Project Gold: noul Porsche 911 Turbo pe care ni-l doream!

Articol scris de Marian P. , in data de 7 Septembrie 2018

Inca de la primele idei si schite prezentate de Porsche pentru noua caroserie 993, am avut mari sperante ca acest proiect proaspat 911, gandit de specialistii de la Porsche Classic, va fi unul cu adevarat special. In acest moment, producatorul si-a prezentat creatia si, sincer, nu ne-a ramas mai mult de spus: iubim "aurul"!

Trebuie, insa, sa fim sinceri pana la capat si sa ne exprimam dezamagirea ca aceasta masina nu a fost mai mult personalizata. Asta mai ales pentru ca, in ultimele saptamani, Porsche ne-a tot alimentat cu fel de fel de idei care vorbeau despre o caroserie unica.

Am stiut de la inceput ca producatorul pleaca de la un 911 din era 993, unul dintre ultimele modele racite cu aer, dar speram sa ne intalnim cu mai multe elemente creative, care sa creeze o imagine individuala a masinii.

Ei bine, specialistii de la Porsche Classic nu au facut mai mult decat sa restaureze complet un model 993, punand bazele unui "nou" 911 Turbo S. Mai mult, compania a pus pe masina un numar de sasiu care vine dupa cel de pe ultima versiune de productie 993 Turbo, masina care a iesit pe portile fabricii in 1998.

Acestea fiind spuse, trebuie sa fim sinceri si sa spunem ca nu ne pasa de asta chiar atat de mult, pentru ca masina arata cu adevarat bine. Specialistii de la Porsche Classic au "dezbracat" modelul 993 de tot ceea ce nu era absolut necesar si au dat startul restaurarii, un proiect care a durat nu mai putin de 18 luni si a inclus protectia impotriva coroziunii si procesul de vopsire specific masinilor moderne ale marcii.

De fapt, modelul este finisat in aceeasi culoare galben aurie metalica folosita si pe noua serie 911 Turbo S Exclusive, singura idee moderna usor de observat pe acest "clasic renascut". Aceeasi nuanta este incorporata si in interior, in cusaturile scaunelor, pe volan si pe bord, o alta imbunatatire interesanta fiind jantele negre. La fel de importante sunt, dupa parerea noastra, si siglele si logo-urile intalnite pe toata masina, atat la interior cat si la exterior.

Asa cum ne asteptam, si motorul este unul corect pentru perioada sa, unul in sase pistoane, binenteles racit cu aer, de 3,6 litri, care produce 450 de cai putere, in special gratie celor doua turbosuflante. Oficialii de la Porsche sustin ca e un motor complet nou si ca totul, de la sistemul de suspensie si tractiunea integrala pana la componentele si modificarile interioare, au fost facute doar de specialistii marcii germane. Cu alte cuvinte, Porsche vrea ca noi sa stim ca are tot ceea ce ii trebuie pentru a da viata din nou unui model clasic 993.

Mai exista un aspect care ne place foarte mult la aceasta masina. De cele mai multe ori, desi cumparatorii nu sunt neaparat interesati, producatorii decid sa treaca la urmatorul nivel tehnologic si sa ignore trecutul. De aceea, este extraordinar ca Porsche a decis sa pastreze ideea de racire cu aer specifica producatorului, construind de la zero un nou 993 Turbo.

Din nefericire, entuziastii masinilor clasice nu au parte de vesti tocmai bune: aceasta masina nu a fost construita pentru a fi una legala pe strazi, motiv pentru ca producatorul nu are planuri sa construiasca mai multe.

Asta nu inseamna, binenteles, ca nu o puteti cumpara. Compania a anuntat ca va vinde Project Gold la licitatie, la evenimentul RM Sotheby’s Porsche 70th Anniversary Sale, in Atlanta (Georgia), pe 27 octombrie.

Avand in vedere multii fani ai modelului 993, ca sa nu mai vorbim despre faptul ca masina reprezinta o versiune de o raritate extrema a originalului 993 Turbo S, ne asteptam ca modelul sa ajunga la un pret destul de piperat.

In general, masini de genul acesta au un pret de pornire intre 220.000 si 400.000 de dolari dar, datorita faptului ca nu va fi un model legal pe drumurile publice, e posibil ca acest aspect sa limiteze numarul celor interesati de licitatie. Vom vedea.

Sursa: Porsche

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Unul dintre cei mai bogati romani, Ion Tiriac este posesorul celei mai mari colectii private de masini de la noi din tara. Recent, colectia fostului tenismen s-a imbogatit cu o...
de - 31 Decembrie 2018
Construita in 1974, fabrica Rosslyn a intrat in istorie ca primul centru de productie BMW din afara Germaniei. De-a lungul anilor, fabrica din Africa de Sud a lansat editii speciale,...
de - 19 Decembrie 2018
Autovehiculele, asa cum le vedem acum, nu au fost inventate intr-o singura zi, de catre un singur inventator. Istoria masinilor se intinde pe mai multi ani, iar noi, romanii, facem...
de - 6 Decembrie 2018
Paris-Dakar este una dintre cele mai cunoscute si mai apreciate competitii auto din toate timpurile. Ceea ce inseamna ca nu este de mirare atunci cand auzim despre un automobil care...
de - 13 Noiembrie 2018

Cele mai noi anunturi

3200.00 EUR - 17 Ianuarie 2019
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare