ne amintim ca, din cele patru masini inscrise in cursa de la Suzuka, doua au ocupat primele locuri. Masina despre care vorbim, cu numarul de sasiu 10007, a terminat, cu Mitsuo Tamura la volan, pe pozitia a doua.

Chiar daca motorul de 790 cc produce doar 45 de cai putere si masina a intrat in competitie cu modele cu propulsoare de 2,0 litri, Sports 800 a reusit sa castige gratie greutatii reduse si unei mai mari eficiente in aerodinamica.

Creat de Tatsuo Hasegawa, faimos pentru prima generatie Corolla, modelul Sports 800 a fost primul care a folosit tunelul cu vant pentru o mai buna eficienta la acest capitol. In acelasi timp, a fost prima masina de serie japoneza construita dintr-o combinatie strategica de otel si aluminiu, asa ca greutatea ei nu a depasit 580 de kg.

Pe parcurul celor 84 de tururi de pista de la Suzuka, masina a consumat, in medie, 11,3 l / 100 de km, fiind singura participanta la intrecere care nu a fost nevoita sa opreasca pentru realimentare. Organizatorii, oarecum suspiciosi in legatura cu rezervorul modelului, aveau sa descopere ca nu exista nimic in neregula, ba chiar ca masina mai avea aproximativ 30 de procente de carburant ramas.

Aceasta masina, modelul Nr. 3, a fost descoperita intr-un garaj, restaurata de Toyota Gazoo Racing si finisata in culorile actuale ale marcii, cu care ne-am intalnit si in Raliul Mondial Yaris sau pe prototipul LMP1.

Toate aceste operatiuni s-au desfasurat numai dupa ce marca japoneza s-a consultat cu proprietarii modelului, organizati in cluburi in lumea intreaga. Producatorul nipon a folosit piese originale si a construit chiar noi componente, iar peste jumatate din caroserie a fost reconstruita. In acelasi timp, Toyota a reconditionat suspensiile sport si motorul, asa ca asteptarile sunt foarte mari.

In concluzie, pe langa faptul ca de-abia asteptam sa facem "o tura" cu acest adevarat clasic, suntem de parere ca iubitorii de masini se vor bucura de o surpriza mai mult decat placuta.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

FSO Warszawa 200 este un nume important pentru orice polonez si pentru industria auto din acea tara. Si asta pentru ca Warszawa 200 a fost primul automobil pus pe picioare...
de - 11 Septembrie 2018
Toti producatorii auto sunt parca intr-o goana permanenta in construirea a tot mai multe masini noi si moderne, care sa se plieze cat mai bine pe nevoile clientilor tineri. Se...
de - 11 Septembrie 2018
Inca de la primele idei si schite prezentate de Porsche pentru noua caroserie 993, am avut mari sperante ca acest proiect proaspat 911, gandit de specialistii de la Porsche Classic,...
de - 7 Septembrie 2018
Trebuie neaparat sa incepem cu ceva istorie: Zagato, constructorul italian de masini, localizat in nord-estul localitatii Milano si cunoscut in special pentru masinile sale sport si GT, a trecut, ca...
de - 6 Septembrie 2018

Cele mai noi anunturi

4750.00 EUR - 18 Octombrie 2018
4250.00 EUR - 18 Octombrie 2018
0.00 RON - 18 Octombrie 2018
13370.00 EUR - 18 Octombrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare