Top 10 masini romanesti considerate automobile istorice

Articol scris de A. Manole, in data de 6 Decembrie 2018

Autovehiculele, asa cum le vedem acum, nu au fost inventate intr-o singura zi, de catre un singur inventator. Istoria masinilor se intinde pe mai multi ani, iar noi, romanii, facem si noi parte din aceasta.

Da, exista masini romanesti care ar putea intra in istorie. Mai bine zis, am avut masini, produse la noi, care pot fi cu usurinta considerate masini instorice.

Industria auto in Romania consta in cateva firme romanesti care au produs masini pe teritoriul tarii noastre de-a lungul anilor.

Avem mai jos o lista cu cateva modele produse la noi in tara, care ar putea fi considerate deja vehicule istorice pentru ca au mai mult de 30 de ani de la aparitie. Sa le vedem!

1. Oltcit

In anii 1980, cei de la Oltcit au colaborat cu francezii de la Citroen si au scos pe piata o serie de modele inovatoare, pentru acele vremuri. Da, Oltcit-urile aveau in interior butoane si controale care pareau desprinse din filme, iar discurile de frana erau langa cutie, un lucru deosebit pentru anii 80.

Masina a aparut din dorinta lui Ceausescu de a oferi romanilor o masina mai mica decat Dacia, special conceputa pentru oras. In plus, Oltcit trebuia sa fie o masina economica si incapatoare.

2. ARO

Primele vehicule ARO au fost fabricate in 1957 si erau niste masini off-road care au fost exportate in numar mare.

Inainte de 1989, aproape 90% din productia ARIO era data la export. Fabrica de la Campulung Muscel a functionat pana in anul 2003.

3. IMS

IMS-urile erau produse de Intreprinderea Metalurgica de Stat, care a fabricat mai intai piese pentru vehiculele rusesti.

In 1957 insa, a aparut prima masina de teren romaneasca IMS, care a avut trei modele: IMS 57, IMS 59 si M461, ultimul fiind extrem de apreciat.

4. ARO 10

ARO 10 a fost un vehicul produs pentru cei care isi doreau o masina de teren cu motor mic. Da, ARO 10 avea sub capota un motor de 1,3 litri si 54 cai putere.

A existat insa si varianta cu motorizare de 1,4 litri si 65 de cai putere. ARO 10 era considerat fratele mai mic al lui ARO 24 si a avut success printre romani atunci cand a fost produs prima data, in 1980.

5. Dacia 1300 Pickup

Acest model s-a fabricat in putine exemplare: doar 1655 masini de acest gen au iesit pe poarta fabricii. Cele mai multe exemplare au fost exportate, mai ales in Argentina si Columbia.

Dacia 1300 Pickup este una dintre cele mai rare modele Dacia, iar in zilele noastre nu se mai gaseste aproape deloc in stare buna de functionare.

6. Renault Estafette

Aceasta utilitara a fost produsa, din dorinta lui Ceausescu, la Mioveni. Din pacate insa, masina nu s-a bucurat deloc de success la noi in tara, asa ca dictatorul a hotarat, la scurt timp, sa abandoneze ideea. Masina s-a construit intre anii 1975 si 1978 in numar de 642 de exemplare.

7. Dacia Sport

Acest model este, cu siguranta, unul ciudat. Pai da, masina avea usile normale ale unui model Dacia 1300, desi modelul era unul cu doua usi. Modelul sport s-a fabricat intre 1981 si 1992, asa ca daca va doriti un exemplar e posibil sa mai gasiti pe piata.

8. Dacia 1310

Acest model s-a fabricat in mii de exemplare, si a fost unul dintre cele mai de succes. De ce? Pentru ca avea un motor relativ puternic fata de predecesoarea Dacia 1300, detinea cute de viteza cu 5 trepte si cateva modificari de ordin estetic importante, printre care farurile rotunde duble.

9. Dacia 1300

Acest model este cel mai cunoscut model autohton. Din 1969 pana in 1982, nu cred ca au existat soferi romani care sa nu fi auzit de Dacia 1300. Masina a fost fabricate in diverse tipuri de caroserii: sedan, break si pickup, dar au exista si variante de caroserii utilitare.

10. Dacia 1100

Acest model s-a fabricat intre 1968 si 1971, fiind primul model iesit pe poarta fabricii. Dacia 1100 a avut la baza modelul francez Renault 8 si avea un motor de 1,1 litri si 46 de cai putere.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Paris-Dakar este una dintre cele mai cunoscute si mai apreciate competitii auto din toate timpurile. Ceea ce inseamna ca nu este de mirare atunci cand auzim despre un automobil care...
de - 13 Noiembrie 2018
FSO Warszawa 200 este un nume important pentru orice polonez si pentru industria auto din acea tara. Si asta pentru ca Warszawa 200 a fost primul automobil pus pe picioare...
de - 11 Septembrie 2018
Toti producatorii auto sunt parca intr-o goana permanenta in construirea a tot mai multe masini noi si moderne, care sa se plieze cat mai bine pe nevoile clientilor tineri. Se...
de - 11 Septembrie 2018
Inca de la primele idei si schite prezentate de Porsche pentru noua caroserie 993, am avut mari sperante ca acest proiect proaspat 911, gandit de specialistii de la Porsche Classic,...
de - 7 Septembrie 2018

Cele mai noi anunturi

14999.00 EUR - 13 Decembrie 2018
4350.00 EUR - 13 Decembrie 2018
4300.00 EUR - 13 Decembrie 2018
2300.00 EUR - 13 Decembrie 2018
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare