Nicu Grigoras, pilotul roman care a facut performanta in raliuri la volanul unui model Dacia

Nicu Grigoras, pilotul roman care a facut performanta in raliuri la volanul unui model Dacia

Pasionatii auto romani cu state vechi in domeniu si-l aduc aminte fara doar si poate pe Nicu Grigoras, un nume care in ziua de astazi nu mai spune prea multe celor mai tineri dintre noi. Insa, Nicu Grigoras a fost un personaj important pentru lumea auto din tara noastra, fiind chiar idolul pasionatilor de automobilism din anii ’70 si ’80.

Ei bine, pentru cei care nu stiu cine a fost Nicu Grigoras, trebuie sa va spunem de la bun inceput ca vorbim despre un fost pilot de raliuri, care a iesit in evidenta prin anii ’70 intr-o Romanie comunista care nu prea avea acces la ceea ce se intampla in exteriorul tarii.

Cei mai entuziasmati dintre pasionatii auto care au trait acele vremuri il pot descrie pe Nicu Grigoras ca pe un mare pilot de raliuri, care a facut performante la noi in tara si care poate fi comparat cu nume grele din automobilism precum Nikki Lauda sau Ayrton Senna.

Nascut in 1948 in judetul Botosani, Nicu Grigoras si-a descoperit pasiunea pentru masini inca din copilarie. Absolvent al Universitatii Politehnica din Iasi in 1971, Grigoras s-a angajat doi ani mai tarziu la Intreprinderea de Automobile Pitesti (IAP). Ei bine, Grigoras a inceput de la munca de jos, de la bancul de probe mai exact, insa a reusit in cele din urma o ascensiune rapida.

Nicu Grigoras a intrat in 1976 in curse deja, un an mai tarziu devenind campion la volanul unui model Dacia 1300 de grupa 2. Incepand cu 1980, Grigoras a marsaluit in lumea auto din tara noastra, reusind sa obtina cinci titluri individuale si doua de echipa. In 1981 i s-a acordat titlul de maestru al sportului, urmand sa fie declarat de cinci ori primul automobilist al anului.

De asemenea, Grigoras a fost selectionat in cele din urma in echipa nationala de viteza pe circuit si a intrat in cursele din Cupa Pacii si Prieteniei. In 1986, Grigoras castiga cursa internationala de la Resita, fiind primul pilot roman care reusea acest lucru.

Trofeul de la Resita a fost cel mai important moment din cariera lui Nicu Grigoras. Daca va intrebati ce model a condus Grigoras la acea vreme, trebuie sa va spunem ca a fost vorba despre un model Dacia Sport Turbo din 1986.

Cu o greutate de doar 880 de kilograme, Dacia Sport Turbo avea un motor cu o capacitate cilindrica de 1.397 cmc, cu bloc de fabricatie romaneasca. Masina era echipata cu o cutie de viteze in cinci trepte, care ii permiteau viteze de pana la 180 - 220 km/h.

Dacia lui Grigoras s-a dovedit a fi un model de exceptie, reusind sa surclaseze modele de raliuri mult mai valoroase. In aceste conditii, Grigoras a raman in memoria colectiva ca fiind pilotul care a dovedit ca se poate face performanta la volanul unei masini Dacia!

Newsletter

Whatsapp