Singer DLS: probabil cel mai tare Porsche 911 creat vreodata!

Porsche 911 Singer DLS

Singer a prezentat, in sfarsit, rezultatul mult asteptatei colaborari cu Williams Advanced Engineering, dar si cu doi faimosi fosti ingineri Porsche, toata echipa fiind responsabila pentru o versiune complet noua 911, masina prezentata, in weekend, la Goodwood.

Compania din Los Angeles s-a facut cunoscuta pentru restaurarile de inalta calitate, complet reinterpretate, ale variantelor clasice 964 din anii '90. In noiembrie 2017, oficialii americani au anuntat ca vor lucra cu firma britanica Williams, dar si cu fostii ingineri Porsche Norbert Singer si Hans Mezger.

Rezultatul este o versiune in forma clasica 911, avand inca la baza un 964, al carei fiecare detaliu a fost analizat si optimizat folosind cele mai noi tehnologii si asta chiar pana la spoilerul spate in stil 2.7 RS Carrera. Poti cere mai mult de la un 911? Noi ne multumim cu aceasta imagine clasica, langa care avem ce e mai bun in ceea ce inseamna cele mai noi tehnologii din zilele noastre.

Proiectul, cunoscut sub numele DLS (Dynamics and Lightweighting Study), a inceput cand unul dintre clientii Singer, de asemenea un entuziast Porsche, Scott Blattner, a cerut firmei americane sa-i modifice modelul Porsche 964, reducandu-i greutatea si crescandu-i performantele. Pentru a face acest lucru posibil, Singer a apelat la Williams, dar si la alti parteneri care s-au ocupat, in principal, de restaurare.

E vorba despre doua masini, ambele fiind prezentate in weekend la Goodwood Festival of Speed. Una dintre ele, un model Porsche 911 din 1990 reimaginat de Singer (DLS), de culoare alba si cu interior galben, a fost afisat in fata Goodwood House. In acelasi timp, in zona Michelin Supercar, vizitatorii au putut admira un Porsche 911 din 1989 refacut de Singer, de culoare rosie cu interior negru.

Motorul este unul aspirat natural, in sase pistoane, cu racire pe aer, dar si el a fost modificat de inginerii de la Williams Advanced Engineering, care au lucrat cu legendarul inginer Porsche Hans Mezger, asa ca cei 500 de cai putere pot duce masina pana la 9.000 rpm.

E vorba despre un propulsor de 4,0 litri cu patru valve de titan pe cilindru si came duble, construit din magneziu si alte materiale usoare (pentru a reduce greutatea) si pus in miscare de injectoare super-usoare in stil Formula 1, care ajuta la o mai buna manevrabilitate si la cresterea performantelor. Nu veti fi, probabil, surprinsi sa aflati ca si sistemul de ulei a fost modificat pentru a imbunatati racirea si lubrifierea.

Pe de alta parte, expertii de la Williams Advanced Engineering, secondati de inginerul Norbert Singer, au fost implicati in refacerea completa a aerodinamicii masinii, fiecare componenta trecand printr-o analiza dinamica computerizata. Toate aceste operatiuni au dus la renuntarea la un ax frontal mai inalt si refacerea gurilor de aer, dar si aparitia unui nou splitter pe partea din fata.

In acelasi timp, avem de-a face cu o noua forma, ceva mai ascutita, a celei mai cunoscute masini din secolul 20, dar si cu un nou spoiler 2.7 RS Carrera. Nu lipsesc, bineinteles, toate celelalte elemente care contribuie la tinuta de drum a noului model. In plus, pragurile si prizele de aer laterale ajuta foarte mult motorul, dar si racirea componentelor importante ale masinii.

Sursa: Singer

Newsletter

Whatsapp